Citat:
Ursprungligen postat av
tjallepetter
Ytterst underhållande att läsa hardusettminapas inlägg i den här tråden.
Grabben har verkligen tröttnat på den här pandemin (som oss alla) att han nu börjar få vanföreställningar om att viruset är helt ofarligt och att alla tar det här på allvar för att jävlas med honom personligen.
Killens sociala liv har säkert fallit i 1000 bitar att han garanterat hade yttrat samma käbbel även om vi hade en pandemi av ebola.
Har märkt av många som denna stackare som tror att bara man önskar någonting riktigt mycket, så kan det kanske bli sanning.
Det är viktigt att vi inte viker oss för såna här sinnesrubbade egoister som enbart förlänger eländet genom att inte ta det på allvar.
Jag tror hardusettminapa skulle behöva gå KBT.
Det har iofs stått klart ända sedan i mars/april att viruset är helt ofarligt, för de allra flesta, och att virusets farlighet som vi skrämdes upp med i januari-februari förra året var kraftigt överdrivet.
Jag tror ingen "tar det på allvar" för att jävlas med mig, utan de gör det för att de är hjärntvättade av 10 månader av intensiv daglig skräckpropaganda. Alla vi som klarar av att se igenom propagandan förstår att dessa nedstängningar numera handlar om något helt annat än att skydda människor från ett virus.
Personligen har jag inte drabbats speciellt hårt då jag träffar människor precis hur mycket jag vill och så har gjort under hela året, och jag tillhör också den lyckligt lottade skaran som inte blivit av med jobb och inkomst, tvärtom har jag lyxen att få jobba hemifrån. Egentligen har jag bara haft att vinna på den här nedstängningen av världen, eftersom jag precis som storföretagen blir rikare för varje månad som går medan stora delar av befolkningen blir fattigare och fattigare. Men ja, egoist som jag är är jag ändå militant motståndare till allt vad restriktioner och nedstängningar heter, trots att de faktiskt gynnar mig personligen...
Prova att bemöta mig i sak nästa gång. Har man endast härskartekniker att komma med finns det risk att man framstår som någon som saknar argument och istället ägnar sig åt coping-strategier och damage control.