"Barn smittar inte" var huvudnyhet i Aktuellt 1 mars. Synd att det plockar bort gamla avsnitt från svtplay.
Jag var så pantad att jag trodde på dem då. Förstod någon vecka senare att det var bullshit, vilket har visat sig i studie efter studie. Borde nästan vara otålbart att sprida sådan info i en pandemi. Många trodde nog att man kunde lita på SVT.
Ta inte illa upp nu, men finns det inte en risk för att du har en överdrivet mörk bild över hur läget kommer att utvecklas?
Du skippar till exempel frågan om vaccin helt och hållet, istället fokuserar du på virusets eventuella ökade förmåga till spridning.
I och med att viruset muterar oavbrutet så finns det skäl att oroa sig för vaccinets effektivitet. Just förmågan att mutera är orsaken att man ännu inte lyckats bota en enkel förkylning, eftersom det finns tusentals förkylningsvirus och det rimligen inte går att ha vaccin till alla dessa. Men visst får vi hoppas på att vaccinet fungerar, eller Tegnells "flockimmunitet".
I och med att viruset muterar oavbrutet så finns det skäl att oroa sig för vaccinets effektivitet. Just förmågan att mutera är orsaken att man ännu inte lyckats bota en enkel förkylning, eftersom det finns tusentals förkylningsvirus och det rimligen inte går att ha vaccin till alla dessa. Men visst får vi hoppas på att vaccinet fungerar, eller Tegnells "flockimmunitet".
Ja, det är underligt att man inte kan bota en vanlig förkylning som är ofta orsakad av corona-virus.
Men det kanske kommer vaccin som biter även på dessa mer vardagliga varianter.
Kan det ha att göra med att världens stater har gett medicinbolagen närmast en stor påse pengar för att ta fram ett vaccin som biter på dagens pandemi-virus? Dvs en fråga om pengar.
Kolla vad pedagogiska de är i Danmark. Statsministern har munsydd tydligt framför sig och spritar händerna. De spritar händerna ofta i Dansk TV och det står handspritflaskor framme i studiosarna. Detta för att skicka fram omedvetna signaler för att få folk att sprita händerna ofta.
Samtidigt som hysteri härskar bland MSM och politiker i hela Europa och allt tuffare restriktioner planeras, fortsätter kurvan i euromomo.eu (totalt antal dödsfall) sin resa neråt... Till och med UK med sin superfarliga mutation är på väg mot underdödlighet Riktigt bra nyheter!
De ljuger för att de kan. De flata journalisterna är för lata och inkompetenta för att dra ned byxorna på FHM och deras lögner.
Vi ligger med all säkerhet redan över 11 000 döda med tanke på den sjuka eftersläpningen vi just nu bevittnar.
Jag säger inte emot att vi redan har 11000 döda, det låter lite högt men du sitter väl på de matematiska modellerna för att räkna ut det.
Däremot skulle även jag tycka att det vore intressant att jämföra när FHM rapporterar att vi gick över ett visst 1000-tal och när vi faktiskt gjorde det. Här kommer datumen, baserat på avlidendatum, när vi passerade 1000-9000
1000 - 9 april
2000- 19 april
3000 - 2 maj
4000 - 18 maj
5000 - 11 juni
6000 - 31 oktober
7000 - 27 november
8000 - 12 december (kan bli 11 december om den dagen får ytterligare 11 dödsfall rapporterade)
9000 - 25 december (just nu, men det är troligen tidigare)
Jag var så pantad att jag trodde på dem då. Förstod någon vecka senare att det var bullshit, vilket har visat sig i studie efter studie. Borde nästan vara otålbart att sprida sådan info i en pandemi. Många trodde nog att man kunde lita på SVT.
Jag tyckte det lät väldigt konstigt, men la ihop pusselbitarna runt 7 mars. Sparade ner alla dumheter för eftervärlden, för så här får det inte gå till.
Kolla vad pedagogiska de är i Danmark. Statsministern har munsydd tydligt framför sig och spritar händerna. De spritar händerna ofta i Dansk TV och det står handspritflaskor framme i studiosarna. Detta för att skicka fram omedvetna signaler för att få folk att sprita händerna ofta.
Varenda butik i Sverige har handsprit vid entrén, men inte verkar det hjälpa. Det blir vanligare och vanligare med ansiktsmask, och folk i allmänhet är bra på att hålla avstånd. Vi hälsar inte längre på släkt och vänner, men det hjälper inte heller. Fler än någonsin dör i Covid, oavsett vad vi gör. Man vågar inte ens tänka på vad som kommer hända om vaccinet visar sig vara verkningslöst, t ex p g a ett muterat virus.
Det återstår att se vad som händer nu med mutationerna. Hur som helst är alla beroende av alla.
Ja mutationerna känns obehagliga, hittills har denna pandemi endast haft negativa överraskningar. Så det skulle inte vara helt oväntat om viruset muterar så snabbt så att effekten av vaccineringen blir liten.
Men det trol
iga är väl mutationerna så viruset smittar lättare men blir ännu mer ofarligt än det redan är.