2021-01-09, 08:22
  #997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag tror att det är företaget som skickade det med utkörning. Tro mig, anställda kör inte ut paket som inte har skickats med tjänster utkörning. Varför den däremot inte levererats när du fått meddelande om att den skulle levereras vet jag inte.

En cykel är dock troligt att du inte kan hämta på din lokala ICA (eller vilka som är ditt postombud) eftersom den är för stor. Men på ett företagscenter ska du kunna hämta ut den.

Det blev värre.. På eftermiddagen ringde jag affären som skulle montera cykeln och lämna ut den. Där sa man att cykeln kommer in nästa vecka.

Postnord har alltså sms-aviserat två ggr, fast paketet inte ens fanns, och man påstod att man försökt leverera ett paket som inte fanns.
Citera
2021-01-09, 08:45
  #998
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det blev värre.. På eftermiddagen ringde jag affären som skulle montera cykeln och lämna ut den. Där sa man att cykeln kommer in nästa vecka.

Postnord har alltså sms-aviserat två ggr, fast paketet inte ens fanns, och man påstod att man försökt leverera ett paket som inte fanns.

Jag har ingen insyn längre i posten men det är nog affären som har fel på något sätt. SMS skickas ut när streckkoden scannas på paketet. För att sms ska gå ut måste alltså koden scannas från det fysiska paketet. Finns inget paket kan inte streckkoden scannas och då går inte ett sms ut.

Däremot kan det vara så att paketet varit ute för leverans, inte kunnat bli levererat, åkt tillbaka till paketterminalen för avisering i butik och att det därför inte dyker upp på ditt utlämningsställe fören nästa vecka. Men det fysiska paketet måste ha funnits för att du skulle kunna bli aviserad om det som på väg med utkörning.
Citera
2021-01-09, 17:22
  #999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Enligt deras egna kundtjänst och någon stropp så gör dom inte det.
Men vad vet jag, jag har ju bara pratat med dom 3 gånger i detta ärendet.
Ni har troligtvis missuppfattat varandra.

Under Covid så skriver inte mottagaren på i en handdator, det gör chauffören.
Så på ett sätt kvitterar/signerar inte kunden.
Däremot ska ju chauffören vid osäkerhet kunna begära identifiering.
Levererar man till ett företag, på rätt adress så görs säkert ingen leg-kontroll.
Som jag sagt tidigare så finns det tjänster som kräver identifikation.
Välj en sådan nästa gång.
Citera
2021-01-09, 18:33
  #1000
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Ni har troligtvis missuppfattat varandra.

Under Covid så skriver inte mottagaren på i en handdator, det gör chauffören.
Så på ett sätt kvitterar/signerar inte kunden.
Däremot ska ju chauffören vid osäkerhet kunna begära identifiering.
Levererar man till ett företag, på rätt adress så görs säkert ingen leg-kontroll.
Som jag sagt tidigare så finns det tjänster som kräver identifikation.
Välj en sådan nästa gång.


Jag har inte valt någon tjänst då en av mina leverantörer (ett av sveriges största företag) skickar varor till mig för några miljoner varje år och det är dom som väljer tjänsterna som dom skickar det via.
Jag förväntar mig givetvis att få någon form av leveransbesked eller liknande i samband med detta, Postnord har inte gjort det och jag har bett min leverantör att skicka med ett företag som inte snor saker framöver - vilket dom valt att göra.

Dom lämnar även av paket i trappuppgångar om det är multipla företag som sitter på samma adress utan att ta någon form av identifikation eller ens knackar på hos de andra företagen.

Kriminellt värdelöst företag...
Citera
2021-01-09, 19:11
  #1001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag har inte valt någon tjänst då en av mina leverantörer (ett av sveriges största företag) skickar varor till mig för några miljoner varje år och det är dom som väljer tjänsterna som dom skickar det via.
Jag förväntar mig givetvis att få någon form av leveransbesked eller liknande i samband med detta, Postnord har inte gjort det och jag har bett min leverantör att skicka med ett företag som inte snor saker framöver - vilket dom valt att göra.

Dom lämnar även av paket i trappuppgångar om det är multipla företag som sitter på samma adress utan att ta någon form av identifikation eller ens knackar på hos de andra företagen.

Kriminellt värdelöst företag...
Så ska det naturligtvis inte gå till.
Det finns många anställda på PN och det finns natueligtvis en del som inte gör rätt saker.

”Vanligt” gods till företag aviseras normalt inte om inte tjänsten telefonavisering valts.
Citera
2021-01-10, 12:03
  #1002
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Så ska det naturligtvis inte gå till.
Det finns många anställda på PN och det finns natueligtvis en del som inte gör rätt saker.

”Vanligt” gods till företag aviseras normalt inte om inte tjänsten telefonavisering valts.

Fast dom senaste 8 åren som jag har haft mina företag har det aviserats...
Det gör det fortfarande på vissa av paketen som kommer via skitföretaget.
Dock inte på alla av någon anledning.
Schenker, DHL, Bring sköter sig varje gång. Postnord däremot....
Citera
2021-01-10, 13:37
  #1003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Fast dom senaste 8 åren som jag har haft mina företag har det aviserats...
Det gör det fortfarande på vissa av paketen som kommer via skitföretaget.
Dock inte på alla av någon anledning.
Schenker, DHL, Bring sköter sig varje gång. Postnord däremot....
Jag säger ju det, har du tjänsten ”telefonavisering”, så kommer, dom allra flesta chaufförer, att ringa.

Om det är företag som ligger ”avsides” så rings det för att kolla att det finns någon som tar emot godset.

Härvidlag är det ingen skillnad mellan dom olika logistikföretagen.
Citera
2021-01-10, 13:50
  #1004
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Tyvärr använder vi PostNord på min arbetsplats.

Nyligen bytte man chaufför på våran rutt.
Den nya utlänningen ville inte ta med sig utgående post.
Han tyckte inte att det var hans sak.

Man undrar lite hur dom tänker.
Citera
2021-01-10, 21:05
  #1005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tyvärr använder vi PostNord på min arbetsplats.

Nyligen bytte man chaufför på våran rutt.
Den nya utlänningen ville inte ta med sig utgående post.
Han tyckte inte att det var hans sak.

Man undrar lite hur dom tänker.
Får man vara näsvis och fråga vilken stad det gäller?
Citera
2021-01-11, 05:05
  #1006
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Får man vara näsvis och fråga vilken stad det gäller?
Stockholm
Citera
2021-01-11, 17:52
  #1007
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag säger ju det, har du tjänsten ”telefonavisering”, så kommer, dom allra flesta chaufförer, att ringa.

Om det är företag som ligger ”avsides” så rings det för att kolla att det finns någon som tar emot godset.

Härvidlag är det ingen skillnad mellan dom olika logistikföretagen.

Jag knappar alltid in avisering per sms och epost.
Att Sveriges sämsta företag väljer att inte avisera via detta fortfarande (på vissa paket) visar återigen på hur värdelösa dom är.
Citera
2021-01-12, 14:00
  #1008
Medlem
Ganonitos avatar
Har väntat på ett brev som skickades spårbart från USA den 8 december. Hela vägen från USA har man kunnat följa det utan problem. Sen kom det till Stockholm den 31 december. Sedan dess verkar det vara spårlöst försvunnet. Det tar inte en vecka att skicka någonting inom Sverige även om det var en röd dag förra veckan. När jag ringde Postnord så svarade den korkade bruden på kundtjänsten att hon inte "trodde" det hade kommit till Sverige än för att hon kunde inte se att det gått igenom tullen trots att det tydligt står på USPS hemsida att det har gjort det. Hon trodde att det betydde att det var på väg till Sverige. Men det skickades från JFK Airport den 29e och det tar inte över en vecka att flyga från USA till Sverige. Vad är troligast? Att det står fel på USPS hemsida eller att Postnord har slarvat bort det?

Jobbar dessutom i en butik som är ombud för Postnord och igår kom de inte ens och hämtade breven, reken och paketen. Vi hade en hel jävla bur fullt med både brev, paket och rek som Postnord fullständigt sket i att komma och hämta och när vi ringde dem kunde ingen svara på varför de inte kommit eller om de skulle komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in