2021-01-07, 17:50
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Du menar alltså att det inte går under avd. diktator att motsätta sig ett folkligt beslut kring regeringsstyre? Lyckas Trump blir USA de facto en diktatur: minoriteten styr representativt över majoriteten.

Det går men Trump är ingen diktator och är chanslös att bli det. Vänsterljug media och Trump fanatiker delar på samma fantasi om en mäktig Trump men i verkligheten är Trump toksvag jämfört med alla intressen på andra sidan. Alla styrelseskick inklusive demokrati är minoritetsstyren. Det går inte ens att oåstå att de folkvalda representanterna har majoriteten av makten då det finns så många institutioner som delar på makten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Hon är härmed anmäld till årets Darwin Award.. Det kan ju inte ha varit direkt oväntat att man kan råka bli skjuten i det läget. Så kan det gå. Häpp!

Självbevarelsedriften hos någon som tränger sin in genom en krossad ruta bakom en barrikaderad dörr bakom vilken det står en beväpnad polis som riktar en pistol mot en måste vara noll.

Att göra det när den beväpnade polisen skyddar landets styrande i maktens hjärta från att en våldsam mobb ska tränga sig in och polisen varnar henne från att fortsätta, är att betrakta som SBC (suicide by cop).

Om nu tokhögern är så korkade att de inte förstår det, bör deras gelikar här i Sverige kompetensutveckla dem, istället för att snyfta över den lågpannade idioten. Det hade räddat betydligt fler människoliv än deras offerkoftor som de slänger över henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Han skulle ha låtit henne kliva in så att hon kan öppna dörrarna till de andra demonstranterna istället?

Då kan jag lova dig att det blivit blodbad. Bättre att 1 dog än flera.

Han skulle ha varnat henne och då skulle hon inte tagit sig in, hon visste inte ens att han stod där.
Citera
2021-01-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Är inte förvånad att detta kom, enbart motfråga utan att svara på frågorna jag ställde.

Jag anar att du försöker få det till att jag som skrev detta är vänster eller något, för det är ju standard när man kritiserar något som de högerextrema gör.
Känns rätt OT för denna tråd men jag är inte vänster om det är vad du är ute efter.

Jag skiter i om du är vänster eller höger, eller ner eller upp. Jag kan hålla med om att hycklare finns på båda hållen, men det som var min poäng med min fråga är att få reda på om du själv är en hycklare, och om du är det så kanske du ska granska dig själv innan du anklagar andra. Så kan du svara på min fråga?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Full maskering är 9/10 gånger ANTIFA.
Hahahaha! Den här tråden blir bara bättre och bättre.
Nu plockar jag fram popcornen!
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
JUST NU! FILM NÄR VÅLDSAMMA TRUMP SUPPORTRAR SKANDERAR "WE ARE WHITE AND PROUD!"

https://twitter.com/DanScavino/status/1346882118153023489?s=20
Citera
2021-01-07, 17:52
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Han dök bara fram och sköt och försvann tillbaka igen. Felaktigt agerande.

Det anser inte jag. Terroristen kunde ha varit beväpnad eller haft en sprängladdning. Han agerade troligen enligt boken.
Citera
2021-01-07, 17:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.friatider.se/kritiken-inkraktarna-i-kapitolium-slapptes-av-polisen

Polisen hjälpte personer in i byggnaden. Huvuden kommer att rulla när utredningen blir klar.
Vi får väl se vad man kommer fram till. Visst kan det som utspelade sig vid Kapitolium verka skumt, men jag funderar på om polisen faktiskt hade något val.

Gissningsvis såg man till att församlingen där inne satt sig i säkerhet för att därefter börja släppa på folk. Det var ju jääävligt många där utanför, när allt kommer omkring.
Senast redigerad av Blot-Sven 2021-01-07 kl. 17:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Är all Antifa där? Har du några bevis eller något annat.
Här är tex ett klart bevis för infiltration https://www.youtube.com/watch?v=4FLW4OjlcrU
Nej då, det kom busslaster med Antifa-busar:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/breaking-report-former-fbi-agent-ground-us-capitol-says-least-one-bus-load-antifa-thugs-infiltrated- trump-demonstration
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Full maskering är 9/10 gånger ANTIFA.
Så proud Boys är Antifa https://i.guim.co.uk/img/media/e407290fe06fe87f2fd77397ef2b179eaa722dd6/0_83_4000_2400/master/4000.jpg?width=1200&height=900&quality=85&auto=for mat&fit=crop&

Jävlar de är duktiga
Citera
2021-01-07, 17:54
Medlem
SkattefriZons avatar
Trump 2024 kommer nu och det blir bättre än någonsin.
Citera
2021-01-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Hur kan du se att de är AFA?
Om du ser videon så det du att folket skanderar att där är en "Antifa"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto