2021-01-07, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du fattar fortfarande inte? Det handlar inte om Trump utan om konstitutionen. Trump är på folkets sida mot globalismen.

För Trump är detta business, hur kan man ens stötta en person som skiter i den genomsnittlige amerikanen har de . Hur kan en affärsman som kan gå över lik för framgång ens bli framröstad till president i världens mäktigaste land, då står något enormt fel till.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
650 000 på ett år är inte 100 000-tals i månaden. Det är drygt 50 000 per månad.

I månaden?
Vart skrev jag i månaden?

Sluta falsifiera mina inlägg tack
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ouch..... Den polisen skulle i en rättstat få livstid för det. Snacka om avrättning.
Han skyddar sitt objekt från ett våldsamt angrepp. Varför tror du tex att vakterna i Sveriges riksdag har skjutvapen på höften?
Citera
2021-01-07, 02:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Med andra ord, byta åsikt där man gynnas.....

Låter hederligt

Vad korkad du är.

Det går att argumentera så här:

”Det var rätt att skjut Floyd. Han löd inte polisen.

”Det var fel att skjuta kvinnan. Hon kämpade för att valresultatet skulle utredas.”

Inte alls inkonsekvent. Det går att argumentera på motsatt sätt med.

Om argumentationen mot skotten mot Floyd utgår från ”Staten har aldrig rätt att öppna eld.”, så blir det däremot ologiskt att samtidigt stöda skottet mot kvinnan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
650 000 på ett år är inte 100 000-tals i månaden. Det är drygt 50 000 per månad.
Men 50 000 i månaden är rena folkvandringen. Om 20 år är Kalifornien tömt på vita och befolkas enbart av nyinflyttade mexikaner.
Citera
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Penison får han inte förrän om två veckor, när Biden svärs in officiellt. Kanske hinner han till och med bli president några dagar, om Trump blir avsatt.

Ah, hade fått för mig att det var nu kommande måndag. Yikes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
New York brukar vara den största bidragsgivaren, Californien betalar dock mest skatt totalt sett, men får också tillbaka mer i form av olika stöd och bidrag. Generellt sett så kan man dock säga att republikanska stater är beroende av federala skattemedel, det finns såklart undantag som bekräftar regeln, men generellt sett så är dom bidragstagare och demokratiska delstater är nettogivare.

Största nettogivarna 2018

New York gav ett netto på 22 miljarder dollar. - Biden 60.86%
New Jersey, gav ett netto på 12 miljarder dollar. - Biden 57.33%
Massachusetts, gav ett netto på 9 miljarder dollar. - Biden 65.60%
Connecticut, gav ett netto på 8 miljarder dollar. - Biden 59.24%

Största bidragstagarna

Kentucky - Trump 62.09%
West Virginia - Trump 68.62%
Mississippi - Trump 57.60%
Alabama - Trump 62.03%

Republikanska delstater.

Det är inte demokratiska väljare som är bidragsgivarna, dom är nämligen; bidragsTAGARNA. Tror du att det bara bor republikaner i dom röda staterna eller?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Och varför skulle man inte åberopat valfusk om Biden vann vid ett nyval? Eller för all del, vad skulle hindra Biden att hävda valfusk på lika lösa grunder som Trump nu gör, om han förlorade?

Tänk lite innan du kvackar!
Kommer du ihåg demokraternas primärvalsprocess... Den var riggad. Bernie Sanders blev utsatt för något kraftfullt, han blev nedslagen. Så mycket påstår jag mig veta.
Annars förstår jag inte hur jag kunde "veta" redan innan den började att Biden skulle vinna. Jag borde ha dobblat.
Kusligt att känna att man "vet" något som man inte ska kunna veta och sen få rätt.
Citera
Medlem
hybridvarantants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Hittade länk: https://www.youtube.com/watch?v=8B_1WFfBNMk

Spola tillbaks tills klockan uppe i högra hörnet står 8.03 PM ET och han ska börja prata om videon med tjejen som blev skjuten.

Tack! Det var intressant och bra tycker jag. Kärnan i budskapet var ett fördömmande av våld som politisk metod på principiella och praktiska grunder.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Känns som att polisen släppte in demonstranterna nu medvetet för att få folk i senaten att sluta stödja Trump. Det här va nog planerat!
Det är ett rimligt antagande?.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Känns som att polisen släppte in demonstranterna nu medvetet för att få folk i senaten att sluta stödja Trump. Det här va nog planerat!

Självklart vart det planerat.

Självaste CNN "förvånas" att polisen inte var våldsammare mot dem.
Citera
2021-01-07, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
För Trump är detta business, hur kan man ens stötta en person som skiter i den genomsnittlige amerikanen har de . Hur kan en affärsman som kan gå över lik för framgång ens bli framröstad till president i världens mäktigaste land, då står något enormt fel till.

Den genomsnittlige amerikanen har gynnats av Trumps politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in