2021-01-09, 01:55
Medlem
Luke-of-Ahch-Tos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Så många Trump-anhängare verkar ytterst förvirrade över förhållandevis enkla begrepp som "monopol", "censur" och "yttrandefrihet" och att detta är något privata bolag ska underkasta sig på sina egna plattformar. Verkar som förståelsen för marknadsekonomi inte riktigt finns.

Det är du som inte fattar hur det fungerar. Monopol-lagstiftningen i USA är stark och det har alltid varit en grundsten i samhällsbygget. Monopolföretag har alltid setts som någonting negativt och dessa har brytits upp.

Det finns en annan aspekt och det är att twitter inte är ett techföretag utan en onlinepublikation. När man börjar censurera folk så lyder man under en annan lagstiftning.
Citera
2021-01-09, 01:56
Medlem
ADL och SPLC är vänsterextrema i väldigt lik stil med expo. Vidriga organisationer som inte förstår att andra perspektiv och åsikter kan finnas.

Här är det Kina, WEF, krigsindustrin och, som Putin säger, "Men in dark suits" som drar i trådarna. Tror inte på någon jude konspiration.

Trump var starkt emot detta och försökte, men misslyckades, (ett enormt uppvaknande har däremot följt hans försök) med att förgöra dessa mörka krafter.

Vi får blicka framåt till nästa "Fake election" och se vilka lobbyister som sätts in då.

Förhoppningsvis behöver vi inte se något våld.
Citera
2021-01-09, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Oavsett uppmanade aldrig DJT till våld eller stök.
Nu kommer dessutom ännu mer info om att det var samma folk som brände ned över 140 städer och mördade 50+ människor i somras som började invasionen av The Capitol: https://video.parler.com/D1/Ev/D1EvwbuwJ4zr.mp4
Klassisk false flag som jag sagt.
Marcus Oscarsson går bananas på FB och hävdar att det i stort sett är världskrig
Citera
2021-01-09, 01:57
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Det han blev bannat för?

Demokrat vet jag ej, men du ogillar Trump. Alltså ser du hellre någon annan ledare.

Ja jag läste precis.
https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html - Långsökt? Jag har inte en aning men twitter är väl ett privatägt företag som satt regler som vilken sida som helst på internet.

Trump är inget annat än ett intressant spektakel för mig, kul att läsa om. Vem som leder USA har jag heller ingen åsikt om.

Har han 90milj följare borde han ju starta en egen plattform, lär ju tjäna sjukt mycket på reklamintäkter. Inget hindrar honom. .
Citera
2021-01-09, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Varför var de evakuerade i tunnlar under marken? Jo, för att den sittande presidenten manade sin pestlika fanatiker-grupp att dyka upp till Capitol Hill. Diktator Trump förlorade valet stort, han fick 7 miljoner färre röster och förlorade i staterna med men han vägrade erkänna sig besegrad. Diktator Trump sa ju även att han aldrig skulle kunna förlora valet, och om han förlorar valet så är det pga valfusk. Detta sa han redan innan valet hade dragit igång.

Diktatorer har ingenting att göra som USA:s president.
Varför skulle han erkänna sig besegrad när fusket är så uppenbart?

Vilka ord exakt anser du att Trump använde som uppmanade till våld?
Citera
2021-01-09, 01:58
Medlem
stone_sleepers avatar
Nu försöker tech giganterna även stänga ner Parlor. USA är på väg att bli en fascistisk totalitär stat. Det känns som kriget kan börja när som helst, en gnista är allt som krävs.
Citera
2021-01-09, 01:59
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Det han blev bannat för?

Demokrat vet jag ej, men du ogillar Trump. Alltså ser du hellre någon annan ledare.

Jag ogillade honom inte från början, men efter att han sagt att han själv skulle slå följe och gå med sina supporters till Capitolium... och inte gjorde det så är det nog fler än jag som som under hans tid som President omvärderat vår åsikt om honom (inte minst ledande Republikaner). Sedan talade om att han älskade sina anhängare med uppmanade dem till fredlighet, för att sedan göra en helomvändning och fördöma dom. Jämför de båda korta kommentarer han gjorde i samband med upploppen. Japp jag vill se någon annan, och det är vare sig Biden eller Harris. Jag är överlycklig att inte behöva rösta i det valet.

Med det var väl inget tal han blev bannad för utan tweets?

Citera
Medlem
Citat:
Varför skulle han erkänna sig besegrad när fusket är så uppenbart?

Vilka ord exakt anser du att Trump använde som uppmanade till våld?

Det är inget fusk, finns inga som helst bevis och varken CIA eller FBI har hittat några som helst bevis för ett påstått fusk. Trump förlorade stort, han fick 7 miljoner färre röster och han förlorade en majoritet av staterna.

Här har du, jag betvivlar dock att du kan proper engelska:
https://www.youtube.com/watch?v=gLCIWDPz4Yo
Citera
Avslutad
Det här kommer att sluta illa. Mycket illa, sen kan censurförespråkarna applådera hur mycket de än orkar, you’re next.
Citera
2021-01-09, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag ogillade honom inte från början, men efter att han sagt att han själv skulle slå följe och gå med sina supporters till Capitolium... och inte gjorde det så är det nog fler än jag som som under hans tid som President omvärderat vår åsikt om honom (inte minst ledande Republikaner). Sedan talade om att han älskade sina anhängare med uppmanade dem till fredlighet, för att sedan göra en helomvändning och fördöma dom. Jämför de båda korta kommentarer han gjorde i samband med upploppen. Japp jag vill se någon annan, och det är vare sig Biden eller Harris. Jag är överlycklig att inte behöva rösta i det valet.

Med det var väl inget tal han blev bannad för utan tweets?

För det första blev han tvingad med hot om impeachment att fördöma våldet.

Han fördömde aldrig sina anhängare utan de som begick upplopp och våldsdåd.

Secret service tillät honom inte att marschera till The Capitol då Antifas false flag satts igång.
Citera
2021-01-09, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är inget fusk, finns inga som helst bevis och varken CIA eller FBI har hittat några som helst bevis för ett påstått fusk. Trump förlorade stort, han fick 7 miljoner färre röster och han förlorade en majoritet av staterna.

Här har du, jag betvivlar dock att du kan proper engelska:
https://www.youtube.com/watch?v=gLCIWDPz4Yo
I USA spelar the popular vote ingen roll utan det är electoral college (det bör man veta, även som globalist agent). Det handlade således om ett par hundra tusen röster, vilket var väl inom valfusks marginalerna.

Hursomhelst: De skulle gå till The Capitol och heja på sina modiga kongressledamöter säger han. Var är uppmaning till våld? Transkribera tack.
Citera
2021-01-09, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Ja jag läste precis.
https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html - Långsökt? Jag har inte en aning men twitter är väl ett privatägt företag som satt regler som vilken sida som helst på internet.

Trump är inget annat än ett intressant spektakel för mig, kul att läsa om. Vem som leder USA har jag heller ingen åsikt om.

Har han 90milj följare borde han ju starta en egen plattform, lär ju tjäna sjukt mycket på reklamintäkter. Inget hindrar honom. .
Endast hans mest hängivna följare kommer gå över till hans plattform. Han bör ju ha möjlighet att nå ut till ALLT folk han leder istället för att bli ljugen om av media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in