2021-01-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Är det sant att twitter raderat inlägg på presidentämbetets egna konto?
I så fall är det ju oerhört, det skulle väl till och med rimligtvis kunna vara brottsligt, och en enorm säkerhetsrisk. Lek med tanken att en person med dessa befogenheter är en rysk eller kinesisk sleeper.

Brottsligt? Hur?
Säkerhetsrisk? Hur?

Det är väl i det scenario du beskriver Trump som är en säkerhetsrisk om han väljer att inte kommunicera via säkra kanaler.
Citera
2021-01-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Finns det någon kanal där man kan följa USA:s president?

Detta är ju helt absurt.

https://twitter.com/potus

Tror dock inte det var det du menade, utan du vill följa privatpersonen Donand Trump?
Citera
2021-01-09, 13:07
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Är det sant att twitter raderat inlägg på presidentämbetets egna konto?
I så fall är det ju oerhört, det skulle väl till och med rimligtvis kunna vara brottsligt, och en enorm säkerhetsrisk. Lek med tanken att en person med dessa befogenheter är en rysk eller kinesisk sleeper.

Lagen är sedan länge satt ur spel i USA och snart hela västvärlden, och vänstern är de pådrivande och påhejande. Historien upprepar sig. Förtryck och censur av oliktänkande. Händelserna vid Capitolium kan liknas med Riksdagsbranden i Berlin. Valet är stulet och nu börjar år av mörker.

Men tur vi slipper politiskt inkorrekta inlägg på twitter. Den enda kritik som går att ge den fredligaste och mest autentiska president genom tiderna.
Citera
2021-01-09, 13:07
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Uppvigla är redan olagligt! Det är inte vad jag pratar om utan jag pratar om appar som tillåter dem att prata med varandra. För det var faktiskt det du sa och som jag också citerade. Tror du att det kommer fungera att få stopp på gängkriminaliteten om deras hypotetiska appar försvann?

Försvann från appstore eller försvann försvann?
Så vitt jag vet finns denna hemsida och forum kvar?
Citera
2021-01-09, 13:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
https://twitter.com/potus

Tror dock inte det var det du menade, utan du vill följa privatpersonen Donand Trump?

Twitter raderar inlägg även från det kontot. Dags att inse att de du hejade på var de riktiga fascisterna
Citera
2021-01-09, 13:10
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Två saker:
För det första har möjligheten att yttra sig och nå en stor publik hamnat i händerna på privata företag som kan agera helt godtyckligt och bestämma vilka röster som får höras och vilka röster som får tystas. Om du inte förstår hur det är ett hot mot demokratin och yttrandefriheten får du läsa detta om och om igen tills det går hem.

För det andra kommer det på längre sikt att leda till att högerpopulisterna än en gång får vatten på sin kvarn i deras agg mot "eliten" och "etablissemanget". Nu kan de konkret peka på hur de blivit censurerade och på så sätt kommer de också kunna få sympatier för sin ståndpunkt om att yttrandefriheten är hotad, vilket kan leda till att de blir så stora att de på allvar får inflytande över politiken. Tror du inte att högerpopulister vid makten kommer innebära ett hot mot demokratin?
När exakt blev Donald tvingad att använda twitter? Valde han inte själv att göra det?
Nej. Ingen vettig människa kommer se det som "censur" eller att yttrandefriheten skulle vara hotad.
Citera
2021-01-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Försvann från appstore eller försvann försvann?
Så vitt jag vet finns denna hemsida och forum kvar?
Du kan ju svara på båda om du vill!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseG
"So this is how liberty dies... with thunderous applause"
1984 närmar sig..
"This is hopefully how the liberty dies for the richest and a small hope of dignity reaches even
the thunderous amount of people not är rich as Trump and his1% FellowSwamp!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Facebookare då? Du kanske tycker att det ska vara som det alltid varit DN styr?

Man kan dela ministrars närvaro i sociala medier i flera delar.

1. Agendasättande där man lyfter frågor och kör testballonger. Det vill jag naturligtvis se att de gör och som jag kan reagera på.
2. Informerande. Självklart vill jag vara uppdaterad.
3. Kontakt med väljarkåren. Absolut. Hur ska jag annars veta vad jag ska rösta på? Är ju inte med i någon sekt där man kan överlåta sådant till någon annan.

Men du orkar inte motivera varför politiker inte ska vara närvarande i sociala medier, och tydligen framför allt på twitter. Lata dig. Eller så drömmer du dig tillbaka till 1800-talet och tror att livet var lugnare då.
En person i regeringsställning borde inte få använda Facebook heller. Jag har redan motiverat ingående varför den som sitter i regeringsställning inte borde få använda sociala medier.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Brottsligt? Hur?
Säkerhetsrisk? Hur?

Det är väl i det scenario du beskriver Trump som är en säkerhetsrisk om han väljer att inte kommunicera via säkra kanaler.

Fast nu ska vi väl vara ärliga med hur världen år 2020 faktiskt fungerar. Om någon hackade statsministerns twitterkonto och började ta bort poster om COVID restriktioner, skulle det inte vara brottsligt? Skulle det inte kunna utgöra en säkerhetsrisk om personen fick för sig att börja skriva ut egna uttalanden. Skulle de som läser det inse att det inte var statsministern? Är det en säkerhetsrisk att svenska myndigheter använder sociala plattformar för att nå ut med sitt budskap på bredast möjliga sätt?
Citera
2021-01-09, 13:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Stormning av landets parlament, samt uppmaning till det samma, brukar inte anses vara så jättebra.

Kan du nämna med vilka ord han uppmanade folk att "storma" Kapitolium?
Citera
2021-01-09, 13:15
Medlem
MrArturs avatar
Ni som har problem med detta:
Tänk på twitter som en stor amerikans privatägd konservativ kristen cateringfirma och Donald Trump som ett gaybröllopsparty.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in