Citat:
Ursprungligen postat av
Chandler Bing
Hade dessa förövare svenskt medborgarskap?
Ja. Och räkna med att de flesta "integrationsmisslyckanden" och vandrande "socioekonomiska faktorer" till
turd world-människoskräp i Sverige har både PUT och medborgarskap, inklusive dessa två kulturberikare. Vi delar liksom ut detta med cornflakes-paketen.

Notera att i Schweiz som jämförelse måste till och med andra generationens med två invandrarföräldrar
ansöka om medborgarskap.
Citat:
Unlike in the United States, Switzerland does not grant a child citizenship for being born on Swiss soil. A person is automatically Swiss if he or she is the child of married parents, at least one of whom is Swiss. The child of an unmarried Swiss woman is also automatically Swiss.
https://www.swissinfo.ch/eng/becoming-a-citizen/29288376
En exklusiv klubb som inte låter vem som helst bli medlem och
upprätthåller en standard är såklart mycket attraktivare än en som släpper in exakt vem som helst. Samma med ett land. Svenskt medborgarskap om ett par decennier kommer inte ha så hög status. Vi är i förstadiet till en brytningstid nu när det kommer till det.
Citat:
Ursprungligen postat av
EggBoxJuan
Förövarna satt och flinade under rättegången, hoppas de var närmre till tårar nu när verkligheten hunnit ifatt dem.
Man undrar hur domen varit om offren varit tjejer i samma ålder.
Man undrar verkligen om empati för människor som inte tillhör ens in-grupp är signifikant lägre och ett ovanligare fenomen av evolutionära, genetiska skäl hos vissa populationer (speciellt bland männen hos dessa populationer). Detta du beskriver är liksom ingen isolerad händelse som rör just detta fall. Jag minns inte minst den mycket grova misshandeln av Carl-Eric Cedvander i Kortedala 2012. Två av sju förövare dömdes. Bild från rätten:
https://petterssonorg.files.wordpress.com/2012/12/kortedala-svin.gif
Några av de mest spännande frågorna för vetenskapen är dock fruktansvärt tabu att utforska av politiska skäl. Men jag väntar mig att utvecklingen av genetisk forskning de kommande 15-30 åren kommer göra att egalitära floskler kräver allt grövre lögner och repression för att kunna upprätthållas.