2021-01-11, 15:49
  #92389
Medlem
Har man slutat att släppa OU eller vad i helvete är det frågan om?
2021-01-11, 18:24
  #92390
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Har man slutat att släppa OU eller vad i helvete är det frågan om?

Ja det var väldigt länge sedan nu. Kanske de har några färdiga som de släpper vid "nyhetstorka", men med allt Trumpande i media nu så har de inte tid med OU på redaktionerna. Biden måste väl ragla in i Vita Huset så att globalisterna känner sig säkra innan media har tid att skriva om annat.
2021-01-11, 18:25
  #92391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Har man slutat att släppa OU eller vad i helvete är det frågan om?

Helt normalt. Det dröjer ofta långt in i januari innan mätningarna kommer efter jul- och nyårshelgerna. Vi borde ha Demoskop och Sifo nu på fredag.
2021-01-11, 20:31
  #92392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Helt normalt. Det dröjer ofta långt in i januari innan mätningarna kommer efter jul- och nyårshelgerna. Vi borde ha Demoskop och Sifo nu på fredag.

Spännande.
2021-01-12, 09:21
  #92393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Jimmie Åkesson föredrar Trump över Biden https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jimmie-akesson-om-donald-trump-presidentvalet-i-usa-ar-inte-en-popularitetstavling

Jo. Det tror jag är ett strategiskt riktigt ställningstagande. Nu går ju Orange-Man-Bad argumentet hem bland folk men det behövs inte mycket för att det skall ändras. Nu säljs det in att Trump varit dålig men nu kommer frälsaren, i form av Joe Biden och Kamala harris, och då kommer allt äntligen att lösa sig.

Sanningen är dock att USA har stora problem som inte kommer att lösa sig automatiskt. Särskilt intressant blir det om Joe Biden lyckas få fart på inflationen igen; samtidigt som skattehöjningar på företagen tvingar fram nya kryphål, och möjligheter att flytta vinster utomlands, som återigen sänker skatteintäkterná,

Det är ju inte särskilt långsökt att fler och fler inser att Biden/Harris står för klassisk allt-åt-alla socialism, helt orealistiska utopier om en grön framtid, korruption, och rasism riktad mot den samhällsbärande medelklassen. Kryddat med en rejäl dos demens...

Att Biden kommer att vara populär om ett par månader är inte särskilt troligt. Då kommer folk omvärdera både Trump och hans politik.
2021-01-12, 16:07
  #92394
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jo. Det tror jag är ett strategiskt riktigt ställningstagande. Nu går ju Orange-Man-Bad argumentet hem bland folk men det behövs inte mycket för att det skall ändras. Nu säljs det in att Trump varit dålig men nu kommer frälsaren, i form av Joe Biden och Kamala harris, och då kommer allt äntligen att lösa sig.

Sanningen är dock att USA har stora problem som inte kommer att lösa sig automatiskt. Särskilt intressant blir det om Joe Biden lyckas få fart på inflationen igen; samtidigt som skattehöjningar på företagen tvingar fram nya kryphål, och möjligheter att flytta vinster utomlands, som återigen sänker skatteintäkterná,

Det är ju inte särskilt långsökt att fler och fler inser att Biden/Harris står för klassisk allt-åt-alla socialism, helt orealistiska utopier om en grön framtid, korruption, och rasism riktad mot den samhällsbärande medelklassen. Kryddat med en rejäl dos demens...

Att Biden kommer att vara populär om ett par månader är inte särskilt troligt. Då kommer folk omvärdera både Trump och hans politik.

Ja Jimmie kunde nog inte säga det annorlunda och det är nog vad han tycker också. Trump har för många en osympatisk personlighet och stil. SD har också kontakter med det republikanska partiet så de vill inte stöta sig med dem.

OU mässigt vad tror ni, kommer medias Trump-hat skada SD i OU om de lyckas koppla samman SD och Trump? SDs kärna kommer inte låta sig påverkas men kanske osäkra sossar som är kvar i PK-medias klor.

Fetat Är ens Biden populär nu? De som röstat på honom har väl mest röstat mot Trump?
2021-01-12, 16:17
  #92395
Medlem
Enligt Sifo:s särskilda "Coronabarometer" som presenterades den 10 jan (mätperiod 1-31 dec) har förtroendet under dec sjunkit för både regeringen och FHM. Regeringen sjunker från 46% till 41% och FHM från 69% till 61%. Detta måste rimligen betyda dåliga siffror för S i de mätningar som snart kommer. Tyvärr får ju M nästan allt rampljus i MSM, men SD borde väl ändå kunna dra lite fördel av det allmänna missnöjet kring cirkusen med Eliasson och ministrarna.

https://www.msb.se/siteassets/dokument/aktuellt/pagaende-handelser-och-insats/coronaviruset---covid-19/resultat-fran-kantar-sifos-undersokningar/januari-2021/210110-kantar-sifo-resultat-coronaundersokning.pdf
2021-01-12, 18:11
  #92396
Medlem
SVT/Novus januarimätning

V 9,5 %

S 28,5 %

MP 4,0 %

C 8,3 %

L 2,6 %

M 21,8 %

KD 4,6 %

SD 19,4 %
2021-01-12, 18:15
  #92397
Moderator
v50s avatar
SVT/Novus senaste mätning

S 28,5% (+0,5)
V 9,5% (-0,2)
MP 4,0% (-0,1)

C 8,3% (+0,1)
L 2,6% (-0,1)

SD 19,4% (0,9)

M 21,8% (+0,1)
KD 4,6% (-0,8)

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-samsta-siffran-for-kd-sedan-2018
2021-01-12, 19:09
  #92398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SVT/Novus senaste mätning

S 28,5% (+0,5)
V 9,5% (-0,2)
MP 4,0% (-0,1)

C 8,3% (+0,1)
L 2,6% (-0,1)

SD 19,4% (0,9)

M 21,8% (+0,1)
KD 4,6% (-0,8)

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-samsta-siffran-for-kd-sedan-2018

Notera den ökade könspolariseringen i Novus:

S
Kvinnor +2,3
Män -1,2

M
Män +1,2
Kvinnor -1,2

SD
Män +1,9
Kvinnor -0,4
2021-01-12, 19:17
  #92399
Medlem
18,5% i förra Novusmätningen var troligen felmätning och jag har själv på magkänsla sagt att SD ligger inte under 19,0%. Här kom en bekräftelse, 19,4% känns rätt och +0,9% borde kanske ha varit 0,4%.

Ni ser också att M ligger ganska nära sitt tak nu som är 23%. Sossarna tjänar lite på den nya covidkrisen men inte så mycket som dom gjorde i april-maj. Jag ser det som ett gott tecken.

Att KD får känna på hårdare tider bekymrar mig inte, det kan ge sluge Uffe svårigheter men jag förutser att KD återhämtar sig till runt 7,0%---7,5%, i valrörelsen steppar Ebba upp sig rejält.

M får fruktansvärt svårt att öka upp till taket som ni ser. Det borde gynna SD att folket inte litar på M. Vad beträffar S så kommer verkligheten ifatt nästa höst.
2021-01-12, 19:23
  #92400
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Enligt Sifo:s särskilda "Coronabarometer" som presenterades den 10 jan (mätperiod 1-31 dec) har förtroendet under dec sjunkit för både regeringen och FHM. Regeringen sjunker från 46% till 41% och FHM från 69% till 61%. Detta måste rimligen betyda dåliga siffror för S i de mätningar som snart kommer. Tyvärr får ju M nästan allt rampljus i MSM, men SD borde väl ändå kunna dra lite fördel av det allmänna missnöjet kring cirkusen med Eliasson och ministrarna.
https://www.msb.se/siteassets/dokument/aktuellt/pagaende-handelser-och-insats/coronaviruset---covid-19/resultat-fran-kantar-sifos-undersokningar/januari-2021/210110-kantar-sifo-resultat-coronaundersokning.pdf

Jag hoppas SD kan ta några missnöjda sossar som inte kan tänka sig M för att de är borgarpack av tradition och ohejdad vana.

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
SVT/Novus januarimätning
V 9,5 %
S 28,5 %
MP 4,0 %
C 8,3 %
L 2,6 %
M 21,8 %
KD 4,6 %
SD 19,4 %

Äntligen en OU! Och SD ökar mest! L vittrar bort. Jag tror de snart kommer ses som redan överspelade och då kan de inte komma igen. Lite som F! övergavs i förra valet, man satsade på att hjälpa MP i stället. L är definitivt illa ute.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in