2021-01-08, 11:39
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men när Thomas Bodström och en massa vänsterjournalister m.fl. sitter i en studio i SVERIGE och förfasas över händelserna, då är det helt normalt, eller?

Tror en polischef i Chicago trots allt är mer insatt än vad någon avdankad svensk f.d. minister är!

Skulle tro att skillnaden är att Bodström diskuterar händelsen på en ytlig nivå och fördömer det, hade Bodström dragit till med en "här är egentligen vad som hände" och lagt fram en förklaring som går emot konsensus så hade du haft en poäng och man hade då kunnat berätta att Bodström inte vet vad fan han pratar om

Det är misstaget du gör i din jämförelse, det är en sak att säga "detta var hemskt" och en helt annan sak att säga "det ni tror att ni vet är fel, jag har sannningen här"
Citera
2021-01-08, 11:40
Medlem
Trump är otroligt skicklig dramaturg. Han skapar medvetet ett kaos för att sedan dra sig tillbaka som om inget hänt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trump-ni-kommer-att-fa-betala
Citera
2021-01-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Allvarligt? Skämtar du?
Vad är skillnaden?
Citera
2021-01-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om du tycker att (t.ex) Feministiskt Initiativ och Sverigedemokraterna för samma politik vet jag inte vad jag ska säga egentligen...
Du kan väl starta ett eget parti då som för en helt unik politik. Lycka till med det i Belarus!
Förklara skillnaden om den nu är så uppenbar.
Citera
2021-01-08, 11:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Haha den där Q-shamanen är lite arg över att Trumpsupportrar kallar honom för Antifa https://twitter.com/USAwolfpack/status/1346989136310398977
Jag har svårt att förstå varför de fjolliga Trumpanhängarna som inte själva var på plats och stöttade sin president, nu kastar de mest trogna Trumpanhängarna som faktiskt var på plats, under bussen? Varför vill de hävda att de är vänsteraktivister? Det är ju rena hånet mot de som stod upp för Trump
Citera
2021-01-08, 11:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump är otroligt skicklig dramaturg. Han skapar medvetet ett kaos för att sedan dra sig tillbaka som om inget hänt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trump-ni-kommer-att-fa-betala
Det underbara är ju att Trumpanhängarna tycks tacka och ta emot när de blir rövknullade av en president som först uppmuntrar dem och sen kräver hårda straff när de gör som han sagt.
Citera
2021-01-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vad är skillnaden?

Kan du inte se skillnaden själv så har inte jag lust och ork att försöka förklara något för en person som inte är mottaglig för i princip något förnuftigt.
Citera
2021-01-08, 11:46
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad säger Trumpanhängarna nu när han pratar om att inkräktarna i Capitolium ska få betala? När han hävdar att alla inkräktare, inklusive Ashli Babbitt, inte representerar USA?

Detta surrar i mitt huvud också. Jag tror falangen för donald är extremt förvirrade nu. Ungefär som den spännande tystnaden som jag bevittnade när Michael Jackson började spelas innan donald äntrade scenen i onsdags.
Citera
2021-01-08, 11:46
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
I vanlig ordning vinklar Fria tider artikeln genom att utelämna information om varför Sullivan befann sig på platsen . Fria tiders läsare kommer att tolka det som bevis på att alla hundratals människor som befann sig där inne är vänsteraktivister.
"John Sullivan vill understryka att han inte är Trumpsupporter. Han ser sig som vänsteraktivist, och har startat medborgarrättsgruppen Insurgence USA, som ett svar på George Floyds död och polisövervåld.

Därför hävdar han att han inte var på plats för att protestera eller för att medverka till kaoset. Utan för att dokumentera allt – och att han därför ville ta sig till frontlinjen.
– Detta var en del av historien, och jag ville visa precis vad som händer i landet just nu. Vem skulle annars ha fångat det där på bild? Nu säger många Trumpsupportrar att jag är en vänsterextremist som infiltrerat på dem något sätt."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAJrgO/han-filmade-dodsskjutningen-i-kongressen

Jag vill poängtera att om Sullivan är skyldig till brott bör han såklart dömas för det även om hans syfte var att dokumentera.

Så jäkla hemlig infiltratör. Att Trumpnissarna köper det är helt otroligt
Citera
2021-01-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Kan du inte se skillnaden själv så har inte jag lust och ork att försöka förklara något för en person som inte är mottaglig för i princip något förnuftigt.
Med andra ord så har du inget som backar upp ditt argument. Vad oväntat.
Citera
2021-01-08, 11:48
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
"Du ska inte tro på ljugmedia", och ändå länkar du till en oerhört politiskt vinklad sida som bland annat har anklagat Biden för att ha uppmuntrat muslimer till jihad. Liksom, kom igen? Hade du haft lite hjärnsubstans innanför kraniet så hade du vetat att stroke är ett samlingsord för hjärninfarkt (blodpropp) och hjärnblödning, som kan orsakas av en traumatisk hjärnskada, vilket han, enligt mer trovärdigare källor än de du uppger, hade råkat ut för. Så du kanske ska ta och fundera över vad du kallar ljugmedia innan du vräker ur dig en massa skitsnack?

https://www.youtube.com/watch?v=g09_KCkMo44

Varsågod.

Kollade lite på AP men man har klipp precis där han ska prata om det. (lustigt va?)

APs "klipp"

https://youtu.be/XuNHgLW52Ak?t=50
Citera
2021-01-08, 11:49
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har svårt att förstå varför de fjolliga Trumpanhängarna som inte själva var på plats och stöttade sin president, nu kastar de mest trogna Trumpanhängarna som faktiskt var på plats, under bussen? Varför vill de hävda att de är vänsteraktivister? Det är ju rena hånet mot de som stod upp för Trump

Det är lite delat där, finns en massa som är stolta över vad de åstadkom, samtidigt verkar det finnas en del som fattar hur jävla illa det såg ut och de försöker därför skylla på Antifa. Jag antar att det rör sig om att man fördömt liknande handlingar från BLM och Antifa de senaste fem åren och får en sorts syntax error när den egna sidan gör liknande saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in