2021-01-07, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tyvärr ett väldigt troligt scenario.
Iran kanske?

USA försökte ju få igång något intressant genom mordet på den där iranske generalen men det bet inte, blev bara ett nedskjutet ukrainskt flygplan.

Mossad hjälper till med mord på iranska kärnforskare men det blir också bara lite skrammel som svar.

Så Iran blir det nog inget roligt med.
Citera
2021-01-07, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Visst har väst fått sin position till följd av teknologi, industrialisering, vapen etc. Men det finns ingen naturlag att Västs position ska bestå. Kina, Indien och ett antal andra länder satsar stenhårt för att gå i kapp och om. Man får säga vad man vill om Trump som person, men många av hans politiska ståndpunkter var mycket bra - om man vill se USA som en fortsatt mäktigt nation på sikt.

Det handlar om att föra en politik som gör att Väst behåller sin position. Detta gör inte ledare som Merkel, Macron, Löfven eller Biden.

Trump har egentligen inte åstadkommit särskilt mycket annat än att tillsätta konservativa domare. Han behöver mandat för allt han gör. Samma sak med de andra ledarna du talar om. Av dessa har Löfven relativt minst makt. Han har ingen större makt än någon annan i regeringen annat än att han är ett språkrör.

Även om det du säger är sant, vilket det inte är eftersom han inte kunnat stoppa flykten av företag till Asien så spelar det underordnad betydelse i jämförelse mot en revolution. Om du kan din historia så vet du vad revolutioner kostar.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Kalifornien var tidigare en solid konservativ stat. Sen är det den folkrikaste delstaten också, och det bor många Trumpväljare där även om dom är i minoritet. Det är snarare ni extremister som är knäppa och okunniga.
Tidigare ... på 1980 talet...

Och??
Citera
Medlem
zerocolas avatar
Jag hörde en engelsman säga att det helt klart har gått utför med den amerikanska kolonin sedan självständigheten.
Det verkar stämma.
Citera
2021-01-07, 02:38
Medlem
415brushans avatar
Lite intressant hur Biden-anhängare här i forumet helt plötsligt försvarar polisens mord av en människa, men flippar ur som detsamma görs mot en svart

Märkliga saker som pågår minst sagt
Citera
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Enligt DN går nu Mike Pence ut och fördömer pöbeln som försökte inta kongressbyggnaden. Väl rutet av vicepresidenten
"Klockan 02 natten mot torsdagen hade kongressen åter samlats med vicepresident Mike Pence som ordförande.

– Ni som försökte skapa kaos i dag vann inte, folket vann. Låt oss återuppta arbetet, sa vicepresident Mike Pence när han åter satt som ordförande."
https://www.dn.se/varlden/pelosi-vi-aterupptar-godkannandet-under-kvallen/

Enligt Pence själv kan man ju säga eftesom han skrev det på sin twitter. Då slipper man mellanhänder som DN.

För övrigt har du nog den snyggaste avataren jag sett på hela Flashback!
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Jävlar vad upprörd nån snubbe är nu i senaten. Han skriker om konspirationer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ericham
Ja... Jag kommer ihåg det, satt uppe hela natten.
Det kan knappast ha varit en slump att nyheten att corona-vaccinet kom bara dagar efter valdagen. Att det kan finnas så starka krafter som håller inne med något sådant när en hel värld väntade tyder åtminstone på att tillräckliga medel och makt för att valfuska fanns.
Jag är 50/50. Jag skulle därför vilja se omval. Om Biden då vunnit så fine for me.
Och varför skulle man inte åberopat valfusk om Biden vann vid ett nyval? Eller för all del, vad skulle hindra Biden att hävda valfusk på lika lösa grunder som Trump nu gör, om han förlorade?

Tänk lite innan du kvackar!
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Om du inte satt på Flashback på valnatten så har du diskvalificerat dig själv och visat hur ointresserad du egentligen är av presidentvalet, så sitt inte här och be om länkar månader efteråt.

Nu vet vi båda att det här med politik, USA-val, trump osv är ingenting som DU bryr dig om.
Tack för klargörandet.
Jag hade missat regeln att man måste ha tittat på svensk statsmedia under valnatten för att få yttra en åsikt.
Trodde alla fick delta. My bad.
Dags att sova ändå.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Dom har skinn på näsan på Capitol Hill , dom är igång igen.

Yes hade Rosenbad stormats hade allt stannat under flera dygn, svenska politiker hade gråtit och behövt gå i extensi terapi.

Här bara körde man på. Det gillar jag.
Citera
2021-01-07, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Rudy Giuliani är nog den sista som överger Trump. När han lämnar skutan vet vi att Trump inte har några vänner eller allierade kvar. Jag gissar att Giuliani ihärdigt fortsätter samla in bevis om att presidentvalet var riggat.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han har fortfarande stöd av Ted Cruz va?

cruz har jag bara sett posta att folk ska gå hem, gullan verkar ju iofs reposta trumpens inlägg senast jag såg.

två kompisar har ännu inte sagt upp bekanskapen än då.
få se va som händer när folk vaknar imorrn
Citera
2021-01-07, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Har ni tänkt på att libturds nu plötsligt verkar sympatisera med polisen?

Hur vet man att det är vänsterråttor? Hyckleriet och dubbelmoralen.

Det är mest trevligt att se personerna som skulle stå på samma sida ryka ihop, ena dagen står man i en stor blue lives matter demo, nästa dag blir man skjuten av en polis. Lagom ironiskt.
Senast redigerad av aboutblanci 2021-01-07 kl. 02:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in