2021-01-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej, verkligen inte. Finns t.om. en i tråden som höll med mig. De där 20 åren kan du glömma. Det är vänsterdrömmar orkestrerade av CNN.
En i tråden höll med dig? Ja okej då lägger jag mig platt. ha ha

Förhören har redan börjat.

Detta räknas som en attack mot landet USA. Inte någon fyllevandalisering.
Citera
2021-01-07, 21:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Yep, i realiteten så var det ingen skillnad mellan dessa demonstranter och t ex de som demonstrerade utanför SMHI med krav på att 'Chemtrails' skulle stoppas...

Problemet var att det var så många foliehattar av denna typ, varpå säkerheten för folkets representanter var hotad, vilket i sin tur förordade ett mer resolut svar.

De kan vara glada över att bara 1 person sköts. Hade detta genomförts under Bush's tid, så hade det legat döda amerikaner i drivor på gatorna efter detta.

De av skattebetalarna välavlönade byråkraterna ska vara ytterst tacksamma över att demonstrationen inte hade någon avsikt att använda våld. Hade den haft det syftet hade dessa pappersvändare kunnat åka på en omgång med rejält välförtjänt prygel. Eller varför inte den gamla amerikanska metoden som brukades mot förrädare under frihetskriget, att klä in dem i lite varm tjära med fjäder!
Citera
2021-01-07, 21:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
En i tråden höll med dig? Ja okej då lägger jag mig platt. ha ha

Förhören har redan börjat.

Detta räknas som en attack mot landet USA. Inte någon fyllevandalisering.

Nej, det är vad CNN påstår. Vem har anhållits med misstankar om 20 år på kåken?
Citera
2021-01-07, 21:08
Medlem
Jermuks avatar
Låt oss säga att Trump blir ånyo blir ställd inför Riksrätt och denna gång fälls. Låt oss säga att han flyr till Sverige och begär asyl, kommer asylrättsaktivister att stå upp även för honom och hävda att asylrätten är okränkbar?
Citera
2021-01-07, 21:09
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Lin Wood portades från Twitter idag när han publicerade bild på en Antifa-anhängare som fångats på bild inuti Capitoleum.
https://twitter.com/stphnfwlr/status/1347009073804402691/photo/1

Detta var bilden han publicerade. Där bilden till höger enligt er ska vara antifa-medlemmar, för att bilden är tagen från en antifa-sida. Går man dock in och kollar på sidan som bilden är från så ser man att den har laddats upp i syfte att peka ut högerfascister.

Här är källan: https://pbs.twimg.com/media/ErFe4M4XEAUK3D4?format=jpg&name=large
Citera
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppvaxtiorten
Haha. Öppna ögonen.
Ja jag får nog ta och beställa en ögonöppnare från Google. För ni Trump-supportrar verkar ju vara så vakna och allmänbildade. Tittar man på ett Trump-rally så osar det bara intelligens från publiken. Kanske beställa en foliehatt också när jag ändå är i farten?
Citera
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Lin Wood portades från Twitter idag när han publicerade bild på en Antifa-anhängare som fångats på bild inuti Capitoleum.
Var det dessa bilder?
https://www.youtube.com/watch?v=mkPXIrUSrf8
Citera
2021-01-07, 21:10
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Bra att du identifierar dig för vad du är.
Du har rätt, det mänskliga psyket funkar lite så, eller ganska mycket så. Iochmed att detta följer ditt inlägg där du anklagar en folkmassa på flera tusen individer för att vara obildade så har vi lärt oss var denna massiva projektion har för spegelbild..
Citera
2021-01-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej, det är vad CNN påstår. Vem har anhållits med misstankar om 20 år på kåken?
CNN vet jag inget om. Jag påstår det. Jag vet hur man ser på inhemsk terrorism i USA
Citera
2021-01-07, 21:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det ska tydligen finnas ett rätt stort stöd för aktionen bland republikanerna i USA:

https://www.friatider.se/varannan-republikan-stoder-stormningen-av-kapitolium

och källan de hänvisar till https://today.yougov.com/topics/politics/articles-reports/2021/01/06/US-capitol-trump-poll säger att 6 av 10 röstare i USA ser stormningen som ett hot mot demokratin.

Fria Putinist.. förlåt.. Tider, snurrar återigen en egen tolkning av källor som säger något helt annat.

Endast en femtedel av Republikanska röstare ser stormningen som något positivt.
Citera
2021-01-07, 21:12
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
CNN vet jag inget om. Jag påstår det. Jag vet hur man ser på inhemsk terrorism i USA

Det vet jag också. Har bott där och halva släkten bor där. Vänsterdrömmar är ganska söta, men inte så verklighetsförankrade.
Citera
2021-01-07, 21:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
På Trumps direkta uppmaning.
Kuppmakarna var bara ovetande fotsoldater i detta. Kanonmat för Trump.

Trump var Instigatören, och det han gjorde är definitivt ekvivalent med ett kuppförsök.
Vet att du brukar skriva att du tycker att högern i dag inte är din gamla höger och att den skämmer ut sig — so be it, och jag anser att det är rätt uppenbart att alt-right-flocken tog hela grejen ett steg längre än tänkt.

Trump däremot uppmanade dem att visa sitt missnöje nedanför byggnaden där rösträkningen pågick. Vet inte om det är naivt att påstå att han faktiskt menade det han sa. Det kan ha uppfattats på ett annat sätt, men faktum kvarstår: hade Trump velat göra statskupp (och haft möjlighet) hade han gjort det enligt konstens alla regler.
Senast redigerad av Blot-Sven 2021-01-07 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in