2021-01-10, 12:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag vet inte vad pensionärerna gör om dagarna, men uppenbarligen behöver de inget klassrum för att hamna på IVA.

Pandemier drivs inte av barn. Det är bara vid gamla säsongsvirus, där barnen har mindre immunitet än de vuxna.

Det är överhuvudtaget inte någon liten grupp som "driver" corona. Det är bara något som alarmister inbillar sig, för att det också skulle implicera att det finns en "quick fix" som någon annan får stå för.

Nu verkar det ju som om barn inte är immuna mot covid-19. En studie visar att vid test av antikroppar visade det sig att de yngre med antikroppar var sex gånger fler än vuxna.

Det vi säkert kan säga är dock att barn mer sällan uppvisar symptom vid smitta. Det är detta som är så förrädiskt.
Citera
2021-01-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
These studies aren’t only in relation to individual cases. Find me more studies saying that reinfection is impossible, or doesn’t happen.
Jo de allra felsta är fallstudier. Dessa är viktiga helt klart för de som är kiniskt verksamma men knappast i epidemiologiska termer.

Om du inte litar på mig kan du ju alltid se vad Dr John har att säga.

Citat:
Post infection immunity, good news

https://www.youtube.com/watch?v=M3kQoyCCLmY
Citera
2021-01-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jo de allra felsta är fallstudier. Dessa är viktiga helt klart för de som är kiniskt verksamma men knappast i epidemiologiska termer.

Om du inte litar på mig kan du ju alltid se vad Dr John har att säga.

https://www.youtube.com/watch?v=M3kQoyCCLmY

Not a YouTube clip, peer reviewed studies.
Citera
2021-01-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.G.Hammar
Sverige har skämt ut sig och svenska läkare har massmördat våra sköraste med morfinsprutor - de sköraste som vi skulle skydda!

Danmark, Norge och Finland har inte hållit på med sådana brott mot mänskligheten.

Sveriges strategi och genomförande av strategin samt alla lögner och bortförklaringar från de ansvariga är en skam för svenska nationen.

Finland massmördar i det tysta. De vann dödsligan per capita i norden även 2020 i vanlig ordning
Citera
Medlem
Ny brasiliansk virusstam hittad av Japan.

https://omni.se/a/yRgjnJ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vad är det som du inte begriper av meningen - barn som behöver passning ska kunna vara i skolan?

Dessutom har vi facit på att det inte blir ett enormt produktionsbortfall om man väljer att stänga skolorna under en begränsad tid. Våra grannländer klarade det och Danmark stänger nu sina skolor en andra gång, förutom för de allra yngsta.

Skolen er lukket for alle klasser. Der er kun åbent for socialt udsatte, samt hvis forældrene har kritiske erhverv. Børnehaver og vuggestuer er fortsat åbne.
Citera
2021-01-10, 13:15
Medlem
Ännu en ny coronavariant har upptäckts hos fyra personer som rest från Brasilien till Japan, meddelar Takaji Wakita, chef för landets smittskyddsinstitut enligt Reuters.

Denna tredje variant är annorlunda från de som upptäckts i Storbritannien och Sydafrika, men alla tre har har viss mutation gemensamt, berättar Wakita.

Hur den nya varianten fungerar, som till exempel hur vaccinet fungerar mot den och hur pass smittsam den är ska nu undersökas.
Citera
2021-01-10, 13:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast nu är ju 70-plussarna den grupp som har störst risk att dö, om de blir smittade. Då är det väl självklart att de ska vaccineras först? Egentligen borde man därefter ha tagit 60-69-åringarna, och efter dem 50-59-åringarna. Eftersom det är där de stora riskerna finns. (Mest för män för övrigt, men feministerna skulle nog skrika för högt om vi släppte män före kvinnor i kön, så det går inte.) Sedan kunde 18-49-åringarna få konkurrera på samma villkor, för där är riskerna att avlida ganska små för alla.
Jag hade hållit med ditt resonemang angående kvinnor om det inte vore för det faktum att långtidsscovid drabbar dessa oftare. De bör vaccineras samtidigt som männen för att undvika långtidssjukdom och katastrofala följder av densamme.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2021-01-10 kl. 13:29.
Citera
2021-01-10, 13:16
Medlem
tjallepetters avatar
Hur många personer är inlagda på sjukhus just nu?
Citera
2021-01-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Hur många personer är inlagda på sjukhus just nu?

På IVA är det 387.
Citera
2021-01-10, 13:17
Medlem
Från första början av denna pandemi har vi uppmanats att vara noggranna med att tvätta händerna. Nu sent om sidor uppmanas vi att använda munskydd när vi reser kommunalt.

Jag förundras över att vi inte en enda gång blivit uppmanade att använda handskar. Överallt, i allmänna kommunikationer, i rulltrappor, köpcentrum osv. ska folk kladda med sina händer.

Ni som är insatta, hur kommer detta sig?
Citera
2021-01-10, 13:18
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
På IVA är det 387.

Ja, IVA har jag koll på.

Tänkte överlag. Det var över 3000 personer när jag hörde status sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in