2021-01-08, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är inte direkt en tvärvändning han gick ut på direkten när intrånget pågick på Twitter och fördömde det och sa att man bör återvända hem och verka fredligt. Dock tog allt det bort utav Twitter och han stängdes av i tolv timmar.

Att han skulle erkänna sig besegrad efter certifiering har han alltid sagt, efter det finns det inget han kan göra förutom att försöka en statskupp, vilket aldrig har varit troligt. (och det är inte en statskupp pågrund utav att hundra personer gör intrång i en statlig byggnad och sen går ut när kravallpolis kom till platsen. Om det hade varit tio tusen eller fler som var beväpnade med skjutvapen och tog kol på alla tjänstemän i byggnaden, då pratar vi om en statskupp).
Det var inte direkt konstigt att inlägget togs bort då han i samma tal även öste kärleksförklaring över upprorsmakarna och sa att de var speciella, samtidigt som han fortsatte gnata på om valfusk, vilket bara eldade på stämningen ytterligare. Stormningen och uppror är en helt förutsägbar konsekvens av Trumps retorik och underminering av det amerikanska valsystemet. Trump må vara speciell och en självgod narcissist men jag tror faktiskt inte att han är så korkad att han inte såg dessa uppror komma. Nu blev den interna kritiken alldeles för stor så han var tvungen att backa.
Citera
2021-01-08, 01:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Länka till Pentagon officiella hemsida där du läser det.

Redan länkat till rapportering om det, bara för att du inte tror på något så betyder det inte att det inte är så.
Citera
2021-01-08, 01:43
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag skrev redan i förrgår att det här talet skulle komma, så i vart fall jag är inte det minsta förvånad.

Trump tror att han är smart men den här gången kommer han inte undan.

Ni kan säga hejdå till Cruz, Hawley och de andra med.

Nej, vi kommer att säga "Vi ses", Trump kommer att starta ett nytt parti. Cruz , Gaetz och fler kommer att vara med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Och enligt The Simpsons så kommer det att bli upplopp runt om i USA den 20:e Januari, om man nu tror på det.

Många utländska medier pratar om att USA kan komma att splittras till nya Federationer.

Högst osannolikt. Men det vore kanske bäst, låta folk välja vart de ska bo och vilken ideologi de ska tillhöra. En trend jag jag tycker vore bra överlag, att vi får mindre och mindre nationer så folk mer aktivt får välja vilken ideologi de vill tillhöra. Skulle välkomna samma sak i sverige. Men som sagt lär inte ske.

Men vilka utländska medier pratar om det?
Senast redigerad av Hew18 2021-01-08 kl. 01:45.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Redan länkat till rapportering om det, bara för att du inte tror på något så betyder det inte att det inte är så.

Rapporteringen i CNN?
Citera
2021-01-08, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Dra åt helvete ditt satans spammande vänstertroll. Han har inte på något sätt varken uppmuntrat till våld eller uttryckt "kärleksförklaring" till "upprorsmakarna". Han uppmuntrade endast till fredliga demonstrationer innan Twitter av oklar anledning stängde av honom. Detta är ren och skär fakta. Ni lögnaktiga kommunistkräk är riktiga proffslögnare. Alternativt är du bara en simpel idiot som blivit totalt manipulerad av propaganda från vänsterliberala Trump-hatande Fake news.

Så du missade hans video där han bokstavligen sa att han älskade personerna inne i Kapitolium och att han tyckte att de var speciella, medan de fortfarande var där inne och härjade?

https://youtu.be/tcfcTB9-S2s

Du är ett bevis på att verkligheten överträffar dikten. Obeskrivlig dumhet.
Citera
2021-01-08, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Dra åt helvete ditt satans spammande vänstertroll. Han har inte på något sätt varken uppmuntrat till våld eller uttryckt "kärleksförklaring" till "upprorsmakarna". Han uppmuntrade endast till fredliga demonstrationer innan Twitter av oklar anledning stängde av honom. Detta är ren och skär fakta. Ni lögnaktiga kommunistkräk är riktiga proffslögnare. Alternativt är du bara en simpel idiot som blivit totalt manipulerad av propaganda från vänsterliberala Trump-hatande Fake news.
"Go home, we love you"
https://youtu.be/2AeI6Mv0ALg?t=46
Citera
2021-01-08, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Trump tror att han är smart men den här gången kommer han inte undan.
Tyvärr så kommer han nog undan. Vad man än vill säga om Trump så är han fenomenalt duktig på att slingra sig ur sånt här.
Citera
2021-01-08, 01:47
Medlem
Nu är det över! Eran general Donald har fallit då han har förstått vad han har gjort, krävde 5 människors liv, alltså 5 människor har dött på grund av Donalds lögner. Han har backat och ni står där och kommer säkert tror att det måste vara Soros som har tvingat honom till detta. Donald vet att hans framtid kommer att spenderas i rättssalar och i förhör. Det förtjänar han minst sagt sedan blir det fängelse. Hoppas att han ringer till Ashli Babbitt make och förklara vad han har gjort.
Citera
2021-01-08, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
https://today.yougov.com/topics/politics/articles-reports/2021/01/06/US-capitol-trump-poll
Republikanska väljare ja, det kan jag tänka mig vilket är nog så illavarslande, men det är knappast lika stor andel bland republikanska politiker som stödjer angreppet.
Citera
2021-01-08, 01:48
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Vad är det som händer? Jag läste att det här också pågår i andra stater.

Army Secretary Says A 'Non-Scalable' 7-Foot Fence Is Going Up Around U.S. Capitol

Dom är miffon. Helt onödigt eftersom inget mer kommer att hända. De flesta som var med i förrgår kommer att arresteras och Trump skiter ner sig nu när han börjat fatta vilka konsekvenser det här kommer att få för honom och hans familj.

Bara en töntig show of force för att de skäms.
Citera
2021-01-08, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Hur tänker du var menade att påverka valet? Snälla utveckla.

Frågan är inte vad som är värre (trots att det är glasklart för varje normalt funtad människa). Frågan är hurvia det är historiskt ”värre” (för att tala klarspråk, mer exceptionellt). USA har genomgått många upplopp, men inte så många statskuppsförsök.

Detta var ingen statskupp dock.
Jag har tittat noga på flera videos från händelsen och de går ju mest omkring som turister. Så ser inte en statskupp ut.

Vad jag menade var ett försök att förstöra och destabilisera landet fler valet och få Trump att framstå som han tappat kontrollen.
Demokraterna stöder ju extremvänstern och njöt av BML och Antifas härjningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in