2021-01-07, 15:43
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Killgissar du också? Missade du att ta med det officiella svaret iom att detta är debunked eller anser du att det är du som står för den officiella debunken ang valfusk?

Eller frågar du mig om CBS missförstod? Jag vet inte det är därför jag frågar folk som anser att det är debunked hur det ligger till men ingen verkar veta. Men vad bra att du hjälper till att söka svar på viktiga, obesvarade frågor.
Du har fått svar på dina frågor hundra gånger men du fortsätter ställa exakt samma frågor gång på gång bara för att förstöra tråden. Jag ska göra det enkelt för dig:

1. Varför avbröt man räknandet?

Svar: Det började bli sent och man hade hållit på hela dagen, så man tänkte pausa för natten och fortsätta nästa dag.

2. Varför återupptog man räknandet?

Svar: För att cheferna ringde och sa att man skulle fortsätta, att man inte fick lämna några röster tills nästa dag.

3. Varför blev observatörerna utkastade?

Svar: Det blev de inte. Troligtvis bestämde de sig själva för att gå hem när arbetet avbröts första gången för att de inte trodde att det fanns någon poäng att vara kvar.

4. Varför rapporterade vissa medier om att det var en vattenläcka på kvällen den 3:e?

Svar: Du kanske borde fråga dem som rapporterade det. Troligtvis var det ett missförstånd att de fick veta att resultatet var försenat för att man hade fått en vattenläcka och att de inte kollade upp exakt när. Oavsett spelar det ju mindre roll eftersom vi nu vet när vattenläckan inträffade.
2021-01-07, 15:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du kan ta det hur många gånger du vill. Att konstatera att dom gick hem för att dom var klara är ingen debunk dvs en förklaring, det är ett konstaterande. Om folk vill hoppa för att nån säger hoppa är konstateranden skit bra men för de 48% som inte litar på valet behöver förklaringarna komma. Är man klar då finns inga röster kvar och räkna så då finns det ingen rösträkning att sätta igång igen eller har jag fel?

Dessa observatörer som var kvar får gärna peka ut sig på övervakningskameran då dom inte syns där. Eller du har ju fått det debunked, så du kan väl peka ut dom på övervakningsfilmen från natten?

Varför ringde man ens till den ansvarige efter att man fattat beslut när det är han som ska fatta beslutet? Helt orimligt hela skiten.

Och så på det har vi CBS News som i samma veva står och säger att Election officials stängt ned pga vattenläcka fast vattenläckan var vid ett annat tillfälle. Detta säger ni är något form av misstag men vad är det rätta svaret här då, du som har fått det så bra förklarat för dig kan gärna länka den officiella förklaringen? Eller förlåt det kan du ju inte för den finns inte, eller?

Samma svar som här ovanför: Titta på film #3 så kommer det en observatör kl 11:52 precis som Barron säger i uttalandet jag citerade ovan. Tittar du runt 12:32 så ser du att det är 2 observatörer som står och pratar med varandra. De syns av och till ända till slutet, ungefär kl 1...
2021-01-07, 15:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och vi har källa på andra som säger 48%. Men låt oss gissa, du vet vilken som är rätt och ska följas hahaha.

Nog för att du gillar att vända och vrida, ljuga och vilseleda. Men inte ens du kan väl försöka påstå att det inte finns en stor del amerikaner som inte litar på resultatet?

Jag la upp min källa, vem som hade citerat den (Ted Cruz igår!) och förklarade varför hans påstående var fel - det gjorde inte du vad jag kan se, men det kanske du har gjort tidigare?
2021-01-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det är tyvärr betydligt värre än så.

Backa bandet till när horungen startade birthertramset. Gå sedan igenom alla idiotiska påståenden om Obama, Hillary, ”The Swamp” och allt annat.. och titta på hur det gått för horungen i ALLA påståenden.

Det är väl ändå ingen som tror att Trump startade Birtherrörelsen? Det var ju en väletablerad konspiration redan närHillary Clinton försökte använda det mot Obama 2008. Se https://www.snopes.com/fact-check/hillary-clinton-started-birther-movement/

Trump har ju hävdat att Hillary startade detta men det är helt enkelt inte sant. Det har pratades om att Obama skulle varit född i Kenya tidigare också. Trump har möjligtvis upprepat anklagelserna men att han skulle startat konspirationen är helt fel.
2021-01-07, 16:00
Medlem
Citat:
Du kanske inte orkade länka utan gjorde som alla andra och sa att svar finns och sen själv gav förklaringen istället för att länka och förklara vart svaren finns. Men du behöver inte känna dig misslyckad, du är bara en på 20 som gjort så så det är inget att va ledsen över.

Att inget mystiskt skedde är inte heller det en förklaring till vad som skedde, det är bara ett konstaterande dvs ingen debunk. Hade du en debunk eller?
Och det här är ett typexempel på hur det är att diskutera med er Trumpets. Du bad om en officiell förklaring. Den dög inte - för den citerade den officiella representanten . Du fick en direktlänk till rsamma förklaring men på representerans twitter. Du svarar med frågor som besvaras i förklaringen och nu yrar du på som att du inte fått någon länk trots att du har de tre inlägg bak eller något. En annan användare gav dig tom länk där du kan se videomaterialet från start och "debunkat" själv om du inte litar på den officiella förklaringen men det duger inte heller. Då får det vara så.
2021-01-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är väl ändå ingen som tror att Trump startade Birtherrörelsen? Det var ju en väletablerad konspiration redan närHillary Clinton försökte använda det mot Obama 2008. Se https://www.snopes.com/fact-check/hillary-clinton-started-birther-movement/

Trump har ju hävdat att Hillary startade detta men det är helt enkelt inte sant. Det har pratades om att Obama skulle varit född i Kenya tidigare också. Trump har möjligtvis upprepat anklagelserna men att han skulle startat konspirationen är helt fel.

Sant, han är så sinnesslö att han inte kan hitta på något eget. Som när han tog något som cirkulerat på nätet och pratade om människor åkt på ett plan uniformerade med "utrustning" för att land någonstans och förgripa sig med våld någon annanstans.

Att han ljuger just nu om att det ska bli en lugn och fin övergång den 20 januari är illavarslande. Han har ju knappast accepterat att det är en bred uppfattning att han förlorat. Han vet att han har förlorat rent i tankarna men han tänker inte acceptera det. För han är ingen förlorare. Och vem vet vad för skit som han kan hitta på nu?

Att han inte ansträngt sig för att använda sig av jurister för att bevisa något borde ju ge de som åtminstone har ett IQ på 90 förstå att inget fusk i någon större skala skett.
2021-01-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Hur gick det nu igen? Skulle inte Mike Pence slänga ut alla elektorsröster och utlysa contingent election???? Ni lovade ju

Hur löd planen nu igen?
John Roberts blev ju utpressad pga. adoptionsskandal samt ev. resande på Epsteins "Lolitaexpress". Frågan du borde ställa dig själv är vad de har på Pence??
Citat:
Ja, sedär. Trumpeten har äntligen kapitulerat
Var det så jävla svårt? Horunge!
Ännu har SCOTUS inte tagit ställning till de kvarvarande stämningarna som ligger dockade. Sen kan du fråga dig själv hur Trump skapar mest oreda för Biden? Är det om han sitter inne i sitt tält och pissar ut, eller om han står utanför och pissar in i Bidens tält?
Senast redigerad av scrollock 2021-01-07 kl. 16:10.
2021-01-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vilken är planen nu då? Jag räknar med att det kommer hända grejer den 20:e också. Vart är de stora bevisen för valfusk? Har väntat tålmodigt.
Citat:
Hur går det med KRAKEN-caset och DNI Ratcliffes rapport?

Ni var ju så säkra på att detta skulle ge Trumpeten vinsten, eller är det här någon form av 75D schack?
Ligger väl ännu dockad hos SCOTUS?
2021-01-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
John Roberts blev ju utpressad pga. adoptionsskandal samt ev. resande på Epsteins "Lolitaexpress". Frågan du borde ställa dig själv är vad de har på Pence??

Ännu har SCOTUS inte tagit stäällning till de kvarvarande stämningarna som ligger dockade. Sen kan du fråga dig själv hur Trump skapar mest oreda för Biden? Är det om han sitter inne i sitt tält och pissar ut, eller om han står utanför och pissar in i Bidens tält?

Ja, att Trump ska försöka och lyckas skada amerikanerna är mycket troligt. Han vill inte ha krig utomlands men väl inom landet. Han ska trösta sig med att han rivit ner allt han bara kan.
2021-01-07, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Handlar väl mer om att man överbevisats flera gånger att inget valfusk ägt rum och ändå är man fullt övertygad. Samma fenomen kring Trump-anhängare som också inte tror på klimatförändringar trots att det finns mängder med vetenskap som backar upp. Istället förlitar man sig på knapphändiga åsikter och tyckande.

Man har all rätt till att inte lita på valresultat, domstolar och vetenskap men det urholkar också tron på dessa områden vilket jag tror är skadligt i det långa loppet.

Du är frälst i mainstream media, att de besitter sanningen levererad till massan...
2021-01-07, 16:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja det är helt ok. Du får rätta mina polls med dina polls hur mycket du vill. Folk som idag lägger stor vikt vid dessa polls är folk som inte följt upp resultatet av tidigare polls. Hade ju vart enklare att lita på dom om dom haft en större vana att träffa rätt än att träffa fel så att säga..

La märke till att det var dags för dig att stoppa huvudet i sanden igen... Tycker du det verkar vara en obetydlig, liten del som oroar sig för valfusk i USA?

Nej jag tycker att det är en stor andel - men jag är tveksam till hur många som verkligen är allvarligt oroade. Jag är helt övertygad om att de som kaosade värst igår är övertygade om valfusk, jag tror en del här inne är det också - jag är ärligt talat extremt tveksam till om Trump verkligen tror det, jag skulle gissa att både han, Giuliani och de andra runtomkring som hävdar valfusk bara spelar charader - hell, Giuliani har ju själv hittat på hälften av fusket så det är klart att han inte tror på det.
Många hänger nog på hela rörelsen och tycker det är helt ok att hävda valfusk eftersom de andra gör det, men de flesta är nog varken särskilt pålästa eller särskilt djupt övertygade (precis som det brukar vara i "folkrörelser" med andra ord).
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-07 kl. 16:38.
2021-01-07, 16:35
Medlem
IsraelWatchs avatar
Såå.... alla trumpeter? vad hände?
Pence skulle förkasta alla elektorer och utse Trump till evig president?
Ni var ju så säkra på det.
Vad hände?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in