2021-01-10, 00:05
Medlem
Jofs avatar
Hur som helst tog Trump avstånd från de som tog sig in. Och vill ha dem straffade. Tar ni det som att svek från hans sida. Ni Trumpister.
Citera
2021-01-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Jaaa du vad händer om och när Biden tar upp USAs gamla aggressiva krigspolitik i Mellanöstern? Han kanske kan få lite stalltips på vägen av en annan krigshök Hillary Clinton?
När han kryper för Kina (som han mycket möjligt är mutad av) och jobben som Trump räddade tillbaks till Usa (rekordlåg arbetslöshet) försvinner ur landet igen.
Då har du den riktiga verkligheten och jävlar vad du skall njuta,
Frågan är om amerikanerna själva (och irakier, libyer osv) gör det. Det är ju dom som drabbas.
Dum dummare ....,, dummast.
Kom ihåg vart du läste det först.
Sen kan du ju läsa på lite om Bidens rasistiska uttalande.
Vem vet han kanske blir lynchad av BLM nästa gång. Det hade ju varit episkt.
Ditt önsketänkande när det gäller Biden tillför ju ingenting? När det gäller Trump har vi ju facit på hand? Varför svarar du på något som du inte klarar av att svara på? Är det måhända dig själv du avser med "dummast"?
Citera
2021-01-10, 00:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Bör man verkligen ta dessa människor på allvar? De röstar inte i samma utsträckning som andra väljargrupper. De stödjer inte parlamentarisk demokrati. Och de är inte republikaner utan Trumpsupporters.
Mig veterligen donerar de inte pengar till the GOP. Däremot är de korkade nog att skänka enorma summor till Trumps fond för att överklaga valet. TROTS att det står i det finstilta att 80% av pengarna går rakt ner i hans ficka.
Jag hade inte fällt en tår ifall politker fortsätter att ignorera dessa människor.
De behövs inte i en fungerande demokrati.

Däremot trivs de bättre i en
https://i.imgflip.com/4cn56w.jpg
Man behöver inte ta dem på allvar, och man kan försöka ignorera dem. Inte minst från politiskt håll. Men, de upphör inte att existera för den skull, och nu har de börjat röra på sig. USA ligger pyrt till. 20-talet blir ett intressant decennium.
Citera
2021-01-10, 00:13
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Japp, där kom den. Federale åklagaren Michael Sherwin startar nu ett utredningsärende mot den polis som sköt ihjäl Ashli Babbitt. Hoppas han åker in på livstid! En skam för kåren är han, som skjuter mot en folksamling som hyllar polisen!

https://twitter.com/CBS_Herridge/status/1348000131463970817

Jag hoppas han får en medalj.
Nu vet jag inte hur mycket av detta som är rutin med utredning och alltid sker, och vad det kommer leda till men har svårt att tänka att det inte leder till någonting annat än att det kommer att ha bedömts som nödvändigt våld. Jag tror att det mer handlar om att det här är en viktig sak att utreda till fullo eftersom den är politiskt känslig och därmed så finns det press på att detta ska gå ett snäpp upp från att internutredningen clearar.

Michael Sherwin är absolut associerad till politiskt laddade mål och utredningar. Exempelvis Trumps Rysslandskopplingar.
Citera
2021-01-10, 00:14
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Får hoppas att Trump benådar "Buffel-mannen" som nu åtalas för dfederalt brott bara för att spökat ut sig och stått vid Pences stol:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/bare-chested-man-seen-wearing-horns-vice-president-pences-chair-arrested-federal-charges

Har svårt att tro att åtal hinner väckas och att dom ska hinna falla på bara 6st arbetsdagar till, så det kommer inte finnas någonting för Trump att benåda. Psykfallet åker in.
Citera
2021-01-10, 00:15
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag tror att det är precis tvärtom. Game on. Men jag vill inte kalla det Trump-rörelsen då Trump bara red på de strömningar som redan fanns i landet.
Knappast. En fjärdedel kommer att återgå till BBQ-kulturen och snacka ribs med andra, en fjärdedel kommer ha trassliga familjesituationer och fattigdom som kommer dämpa deras sociala engagemang. Ca 25% kommer att supa på och testa meth för att sen bli hemlösa och hamna i en trailerpark. Den sista fjärdedelen kommer vara ölmagar med vapenfetischism och prata om "den gamla goda tiden med Trump", denna fjärdedel kanske kan väckas upp i en ny rörelse men de är så få så de kommer bli marginella.
Citera
2021-01-10, 00:17
Medlem
Citat:
Får hoppas att Trump benådar "Buffel-mannen" som nu åtalas för dfederalt brott bara för att spökat ut sig och stått vid Pences stol:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/bare-chested-man-seen-wearing-horns-vice-president-pences-chair-arrested-federal-charges
Trump är nog livrädd för att avsättas och/eller ställas inför riksrätt så han gör nog inte ett skit nu för att ge de republikanska senatorerna fler anledningar att gå emot honom.
Citera
2021-01-10, 00:21
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Det är en hög underdog faktor bland extremhögern.

Vad som hänt de senaste 50 åren är att frukterna av den månghundraåriga europeiska kolonialismens, av vilken USA i sig själv är en frukt, inte längre garanterar ett styre av folk med europeisk bakgrund och framför allt i USA börjar folk med annan geografisk-kulturell bakgrund ta plats på allvar. Kvar står då dessa vitmaktgrupper som ehuru hotfulla knappast kan anses utgör ett framtida reellt hot eftersom deras tid är ute. Helt ute.

Jag förstår att du tar avstånd från europeisk kolonialismen.

Min fråga till dig hur du ställer dig till andra folkgrupper som har expanderat på andra gruppers bekostnad?

Arabisk imperialism och kolonialism?

Turkisk/osmansk dito

Bantufolkens expansion på andras bekostnad?

Kinesisk dito?

Staten Israels ockputaion?

Etc Etc

Är det bara europeisk expansion som du vänder dig emot eller är du generellt emot erövringar?

De land som låter främlingar komma in och växa i antal utan att assimileras gräver sin egen grav. Finns det överhuvudtaget något exempel på att detta har varit till gagn för ursprungsbefolkningen?
Citera
2021-01-10, 00:22
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Knappast. En fjärdedel kommer att återgå till BBQ-kulturen och snacka ribs med andra, en fjärdedel kommer ha trassliga familjesituationer och fattigdom som kommer dämpa deras sociala engagemang. Ca 25% kommer att supa på och testa meth för att sen bli hemlösa och hamna i en trailerpark. Den sista fjärdedelen kommer vara ölmagar med vapenfetischism och prata om "den gamla goda tiden med Trump", denna fjärdedel kanske kan väckas upp i en ny rörelse men de är så få så de kommer bli marginella.

Därom har vi lite olika syn på medelamerikanen. De jag mött är av en helt annat standard.

Men skulle din bild visa sig stämma är det en helt livsfarlig ja rent av explosiv samhällscocktail som lätt exploderar våldsamt om den inte hanteras med varsamhet. Då blir BLM upplopp den gamla goda tiden då denna grupp är minst halva landet.
Citera
2021-01-10, 00:26
Medlem
severustheemperors avatar
Kan trump göra något som skulle skada demokraterna. De verkar ju fortfarande oroliga över något.
Citera
2021-01-10, 00:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hur som helst tog Trump avstånd från de som tog sig in. Och vill ha dem straffade. Tar ni det som att svek från hans sida. Ni Trumpister.
Ja han tog både avstånd, för att han blev tvingad till det, och kallade dom samtidigt för patrioter.
Enda anledning till att han höll det talet var för att andra förstod att det här skulle bli en katastrof. Han fattade inte och tror att han ska kunna fortsätta i politiken och ställa upp i nästa val.
Han har inte fattat att han är paria nu.

– Till alla mina underbara supportrar, jag vet att ni är besvikna, men jag vill också att ni ska veta att vår otroliga resa bara har börjat, sa Donald Trump i den nästan tre minuter långa videon.

Han först fördömer och sen berömmer. Ett spel för galleriet bara.
Han var överlycklig för upploppet och han kallade inte in nationalgardet trots uppmaningar.
Det fick andra göra.

Dom beskriver Trumps lycka som borderlinelycklig när upploppet pågick.
Att massan vrålade att vicepresident Mike Pence skulle hängas bryr han sig tydligen inte ett skit om.
Hoppas att Pence tar sitt förnuft till fånga och hjälper till att sätta dit Trump.
Citera
2021-01-10, 00:30
Medlem
Citat:
Japp, där kom den. Federale åklagaren Michael Sherwin startar nu ett utredningsärende mot den polis som sköt ihjäl Ashli Babbitt. Hoppas han åker in på livstid! En skam för kåren är han, som skjuter mot en folksamling som hyllar polisen!

https://twitter.com/CBS_Herridge/status/1348000131463970817
Såg det ut som att hon hyllade polisen när dom försökte bryta igenom en barrikad och sen hoppa in genom en trasig ruta? I vilken fantasivärld lever du?

Hon var korkad nog att tro att poliser inne i ett skyddsobjekt inte skulle öppna eld när hon försökte bryta sig in. Om det är nån som borde känna skam så är det Trump som eldade på de svagsinta Trumpianerna så till den grad att dom försökte sig på denna urbota korkade grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in