2021-01-07, 21:35
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g

Ingen annnan som noterar vilken vidrig hippie han är? Hans retorik. ”Come on man.... just come on man...... just be nice man.”. Han låter som en hävla flummare. Är det lämpligt att vara FLUMMIG när tiotals miljoner inte litar på valet? Sen skyller han på Trump. Man blir fan illamående av att lyssna på biden.
Inte för att jag tror på Biden men, come on man...

Tycker du Trump sköter sitt snack så mycket bättre eller?

- Fake news
- Fake news
- Fake news
- Losers
- Haters
- Stupid

Ord mitt i meningar skrivna med VERSALER.

Och det ständiga återanvändandet av orden fantastic, extremely, very good, great, greatest osv...

Karln snackar och skriver lika barnsligt som er småglin som hyllar honom.
Citera
2021-01-07, 21:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tur att de inte var beväpnade då och inte hittade några att misshandla.

It's not gonna help them in court though.

Inbrytningen och skadegörelsen var nog för att Trump förespråkar dem att få 20 år i fängelse vardera. I alla fall om man skall tro Trumps tweet om vad som väntar de som ger sig på offentliga byggnader.
Citera
2021-01-07, 21:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
14 snutar fick visst stryk. Hur brukar domstolarna se på det?

Var väl knappast vilka de letade efter? Att 14 poliser fick några skrapsår är inte särskilt farligt. Gissar nog att dubbelt så många demonstranter fick sig likvärdiga törnar.

I somras så såg domstolarna inte så värt illa på det fetade. Många släpptes t.om. utan borgen och ytterst få åtalades.
Citera
2021-01-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kan det vara så att polisen hade en 'deal' med upprorsmakaren att inte ingripa...
Det finns klipp som visar hur poliser flyttar undan staket och sätter de zombieliknande varelserna i rörelse mot kongressen.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
It's not gonna help them in court though.

Inbrytningen och skadegörelsen var nog för att Trump förespråkar dem att få 20 år i fängelse vardera. I alla fall om man skall tro Trumps tweet om vad som väntar de som ger sig på offentliga byggnader.

Att få 20 år för att ha stormat en offentlig byggnad har nog aldrig hänt. Defenitivt inte de senaste åren.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hade han haft stöd och möjlighet att använda sig av militären så är det fullt möjligt att han hade gjort detta.
Det är inte uteslutet. Allt pekar på att hans möjligheter att göra något varit begränsade sedan valet.
Citat:
Fast om han är ens en bråkdel av den analyst och strategist Jag är, så borde han insett att hans uppmaning skulle leda till bråk. Särskilt med tanke på att han saturerat sin sekt med revolutionära tankar sedan dag 1 på sin post.

Är han en bråkdel av vad jag är så är han skyldig till kuppförsök. Är han mer än vad jag är, så är han skyldig till välplanerat Högförräderi.

ut by doing it THIS way, it'll be quite difficult to prosecute him for it.. Om kuppen misslyckas, så kan man skylla på allsköns omständigheter. Han har lärt sig av kuppförsöket mot Erdogan där.. Misstagen som gjordes i det försöket, är inga misstag som Trump repeterar.
Jag ger dig att han bör ha förstått vad som kunde hända — kan ha varit därför han inte hängde med. Han kan ha haft baktankar som jag väljer att inte spekulera i. Det vi vet är att det urartade och blev stökigt. Och du har nog helt rätt i att det blir svårt att sätta dit Trump för delaktighet i detta.

Det kan inte uteslutas att Trump var nöjd när det blev som det blev. Kanske räckte det för honom. Stormningen av Kapitolium kan samtidigt bli ikonisk om oroligheterna fortsätter.
Citera
2021-01-07, 21:39
Medlem
Citat:
Var väl knappast vilka de letade efter? Att 14 poliser fick några skrapsår är inte särskilt farligt. Gissar nog att dubbelt så många demonstranter fick sig likvärdiga törnar.

I somras så såg domstolarna inte så värt illa på det fetade. Många släpptes t.om. utan borgen och ytterst få åtalades.

Ah. Jag kan så lite om lagen i USA. Då är det säkert lugnt för dem. Polisen tog säkert inte illa upp.
Citera
2021-01-07, 21:39
Medlem
Citat:
Den låga polisnärvaron får du fråga de lokalt styrande om. Dems sköter den showen.

NG frågade redan dagen eller dagarna innan om de lokala ville ha förstärkning och de avböjde då och sa att inga federala trupper är välkomna såvida de inte ber om det först.

Finns det något annat som pekar på att det inte handlar om en felbedömning av de lokalt styrande?

Nej, polisbevakningen av Kapitolium sköts både av state police och Capitol police som är federala. De delar på ansvaret.

Nationalgardet blev inkallat igår när pöbeln intagit Kapitolium, men de tog ungefär en timme för dem att komma dit. Samtidigt rapporterar flera oberoende medier att Trump motsatte sig insättandet av NG en längre tid. Men det är fake news eller?
Citera
2021-01-07, 21:40
Medlem
SecretQs avatar
Citat:

Men inga har hittills inte fått in med vapen och bomber i demokratins högborg. Det här kommer att räknas som terrorism.
Citera
2021-01-07, 21:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ah. Jag kan så lite om lagen i USA. Då är det säkert lugnt för dem. Polisen tog säkert inte illa upp.

Beror på vilka som styr och vilka krafter som vill statuera exempel. Jag ska sluta med min Whataboutism nu, den har kommit vägs ände. Men kikar du på kravallerna under 2020 så blev det inte direkt särskilt många tuffa straff. Inte ens för mordbrand när de brände ner affärer och byggnader.
Citera
2021-01-07, 21:41
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Nej Absolut inte. Det enda de ville göra var att ge politikerna lite blommor, kakor och allmänna lyckönskningar.
Alla andra tolkningar av de våldsamma scener som utspelar sig mellan säkerhetspersonalen och de som vill komma fram och ge blommor och kakor till de folkvalda, vore absolut foliehattiga indeed.
Capitolium eldades upp och så plundrades några köpcenter. Och de var 10 ggr färre än BLM/Antifa. Vänstern är god.
Citera
2021-01-07, 21:42
Medlem
Bum1s avatar
Varför hade inte fler med sig vapen? Amerika har ju världens mest beväpnade befolkning, i synnerhet bland republikaner. Hade de bara varit ett rejält gäng och gjort en mer planerad attack så hade det kunnat bli riktigt spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in