2021-01-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
För att sätta det i ett historiskt perspektiv: Kapitolium har sedan det restes aldrig intagits. Inte ens under inbördeskriget har konfederations flagga vajat innanför dess portar. Därtill blir en av världens (mestadels självutnämnda) äldsta demokratier utsatt för vad som närmast kan beskrivas som ett kuppförsök. Men det är bara en bagatell i sammanhanget eller?

Men jag får intrycket att historia kanske inte är paradgren?

Ta inte i så du gör i byxan nu, det har hänt betydligt värre saker i amerikansk historia än ett gäng som bryter sig in i en byggnad för att ta selfies.
Senast redigerad av Determinister 2021-01-08 kl. 00:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Så Trump uppmanade sitt följe att storma kongressen och sedan när dem gjorde det så fördömde han det och gav upp? hahaha vilken smörja och synd om alla som trott på honom

Trump bryr sig bara om sig själv, han sa även att han skulle joina dem i marschen, vilket han inte gjorde. Han kommer inte heller benåda dem som arresteras nu, han bryr sig bara om en person och det är sig själv, han förväntar sig att andra ska offra sig själv för honom, men han skulle aldrig sticka ut nacken för någon.
Citera
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Det var blandat random nötter, antifa, peddos osv, men inga riktiga trumpsupporters. Demokratiska gräsrotsrörelser hade gått under cover och delade ut MAGA-kepsar till alla som kom dit så det skulle se ut som trumpsupportrar.

Det är därför alla har splitternya MAGA-kepsar på sig. DOm Delades ut där till alla som kom. Vänster, jöger, åsna, orm, människa, väduren shamanen osv.

Ditt resonemang (om det du skriver ens kan kallas för det) faller på hur folket faktiskt såg ut dvs typiskt white trash. I USA är det så välordnat att man kan dra långtgående slutsatser enbart genom en ordinär okulärbesiktning. Till detta komner att karln i Pelosis tjänstrum redan identifierats och här finns uttalade extremhögersympatier förutom att karln förefaller stolt över sina kriminella aktiviteter.

Ack ja.
Citera
2021-01-08, 00:29
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Han får ses som en bubblare för humorpriset. Vad värt det måste varit att bli av med jobbet också!
Vem är den här shamanen https://twitter.com/FullerNasal/status/1347314254714597377
Citera
2021-01-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Var det en statskupp som skulle utföras genom bilbränning och plundring av sneakersbutiker?

- Ja då måste jag i alla fall ge Trumpanhängarna en eloge för att de verkar bra mycket intelligentare i val av målet för sina tafatta försök att uppnå förändring...

Och nej, det är inte demokraterna som skrikit om fake News media och kallat motståndarna för nedgörande smeknamn så fort de öppnat käften - det är Trump som får ta åt sig äran för den polarisering som har skapats som en följd av hans sektbildande.
Frågan är vem som är intelligent här egentligen.. Vad har upplopp gällande polismord med valet att göra?? ingening hörredu men kul att du måste vinkla och försvara Trumpgängets aktioner med saker som inte ens har med saken att göra.

Trump fanatikerna har däremot gjort kaos på gatorna, misshandlat folk, stormat kongressen, försökt avstyra demokratin och allt möjligt under flera veckor.
Kryllat av videos på nätet i flera veckor så allt finns dokumenterat.
Citera
2021-01-08, 00:32
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Många här som fördömer folket som gick in i deras eget hus aldrig fördömde BLM och ANTIFA upploppen. Där fick människor chansen att utrycka sig vilket är deras rättighet (tydligen) det var mord, misshandel, plundring, bränning och våldtäkter.
Jag fördömmer båda, nöjd nu?
Citera
2021-01-08, 00:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Vi ligger nog långt ifrån varandra politiskt men jag respektarar dig verkligen för en ärlig debatt.

Jag bor I spanien och var har under de båda katalanska kuppförsöken. Jag känner igen masspsykosen, men vet att det kommer en baksmälla när man skall säga förlåt din sina arbetskamrater, vänner och grannar som man krigat emot.

Finns många idag som förnekar sin inblandning när det gick från fredligt och rätten att rösta till brinnande barikader och en sönderslagen stadskärna. Även du föröskte man säga att det var antifa eller anarkister men när domarna kom var det vanligt folk som rycks med i psykosen
Detsamma. Politisk färg är inte så viktigt för mig på FB så länge ingen skriker en massa skit åt mig.

Det är nog svårt att föreställa sig som svensk boende i Sverige hur det kan gå när upprorsstämning råder. Eller värre än så: tänk på fd. Jugoslavien på 90-talet. Grannar som mördade varandra. Blev fiender på liv och död över en natt.

Med detta sagt: Jag fortsätter stå för mina åsikter, men det som hände i går... magplask.
Amerikaner är dessutom ofta ganska bisarra i våra europeiska ögon. Så är det ju. Det är bl.a. det som gör det intressant att följa med i vad som händer där borta.
Citera
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Biden kallar det för en av den mörkaste dagarna i USA:s historia, snacka om att vara historielös.
Kan man förvänta sig annat av en senildement gammal stofil?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Vad är det med all alternativmedia. Inget postat på youtube, över huvud taget på 10+ timmar....
Kanalerna är kvar men noll nya postningar......
Citera
2021-01-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast den beslöjade kvinnan hade ju uppenbarligen varit en Trump-supporter, annars hade Trump-supportrarna aldrig släppt fram henne..
Haha ah hm, jo så hade det varit ja i sådan situation..
Då blir jag osäker
Vet om mexikaner för Trump, svarta för Trum judar för Trump mfl Kommer ihåg från när Shia gjorde sitt hewillnotdivideus livestreamande.
Rödkepsarna hade mer mångfald men inga muslimer vad kommer ihåg.

Men har ordentligt svårt att försöka tänka om muslimer för Trump o vad reaktion på att en beslöjad kvinna med säg en MAGAkeps på sig dör när hon tillsammans med andra MAGAs försöker ta sig in i Capitolium...
Wow.. Ah får knappt en bild av vad som skulle ske på det i huvudet
Ja hon hade int varit så välkommen om säger så
Citera
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Frågan är vem som är intelligent här egentligen.. Vad har upplopp gällande polismord med valet att göra?? ingening hörredu men kul att du måste vinkla och försvara Trumpgängets aktioner med saker som inte ens har med saken att göra.

Trump fanatikerna har däremot gjort kaos på gatorna, misshandlat folk, stormat kongressen, försökt avstyra demokratin och allt möjligt under flera veckor.
Kryllat av videos på nätet i flera veckor så allt finns dokumenterat.

Tror du missförstod mig ”lite” grann 😄
Orkar inte förklara men du kan väl använda bakåtpilarna och se vad vi pratade och vem som jämförde saker...
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
För att sätta det i ett historiskt perspektiv: Kapitolium har sedan det restes aldrig intagits. Inte ens under inbördeskriget har konfederations flagga vajat innanför dess portar. Därtill blir en av världens (mestadels självutnämnda) äldsta demokratier utsatt för vad som närmast kan beskrivas som ett kuppförsök. Men det är bara bagateller i sammanhanget eller?

Jag får intrycket av att historia inte är din paradgren.
Capitolium intogs och brändes av Britterna 1814.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in