2021-01-07, 05:18
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Samtidigt så tror jag att Romney borde försöka igen 2024, han är en av få stadiga pelare som partiet har och han om någon kan locka röster efter dessa fyra år

Ja han skulle nog kunna gå bra i ett val.
Citera
2021-01-07, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Jadu, polismannen ska ha lite cred där. Svår situation. Bra att ingen sköts.

Ja starkt att behålla lugnet. Hade jag varit polis så hade jag nog satt en kula i benet på killen längst fram, men det är nog också därför jag inte ska vara polis.
Citera
2021-01-07, 05:19
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Jadu, polismannen ska ha lite cred där. Svår situation. Bra att ingen sköts.

Hade polisen varit vit, och den som sprang efter varit svart, så hade det där slutat med ett skott i pannan i Amerika. 100%
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Okej, men fram med källorna då på att det har skett ett valfusk. Eller sitter du bara och hittar på precis som Trump? Vill veta hur du har kommit fram till din slutsats.

Ska du ha någon trovärdighet i tråden så får du fan komma fram med bevis på det eller så bör du hålla käften.

Fram med bevis för att det gått rätt till för du sitter väl inte bara och gissar?

Ett valsystem ska utformas så att det man säkert kan säga att det gått rätt till, annars saknar det demokratisk legitimitet. Det är oacceptabelt att så många brister finns i systemet att man inte kan säga att det gått rätt till.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Ja han skulle nog kunna gå bra i ett val.

Speciellt nu när han har bevisat sig inte vika ner sig för Trump.

Han klantade sig 2012 men 2024 är definitivt en stor möjlighet för honom speciellt efter idag
Citera
2021-01-07, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Feltänket är som jag skrev ovan att lera tusen inte behöver samordna detta. Många kan dock agera individuellt eller i små grupper. Det finns så många som är beredda att gör det de kan för att påverka det de kan påverka. Tillsammans gör det stor effekt trots att det inte är samordnat.

Ja i smågrupper kan det såklart fungera, men då är det inte omfattande. Folk kan inte ens hålla tyst om sina vänners största hemligheter, hur ska då folk kunna hålla hemligheter de kan tjäna multum på om de går till media? Jag försvarar inte Biden eller demokraterna, för mig skiljer de sig lite åt.
Citera
2021-01-07, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Jag som supportar Trump tror inte på valfusk av den enkla anledningen att det skulle krävas enormt många inblandade och det skulle aldrig funka att få alla dom att hålla käft.
Trump vann valet 2016 för många ville inte se Hillary Clinton som president och självklart fanns det många som också gillade Trump.

Trump hade kunnat bli re-elected om det inte hade blivit en pandemi.
För den har han skött illa och sen har han bara eskalerat med galenskaper.

För att du är korkad. Vänstern är inte demokrater. Dom anser sig att fusk är legitimt för att stoppa nazisten Trump. Det finns redan massor av folk som befunnit sig i lokalerna som bevittnat valfusk. Det finns filmer där vänsterextrema är inte ärliga människor. Och vem ska ta enstaka vittnen på allvar när media uteslutande ägs av vänsterextrema.
Du är antingen korkad eller en shill. Vem ska vittna mot exakt vad när majoriteten av valarbetarna är vänsterextrema samt åklagare och media. Valfusk funkar lika bra i usa som i Venezuela. Så länge majoriteten vid makten och media har total kontroll så kan man lätt manipulera valet. Dom har till och med stämplat om datum för poströster för att de skulle kunna räknas och giltigförklaras. Vilket är olagligt. Men vem fan bryr sig om majoriteten av de styrande är ickedemokrstiska vänsterextremister. Och majoriteten av oppositionen är totalt kontrollerad. Ni svenskar kommer få se hur ni behandlas när ni är i minoritet. De ickevita kommer skita i eran demokrati och rättigheter.
Citera
2021-01-07, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är ett vanligt misstag att tro att sådana saker kräver en samordning där många är inblandade. Sådana här saker kan skötas av många individer som arbetar rätt självständigt. Tillsammans kan de vara många men de agerar ganska enskilt.
Ja precis. Som självständigt sabotage mot SD.
Kanske ingen direkt order om det, men det hintas ju STARKT mot vilka "självständiga" handlingar folk ska ta och vad som är rätt.

Ingen konspiration, massa fall svart på vitt.

Alltså om ni tror att konspirationer kräver så mycket människor inblandade är ni fan dumma i huvudet. Världen är toppstyrd och skulle man vilja genomföra valfusk är det givetvis ju bättre ju färre som vet. Kontrollerar man samtidigt media spelar det ju ingen roll om 1-1000 personer talar ut. Man släpper ju ändå inte fram dom.

Lustigt hur vanliga människor är så blinda för hur världen fungerar. Antar att dom på sin höjd varit utanför Sverige på charter ungefär, deras utlandsrapportering får dom från SVT. Naiva barnungar helt enkelt.
Citera
2021-01-07, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hrmff, Sverige, hrmff!!!

I Sverige röstar vi i alla fall oftast på politiken som partierna står för och inte ledarna. Detta hoppas jag i alla fall. Svenskar är kanske inte bättre än amerikaner.
Citera
2021-01-07, 05:22
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Samtidigt så tror jag att Romney borde försöka igen 2024, han är en av få stadiga pelare som partiet har och han om någon kan locka röster efter dessa fyra år

Tveksamt. Republikaner gillar inte förlorare, och att lansera en tidigare förlorare som kandidat signalerar ju bara "vi lyckades verkligen inte få fram något bättre den här gången". Men inte osannolikt att han försöker.
Framför allt behöver de ju någon som kan ena partiet. Hur det nu ska gå till.
Citera
2021-01-07, 05:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Ja i smågrupper kan det såklart fungera, men då är det inte omfattande. Folk kan inte ens hålla tyst om sina vänners största hemligheter, hur ska då folk kunna hålla hemligheter de kan tjäna multum på om de går till media? Jag försvarar inte Biden eller demokraterna, för mig skiljer de sig lite åt.

Jo med många individer som agerar enskilt eller i små grupper blir det omfattande.
Citera
2021-01-07, 05:23
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Ja precis. Som självständigt sabotage mot SD.
Kanske ingen direkt order om det, men det hintas ju STARKT mot vilka "självständiga" handlingar folk ska ta och vad som är rätt.

Ingen konspiration, massa fall svart på vitt.

Alltså om ni tror att konspirationer kräver så mycket människor inblandade är ni fan dumma i huvudet. Världen är toppstyrd och skulle man vilja genomföra valfusk är det givetvis ju bättre ju färre som vet. Kontrollerar man samtidigt media spelar det ju ingen roll om 1-1000 personer talar ut. Man släpper ju ändå inte fram dom.

Lustigt hur vanliga människor är så blinda för hur världen fungerar. Antar att dom på sin höjd varit utanför Sverige på charter ungefär, deras utlandsrapportering får dom från SVT. Naiva barnungar helt enkelt.

Till och med Lindsey Graham övergav skeppet idag. För att han inte får några bevis från Team Trump trots många förfrågningar. Det säger en hel jävla del.

Han hade bett om ett enda fall där en död person röstat till exempel, men Trump kunde inte bevisa det. Så han har hoppat av nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in