Citat:
Ursprungligen postat av
Rugg
Utan Trump hade inget av detta skett, han har varit instrumental för den folkliga resning vi nu bevittnar. Hade Hillary vunnit hade det varit för sent. Du har ju rätt i att Trump fortfarande spelar efter demokratins regler medan hans motståndare fullkomligt struntar i dem, men att han skulle vara en posör håller jag verkligen inte med om, en posör samlar inte en miljon medborgare i Washington DC för att demonstrera mot terrorn. Trump är helt unik, det finns ingen annan person på jordens yta som skulle kunnat ha gjort det han har gjort, det är helt enkelt för svårt.
Vänstern, som har makten, oavsett vem som är president, bryr sig inte om demonstrationer av Trump anhängare. Det är som att Julius Ceasar skulle inta Rom genom att samla folk till en fredlig demonstration istället för en armé. Funkar inte.
Jag tror att alla som har hjärtat till höger

uppskattar Trump på något plan. Han är underbar på att trolla vänstern och kanske har han sått ett frö hos folk eftersom han triggat vänsterns lögnfabriker att gå igång på full styrka och fler och fler kan se att våra vänsterliberala demokratier är förljugna i stort. Men vad gäller konkret maktövertagande är Trump fel person. Även om han var rätt person så är han på fel plats. Vad folk inte förstår är hur stark vänstern är och går man upp mot en betydligt starkare motståndare måste man smyga fram. Sättet att göra det på är att försöka vara en godare Bolsjevik än alla andra tills den dag man är den godaste Bolsjeviken i landet och därmed kan knipa makten. "Blacks lives matter" tills makten är vunnen. Högerpolitik skulle även kunna kläs i vänsterretorik. Så vinner man i dagsläget. Jag kan inte komma på nåt annat sätt. Vänstern är för stark.