Citat:
Ursprungligen postat av
--Blackbird--
Jo. Det tror jag är ett strategiskt riktigt ställningstagande. Nu går ju Orange-Man-Bad argumentet hem bland folk men det behövs inte mycket för att det skall ändras. Nu säljs det in att Trump varit dålig men nu kommer frälsaren, i form av Joe Biden och Kamala harris, och då kommer allt äntligen att lösa sig.
Sanningen är dock att USA har stora problem som inte kommer att lösa sig automatiskt. Särskilt intressant blir det om Joe Biden lyckas få fart på inflationen igen; samtidigt som skattehöjningar på företagen tvingar fram nya kryphål, och möjligheter att flytta vinster utomlands, som återigen sänker skatteintäkterná,
Det är ju inte särskilt långsökt att fler och fler inser att Biden/Harris står för klassisk allt-åt-alla socialism, helt orealistiska utopier om en grön framtid, korruption, och rasism riktad mot den samhällsbärande medelklassen. Kryddat med en rejäl dos demens...
Att Biden kommer att vara populär om ett par månader är inte särskilt troligt. Då kommer folk omvärdera både Trump och hans politik.