2021-01-09, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Smittan ökar i flera länder nu. USA har ny rekordnotering med 200.000 smittade på en dag, UK nytt rekord med 68.000, i Spanien börjar det sätta fart igen och i Afrika är Zambia en ny bubblare med ökning från 30 till över 1000 på en månad. Det Sydafrikanska viruset har modifierats så att det nu funkar perfekt under afrikanska förhållanden och sprids hur bra som helst i den starka solen och värmen.
Vart hittar du den USA siffran! enligt Worldmeter har USA 298 000 smittade idag och still counting, USA har ju legat över 200000/dag från och till sen början på November!?
Citera
2021-01-09, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag kanske var lite otydlig i mitt senaste inlägg, det videoklipp jag har är 5 minuter långt och detta jag lyckas få fram är endast 2,5 minuter långt. Må vara marginellt, men det finns mer i hennes uttalanden som är svårt att hitta i sin helhet.
Vad svamlar du om ,det klippet på Twitter är ju från läkare i USA som förespråkade hydroxychloroquine , klippet är ju gammalt,28 juli 2020.
Citera
2021-01-09, 03:00
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Varför har man kritiserar FHMs rapport? Det är ju bara en sammanställning av statistik, inte några egna åsikter eller slutsatser som ger utrymme för diskussion, eller?
I deras rapport framgår tydligt att den relativa risken för personal på skola/förskola i snitt är typ 1.0.dvs ingen riskökning!

Risken med corona för barn/ungdomar (0-19år) är i princip försumbar andra vardagliga risker.

Så ditt påstående om att skolpersonal och elever utsätts för "stora risker" pga Covid stämmer absolut inte.

Den ger verkligen utrymme för diskussioner och åsikter. Har du läst länken till artikeln i Der Spiegel?
För det första har FHM:sredovisning endast tagit hänsyn till data till början av oktober.
Sedan handlar det om smittspridningen i skolan. Barn som blir smittade sprider smittan till sina föräldrar som sprider vidare till arbetsplatsen.
Visserligen var det få barn som blev allvarligt sjuka i början på pandemin men nu har detta ökat enl. rapporter från läkare.
Vi har inte endast ev. allvarligt sjuka barn att ta hänsyn till utan att dessa barn sprider smittan i samhället där äldre och riskpersoner utsätts för stora risker.
Försök och tänk några steg längre
Citera
2021-01-09, 03:06
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vad svamlar du om ,det klippet på Twitter är ju från läkare i USA som förespråkade hydroxychloroquine , klippet är ju gammalt,28 juli 2020.

Det må hända men om det hon säger är sant så kan det vara värt att beakta.

Hela tiden talas det om detta virus som just nu, men om det eskalerar eller ett nytt virus kommer så vad händer då?

När ska myndigheter vara trovärdiga i sitt agerande, när smittan blir värre så ökar det definitivt inte mitt förtroende för myndigheter.

Kanske dags att tänka och agera självständigt, förbered dig på det värsta och hoppas på det bästa.
Citera
2021-01-09, 03:44
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Det må hända men om det hon säger är sant så kan det vara värt att beakta.

Hela tiden talas det om detta virus som just nu, men om det eskalerar eller ett nytt virus kommer så vad händer då?

När ska myndigheter vara trovärdiga i sitt agerande, när smittan blir värre så ökar det definitivt inte mitt förtroende för myndigheter.

Kanske dags att tänka och agera självständigt, förbered dig på det värsta och hoppas på det bästa.

Läste lite bland kommentarerna och de flesta verkar inte övertygade för hon har konstiga uttalanden om demoner. T ex om en kvinna har gynekologiska problem så har hon haft sex med en demon
Citera
2021-01-09, 03:45
Medlem
severustheemperors avatar
Det finns nu två kända massproducerade profylax.

1. Ivermectin

2. quercitin

Kombinera det med en friskluftsmask, tex. https://microclimate.com/
Tillverkningskostnad skulle sjunka till under 100sek vid massiv tillverkning.

Stänger vi ned så blir Sverige en öken.

Citat:
Här har ni det "take it or leave it", jag tycker det är värt att ses och höras åtminstone:
https://twitter.com/MrAkinbosola/status/1288016576915136512

Svårt att hitta bättre när man får höra allt, VARFÖR?!

Kan mycket väl vara sant.

Då har vi en 3e profylax
Citera
2021-01-09, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag läste just det i en annan tråd. Myndigheterna upplyser inte om detta! Och coronavirus - av alla sorter - är inte precis ovanliga i vår närmiljö... Egentligen borde man väl isolera sig före, mellan och efter sprutorna.
Men snälla . . . det där hade man ju sett i fas 2 och fas 3 om det varit väldigt vanligt!
Senast redigerad av NurseRatched 2021-01-09 kl. 03:55. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-01-09, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag har en autoimmun sjukdom redan... Vad betyder vaccinet för mig då???????????????????
Om du har en autoimmun sjukdom har du väl en läkarkontakt? Jag skulle tippa att det är bättre att du ställer den frågan till din doktor än här på flashback.
Citera
2021-01-09, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Man får ju verkligen hoppas, men de nya mutationerna som sprider sig snabbare kan vara en gamechanger till det sämre, och då kan det gå fort.
Skillnaden med de nya mutationerna är ju den att de drabbar människor i lägre åldrar samtidigt som dessa yngre inte kräver sjukhusvård i samma utsträckning som äldre. I bästa fall blir trycket på vården konstant även med de nya mutationerna.
Citera
2021-01-09, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fortsätter sjunka i stockholm: 685 inlagda nu

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2021/01/8-januari-lagesrapport-om-covid-19/, nyss
Ja. Antalet sjukhusinlagda är en mycket bra parameter för att följa trenden för smittan.

Den är det eftersom kriterierna för inläggning inte förändrats speciellt mycket under epidemin. Man kan därför jämföra dessa siffror även mot siffror i våras.

Antal döda är en dålig parameter därvidlag eftersom vården har blivit bättre på att rädda liv och antalet IVA-vårdade kan ha förändrats även den, av samma anledning.

Antalet sjukhusvårdade har dessutom den minsta eftersläpningen, av flera anledningar. Det är också det största antalet, vilket gör den mer statistisk säker.

Antal döda och IVA-Vårdade är dessutom mer heterogen än antalet inlagda på sjukus.
Citera
2021-01-09, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Utöver vaccinet är väl denna studie det mest positiva jag läst på länge.

Prior SARS-CoV-2 infection is associated with protection against symptomatic reinfection - Journal of Infection

https://www.journalofinfection.com/article/S0163-4453(20)30781-7/fulltext

Man vågar alltså garantera immunitet till 6 mån minst. 0% fall av återinfektion vid en studie av vårdpersonal.
Ja, jag har länkat den tidigare, tillsammans med ett avsnitt av John Campbell vlog om studien.

Den bekräftar vad vi tidigare viste om immunsvaret för SARS-CoV-2.
Citera
2021-01-09, 05:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Skillnaden med de nya mutationerna är ju den att de drabbar människor i lägre åldrar samtidigt som dessa yngre inte kräver sjukhusvård i samma utsträckning som äldre. I bästa fall blir trycket på vården konstant även med de nya mutationerna.
Nja. I UK har de haft en kraftig ökning av inlagda på sjukhus sedan spridningen av den nya varianten blivit omfattande.

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in