2021-01-09, 01:13
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
Jag tror du kan ha rätt om någon eller några kliver fram. Protesterna i veckan var ledarlösa och ingen tog initiativet. I efterhand verkar ingen ha tagit dem i försvar. Nu har de inte ens Trump som kan be dem lugna sig eller ge sitt perspektiv. Jag skulle tro att det bara krävs ett fåtal starka personer som kliver fram för att elda igång folk ordentligt.
På ett sätt hoppas jag någon kliver fram och tar ledningen då vi behöver en ordentlig förändring i världen.
Börjar det i USA så tror jag det skulle kunna sprida sig till Europa
Citera
2021-01-09, 01:14
Medlem
Han sa ju när han svors in "We will take the power from DC and give it to you, the people". Globalisterna, krigsindustrin och teknokraterna tog det väldigt allvarligt. Hela häxjakten de senaste 4 åren är kvitto på det.

Hursomhelst, nu är den fria världens ledare isolerad och kan inte kontakta folket han leder. Det enda sättet för honom är att gå igenom media, vilket ägs av just det etablissemang han slåss mot. Inte en enda bra artikel om DJT har jag sett i MSM de senaste 5 åren.

Inte bara stjäls vår demokrati och rätt till "Free and fair elections" men nu även vår yttrandefrihet.

Fan ta globlistjävlarna och deras vidriga agenter (dessa har även infiltrerat detta forum).

Världens elit står och hejar på. Skrämmande utveckling.
Citera
2021-01-09, 01:15
Medlem
PulladSorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Tror inte folk i Sverige förstår hur absurd upploppet som Trump triggade igång var. Hans egna vice, Mike Pence, hamnade även i skottlinjen då Trump hängde ut honom som en förrädare.

Människorna tog sig in i Kapotiliumet och krossade rutor och försökte ta sig in i själva salen där USA:s högst uppsatta politiker befann sig. Det är ett terrorbrott om något och att det triggas igång av presidenten i fråga, det är absurt.

Förståeligt att privata företag så som Twitter och Facebook/Instagram inte vill förknippas med uppmaningar som leder till dödsfall och terrorbrott.

Inne i Capitol Hill satt människorna som under ett helt års tid har uppviglat folkmassor att attackera människor och bränna ner deras egendom. Var ska gränsen dras för vilka som får uttala sig? De som sparkar uppåt?
Citera
2021-01-09, 01:16
Medlem
Citat:
Tror inte folk i Sverige förstår hur absurd upploppet som Trump triggade igång var. Hans egna vice, Mike Pence, hamnade även i skottlinjen då Trump hängde ut honom som en förrädare.

Människorna tog sig in i Kapotiliumet och krossade rutor och försökte ta sig in i själva salen där USA:s högst uppsatta politiker befann sig. Det är ett terrorbrott om något och att det triggas igång av presidenten i fråga, det är absurt.

Förståeligt att privata företag så som Twitter och Facebook/Instagram inte vill förknippas med uppmaningar som leder till dödsfall och terrorbrott.
Oavsett uppmanade aldrig DJT till våld eller stök.
Nu kommer dessutom ännu mer info om att det var samma folk som brände ned över 140 städer och mördade 50+ människor i somras som började invasionen av The Capitol: https://video.parler.com/D1/Ev/D1EvwbuwJ4zr.mp4
Klassisk false flag som jag sagt.
Citera
2021-01-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
Inne i Capitol Hill satt människorna som under ett helt års tid har uppviglat folkmassor att attackera människor och bränna ner deras egendom. Var ska gränsen dras för vilka som får uttala sig? De som sparkar uppåt?

Haha, ja, politiker har ju verkligen hetsat och uppviglat.
Det är dåren Trump som aktivt har förälskat sig i "Proud boys" och negligerat minoriteter och vräkt ur sig rasistisk dynga mot både asiater och sydamerikaner.

Det är smått komiskt att inga av er dårar inser faktum, USA har i modern tid inte haft dessa kaosartade drabbningar mellan olika etniciter och samhällsgrupper. De har haft en sittande president som har hetsat, hånat och förlöjligat stora delar av USA:s befolkning.
Citera
2021-01-09, 01:20
Medlem
Citat:
Det är dåren Trump som aktivt har förälskat sig i "Proud boys" och negligerat minoriteter och vräkt ur sig rasistisk dynga mot både asiater och sydamerikaner.

Det är smått komiskt att inga av er dårar inser faktum, USA har i modern tid inte haft dessa kaosartade drabbningar mellan olika etniciter och samhällsgrupper. De har haft en sittande president som har hetsat, hånat och förlöjligat stora delar av USA:s befolkning.
Länk till tal och politik han fört med "rasistisk dynga" tack.
Citera
2021-01-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Oavsett uppmanade aldrig DJT till våld eller stök.
Nu kommer dessutom ännu mer info om att det var samma folk som brände ned över 140 städer och mördade 50+ människor i somras som började invasionen av The Capitol: https://video.parler.com/D1/Ev/D1EvwbuwJ4zr.mp4
Klassisk false flag som jag sagt.

Suck, foliehatten är rejält virad märker jag. Det var inte samma människor och att du ens är så dum att du använder en propaganda-skräpvideo som är ett rent hittepå säger mycket om ditt bristande intellekt.
Citera
2021-01-09, 01:22
Medlem
Citat:
Suck, foliehatten är rejält virad märker jag. Det var inte samma människor och att du ens är så dum att du använder en propaganda-skräpvideo som är ett rent hittepå säger mycket om ditt bristande intellekt.
Till och med erat falska nätverk NYT rapporterar ju?
Citera
2021-01-09, 01:23
Medlem
Citat:
Snarare hybrisen hos Trump som använder privata företags plattformar för att uppmana till kaos. Aldrig någonsin i amerikansk historia har upploppet som skedde häromdagen, där människor försökte bryta sig in i salen på kapitoliumet där alla USA:s högsta politiker befann sig, skett.
Uppmana till kaos följde du honom på twitter? Inte ett enda inlägg har uppmanat till våldsamheter, snarare tvärtom.
Citera
2021-01-09, 01:25
Medlem
PulladSorks avatar
Citat:

Du kan väl inte mena allvar? Under ett helt år har städer bränts ner och människor mördats på öppen gata. Politikerna har unisont stått bakom upploppsmakarna. De som fick sina butiker uppeldade och slets ut ur sina bilar för att bli misshandlade blev förövarna, enligt makten och medierna.

USA har alltid haft sina drabbningar. Vad är modern tid? USA är ett ungt land som ständigt har legat i konflikt med sig själv.
Citera
2021-01-09, 01:25
Medlem
Elementarts avatar
Nu kommer det vara fritt fram för Google, Facebook o Twitter att censurera vilka de vill.
Citera
2021-01-09, 01:27
Medlem
Termos99s avatar
Mycket intressant dilemma och ställer yttrandefriheten på sin spets. Jag skulle föredragit om han fortsatt hade fått säga sitt, och då tycker jag ändå att det mesta han skriver numera är... b*ll-shit.

Jag fattar varför de bannat honom och de har rätt att göra det, de vill inte ha uppvigling och spridandet av direkta lögner på deras plattform.... men frågan är om jag ändå inte tycker yttrandefriheten är viktigare än så. Svårt, han är ju ändå inte tystad, han kan använda mailutskick för anhängare ex.

Hmm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in