Länka till vart i talet Trump säger att de skall ta till våld tack.
Han menar nog Rudy Giuliani (F.d. Borgmästare i New York) sista mening i det tal som Rudy höll innan Trump mfl. talade. Något i stil med "... trial by combat".
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det Rudy Giuliani sa i onsdags var nog mest olyckligt i hela den här soppan.
Löjligt yttrande. Lätt att fantasin skenar iväg.
Självklart var det inte menat så. Ingen är så korkad.
Citat:
Fantasi:
Eller så har Trumps motståndare en mental bild av Trump som med buttert och allvarligt ansikte höjer sin högra handskbeklädda näve lite och sen precis i den tidpunkt som han själv vill, drar ned den snabbt, vartefter horder av arga väljare rusar in och säger BOOH!
Klart Trumps motståndare och även Republikaner blev rädda för denna maktutövning. En klar hint om att det är bra att inte ljuga för mycket för folk. Människor är oberäkneliga, för den som inte vet hur man styr. (vilket förmodligen endast få i historien vetat hur man gör)
Men nu var detta ju bara en fantasi.
Jag skyller nog på att polisen inte hade tillräcklig bevakning och förberedelse. De hade haft mycket god tid på sig att förbereda sig, men valde att ha ytterst få poliser i syfte att inte råka hinta om att Trump hade rätt i att det var minst 30000 personer eller mer där.
Senast redigerad av ModerRota 2021-01-09 kl. 22:50.
"Enligt källor till MSM". Ja jo mainstreammedia kan hitta på vad som helst för att sälja lite och svartmåla sina fiender. Man ska nog ta det med en nypa salt.
Sant. Men jag förlitar mig på massmedia mer än någon annan informationskälla.
Jag tycker att ställen som reddit,4chan,twitter,breitbart och infowars är livsfarliga nyhetskällor
Han menar nog Rudy Giuliani (F.d. Borgmästare i New York) sista mening i det tal som Rudy höll innan Trump mfl. talade. Något i stil med "... trial by combat".
Självklart var det inte menat så. Ingen är så korkad.
Är det du som skrivit det där? Snyggt!
Rudy blev för dramatisk/teatralisk där oavsett om han skojade till det lite eller inte. Nu har ju vissa hakat upp sig totalt på den där frasen.
Mycket som var pinsamt med det som hände i onsdags, absolut, men om vi endast går på det Trump faktiskt yttrat offentligt... Betvivlar inte att han var nöjd "privat". Han uppmanade dock aldrig demonstranterna att ta sig in. Sedan var det väl heller ingen som förväntade sig att det skulle gå så lätt.
Jag begriper det med. Han kommer aldrig säga orden direkt. Det vore vansinnigt. Mycket bättre att elda upp massan med brandtal samt 4års propagandakrigsföring.
Som flugor dras till skit så dras Antifa till bråk, och om man kan svartmåla meningsmotståndare samtidiigt som man får puckla på polisen så är det ju bonus dubbelt upp för våldsverkarna.
Oklart hur många, men Sarah Palin diskuterar detta:
Tack för klippet. Ruttet så klart om detta stämmer, man ska nog egentligen inte blir förvånad över om motståndarsidan eldade på oroligheterna och "the break in".
Jag noterade även att någon hade skrivit om att Trumpsupportrar stormat byggnaden flera timmar innan det faktiskt hände som att man visste vad som skulle hända (=planerat).
Skulle inte förvåna mig om yt tar bort det där klippet snart.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-01-09 kl. 22:56.
Grabb halvan använde också lite ordval som kommer att kännas lite tråkigt när de spelas upp med väl valda bilder i bakgrunden.
Typ fight to the end eller nåt sånt.
Inte lika illa som den demente borgmästaren men det räcker nog för att han ska vara färdig
Ja? "till stor del" vet du vad det betyder? Filmer visar klart och tydligt att det inte var genom våld och vapen man tog sig fram TILL STOR DEL dvs finns det folk som gjort annat men man ser te.x också i filmen att folket i fronten TILL STOR DEL är tydliga med att dom inte är emot polisen och inte vill skada någon.
Men som jag sa när jag skickade filmen så är det också ganska kaosigt vid tillfällen osv det är absolut nånting som spåra ur. Men terrorism?
Vi får hoppas detta säkerhetstänk inte ska börja anammas oftare vid protester. Bara låta folk ta sig framåt utan något motstånd (Vill nog påstå att det i vissa fall inte ens är tal om motstånd utan en inbjudan av poliserna utanför för folk att ta sig in) för att sen vid en punkt skjuta skarpt direkt utan varning, då kommer vi ha folk som dör varje protest.
Fortfarande kan du inte ge någon källa på när Trump uppmanar till våld.
Är du förvirrad? Du får kolla vad du själv har skrivit och försöka få lite ordning på livet.
Jag har inte lovar dig nån källa. Du får läsa nyheterna som alla andra vuxna