2021-01-10, 00:41
Medlem
Orkar inte läsa hela denna tråkiga tråd men President Trump med vänner verkar ju ogilla "Big Tech" så han borde väl bli väldigt glad att att han nu slipper gynna dem? Förstår inte problemet, är ju alla tiders för Donald att slippa sponsra Twitter och "Big tech"?
Citera
2021-01-10, 00:56
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathanhylsta
Små sociala medier som jag inte ens har hört talas om, En rätt process kommer också börja på måndag, Hur som helst är han illa ute, Han lär nog leva sina sista år i exil som kejsaren Wilhelm gjorde
Fox News skriver just nu: "Parler rises to No. 1 on App Store after Google suspension". Om Apple kör ut dem kommer Parler finnas kvar, man får dock gå dit via webben. Parler förföljs just nu av Big Tech: annan rubrik på Fox: "Some Amazon employees are calling on the company to be the next tech giant to cut off the controversial social media platform Parler."
Senast redigerad av Calovius 2021-01-10 kl. 01:04.
Citera
2021-01-10, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Fox News skriver just nu: "Parler rises to No. 1 on App Store after Google suspension". Om Apple kör ut dem kommer Parler finnas kvar, man får dock gå dit via webben. Parler förföljs just nu av Big Tech: annan rubrik på Fox: "Some Amazon employees are calling on the company to be the next tech giant to cut off the controversial social media platform Parler."

Inom några få dagar kommer det inte längre handla om Big Tech, utan om infra, bara infra. Nazi-gubben Joe Biden kommer att släcka ner Fox News och alla liknande kanaler, men han kommer inte rå på RT, som är baserat i Ryssland, som kör med rysk infrastruktur. Det handlar om IT-infrastruktur som varje land äger. Ingen utom eventuellt Al Jazeera kan tävla med RT om global täckning. Men ynka 2 sajter på jorden, som borgar för saklig information bortom USA-hegemonin, håller inte i längden. Kan lätt krossas.
Med Big Tech som dikterar allt som tänks, kan tänkas och i slutändan ska tänkas.
Citera
2021-01-10, 01:18
Medlem
severustheemperors avatar
När trump sa nej till kriget mot Iran, så retade han potentiellt upp:
Israel, jesuiterna, militärindustriella komplexet, och därmed alla resurser de kan kasta mot honom.
Media nedstängningarna visar vilken makt de sitter på.
Citera
2021-01-10, 01:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skanstullsmannen
Orkar inte läsa hela denna tråkiga tråd men President Trump med vänner verkar ju ogilla "Big Tech" så han borde väl bli väldigt glad att att han nu slipper gynna dem? Förstår inte problemet, är ju alla tiders för Donald att slippa sponsra Twitter och "Big tech"?

Jag förstår inte hur du, eller någon annan för den delen, inte kan förstå problemet när en sida censurerar en politisk motståndare. Förstår du verkligen inte problemet med det, eller har du inte ansträngt sig tillräckligt för att förstå det?
Citera
2021-01-10, 01:20
Medlem
Jag tycker att oavsett vad man tycker om Trump eller vad han står för bör man vara orolig när man censurerar på detta sättet samt att MSM gör allt de kan för att bomba på med negativa prylar 24/7.
Även om man är totalt emot allt han står för borde man se att osynliga krafter är i rullning bakom kulisserna och den vinden kan vända snabbt.
Alla människor som förespråkar fritt tänkande borde haja till och ta avstånd från vad som händer just nu, oavsett färg på slipsen.
Citera
2021-01-10, 01:23
Avslutad
Tänka sig att de som står på tech-jättarnas sida och hejar på när politiska motståndares röster kvävs tror sig vara på den goda sidan. Detta är dock ett bra tillfälle för er alla att se vilka i er bekantskapskrets är att lita på, och vilka som skulle joinat Hitler-jugend och vi nu var i 30-talet. Generellt har det senaste året visat mycket om människor. Bra sätt att sortera bort skräp från sitt liv.
Citera
2021-01-10, 01:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Jag tycker att oavsett vad man tycker om Trump eller vad han står för bör man vara orolig när man censurerar på detta sättet samt att MSM gör allt de kan för att bomba på med negativa prylar 24/7.
Även om man är totalt emot allt han står för borde man se att osynliga krafter är i rullning bakom kulisserna och den vinden kan vända snabbt.
Alla människor som förespråkar fritt tänkande borde haja till och ta avstånd från vad som händer just nu, oavsett färg på slipsen.

Människan är av naturen konservativ och fri. Skulle den politiska vänstern tillåta yttrandefrihet så hade majoriteten röstat på höger-partier. Därför kan media och den politiska vänstern inte tlllåta debatt och yttrandefrihet.

Så enkelt är det.
Citera
2021-01-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag förstår inte hur du, eller någon annan för den delen, inte kan förstå problemet när en sida censurerar en politisk motståndare. Förstår du verkligen inte problemet med det, eller har du inte ansträngt sig tillräckligt för att förstå det?

Jag kan definitivt förstå problemet med censur och håller med dig i sak men nu pratar vi ju om stora privatägda bolag. De här stora bolagen bestämmer såklart själva över sina produkter. De är inga statliga eller politiskt styrda bolag, de är privata. Vad de själva bestämmer har ingen politiker med att göra. På gott och ont. De är fria att bestämma själv vilken företagskultur som råda inom organisationen. Gillar man inte vad de gör så slutar man använda deras produkter.
Citera
2021-01-10, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skanstullsmannen
Jag kan definitivt förstå problemet med censur och håller med dig i sak men nu pratar vi ju om stora privatägda bolag. De här stora bolagen bestämmer såklart själva över sina produkter. De är inga statliga eller politiskt styrda bolag, de är privata. Vad de själva bestämmer har ingen politiker med att göra. På gott och ont. De är fria att bestämma själv vilken företagskultur som råda inom organisationen. Gillar man inte vad de gör så slutar man använda deras produkter.

”Hurr durr muhh privat bolag”. När ett bolag har monopol på information och stödjer en politisk sida så är det inte längre ett privat bolag.
Citera
2021-01-10, 02:15
Medlem
Jag callar detta just nu. Kom ihåg var ni läste det.

Man censurerar Trump och hans följare med hänvisning till valfri (eller påhittad) regel. Dessa går sedan in i egna grupper/plattformar och utsätts aldrig för andra åsikter eller perspektiv. Samma sak händer med vänstern.

Detta leder således till att dessa två grupper radikaliserar stora delar av normala människor (då de ej utsätts för andra åsikter förstärker de endast sina egna).

MASSIVT civil unrest kommer sedan bryta ut när dessa grupper "krockar" på någon front.

Globalisterna använder denna chans för att införa sin tyranni, neo-feudalism, teknokrati samt deras vidriga kommunism.

Detta är det mest troliga scenario jag ser framför mig. Om vi kommer så långt till att Civil Unrest bryter ut vet vi exakt var media och etablissemangets karriärpolitiker står, det såg vi i aftermathen av detta massiva valfusk.

Oavsett om du är vänster, höger eller däremellan så har du massiva problem. Dessa människor är OERHÖRT seriösa och HATAR dig.
Citera
2021-01-10, 02:21
Avslutad
Som Charlie Ward sade: "Trump is far too dangerous go out on Twitter, but not too dangerous to have the nuclear codes"

Kriget är nu "out in the open". Nu går det inte att låtsas längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in