2021-01-10, 01:17
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Så vad skulle din reaktion vara i du var i hans kläder och fick dina konton borttagna godtyckligt?

Äta straffet, lära mig av det, och gå vidare...
Citera
2021-01-10, 01:20
Medlem
Benmaergskylans avatar
Bara att se till swebtv som blev rensade av mäktiga big tech, nu idag var det trump och steve bannon, nu kommer censuren med full kraft.
Citera
2021-01-10, 01:21
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Så du skulle inte stå upp för din rätt till yttrandefrihet. Dags att vakna upp ur den vänsterextrema masspsykosen kompis.
Citera
2021-01-10, 01:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard

Skillnaden mellan dig (o mig) och Bannon är stor. Han står offentligt för sina åsikter, han är villig att ta hatet. Inte anonym.

Ser du inte hur....allt förändras på nätet. Tidigare poängterades det att man inte skulle vara anonym.., då skulle man rensas bort på nätet.

Nu gäller det även om man har fel åsikter. Dvs tankar.
Senast redigerad av Snapcount 2021-01-10 kl. 01:30.
Citera
2021-01-10, 01:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Äh, kan vi inte alla gå tillbaka till att bara ha ettan och tvåan på tv, och text-tv som dagstidning. Det var så mysigt. Och Hylands hörna och Nojesmassakerns hö-hö-hö-humor. Lära sig om planeten genom Vetenskapens värld...
Citera
2021-01-10, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skillnaden mellan dig (o mig) och Bannon är stor. Han står offentligt för sina åsikter, han är villig att ta hatet. Inte anonym.

Ser du inte hur....allt förändras på nätet. Tidigare poängterades det att man inte skulle vara anonym.., då skulle man rensas bort på nätet.

Nu gäller det även om man har fel åsikter. Dvs tankar.

Fast ingen har någon skyldighet att vara någon plattform för Bannon, dig eller någon annan att föra fram sina åsikter på.
Citera
2021-01-10, 02:34
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Så du skulle inte stå upp för din rätt till yttrandefrihet. Dags att vakna upp ur den vänsterextrema masspsykosen kompis.

Jag tycker att det är bra att ingen är above the law/rules... allra minst den där tokige fan! (Trump)
Citera
2021-01-10, 02:44
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det rensas friskt nu :

Donald Trumps tidigare chefsstrateg Steve Bannon och hans podcast War room har fått sin kanal på Youtube borttagen, skriver The Wrap.

Enligt en talesperson för Youtube är orsaken att podden spridit falsk information om det amerikanska presidentvalet och att den därmed brutit mot videoplattformens regler. Efter tre överträdelser är kanalen nu permanent borttagen, meddelar Google-ägda Youtube.

Beslutet kommer ungefär samtidigt som Donald Trump stängs av från Twitter och flera andra plattformar, eftersom han anses ha uppmuntrat till stormningen av Capitolium i Washington DC i onsdags.

https://www.hbl.fi/artikel/steve-bannon-avstangd-fran-youtube/

Jag ser ett flertal problem med detta...

Bannon kan jag inte uttala mig om men Trumps administration sållade stenhårt bland de som fick komma på hans presskonferenser och ställa frågor, Trump är ingen förespråkare av yttrandefrihet, om det inte är så att han tjänar på det.

De som bryter mot forumsregler kan bannas från dessa, det händer här. Och skrivs det kritiska saker i kommentatorsfält hos politiker så tas det också bort (ibland). Testa på någon av Trumps sidor eller hos hans anhängare och se om det får vara kvar.

Det här är verkligen att hålla två bollar i luften samtidigt. För jag tror alla här i något sammanhang tycker att banning eller borttagandet av kommentarer är ok?

Personligen skulle jag dock hellre vilja att alla fick komma till tals, kommentarer kan få varningstexter men att ta bort Bannons youtube kanal... jag kan enkelt hitta mycket värre saker än så på YT. Det kan alla. Så vad ska vi mer ta bort? Ska vi ta bort det vi inte gillar så blir inte mycket kvar. Jag ser mycket hellre att det är ok att säga tom korkade saker, lite enligt principen att du får säga vad som helst, men inte i handling göra vad som helst.

Svår fråga, men yttrandefriheten är så otroligt viktig. Speciellt att de som inte tycker som mig får komma till tals. Hur korkat, dumt och idiotiskt jag än tycker att det är. Undantag kan finnas med det ska vara målet.
Citera
2021-01-10, 03:02
Medlem
Det positiva med den här nya Stasi-vågen är att man åtminstone kan vara smart och försöka använda den för egen vinning.

Bara leta fram något klipp på nån du ogillar 15 år tillbaka i tiden där de sa något som potentiellt skulle kunna tolkas som moraliskt tvivelaktigt enligt vänstern och se sen personen bli avlägsnad från internet och av med sin försörjning.
Citera
2021-01-10, 05:16
Medlem
Accepterar man det här så ska man nog fråga sig vilka slags yttringar som kan tänkas bli stämplade som "farliga" i morgon? Vad ska man få säga och vad ska man inte få säga? Var drar man gränsen för vad som är "obekvämt" i framtiden?
Citera
2021-01-10, 10:08
Medlem
Steve Bannon är livsfarlig och i samma kategori som Trump och Guiliani.
Citera
2021-01-10, 11:32
Medlem
Nu har utrensning börjat!

Ifrågasätta ett val? Glöm det!
Påstå valfusk? Glöm det!
Ifrågasätta våldsverkarna BLM? Glöm det!

Mörk tid vi går till mötes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in