2021-01-07, 02:28
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Beviset: En ”grävande journalist” på en sajt som heter Gateway Pundit säger att han har fått ett sms av en före detta FBI-agent.

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/breaking-report-former-fbi-agent-ground-us-capitol-says-least-one-bus-load-antifa-thugs-infiltrated- trump-demonstration/
Det var en retorsk fråga, jag fick nämligen ett sms från POTUS som sa att det var Qanon shamanens fel att att tjejen dog. Han skulle gått först och skyddat alla Trumpare med sin magi.
Citera
2021-01-07, 02:29
Medlem
Draken55s avatar
Dom har skinn på näsan på Capitol Hill , dom är igång igen.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Lyssnade bara med ett halvt öra då jag var lite busy med FB. Vad var hans poäng, egentligen? Att våldet förvisso är djupt förkastligt, men att vi ändå måste förstå att det kommer? Hörde inget riktigt fördömmande där.

Kan du sammanfatta hans budskap mycket kort?

Tucker snackade innan. Han är jävligt viktig, dessutom. Säkerligen i samma liga som McConell. ("Biden", förresten?). Du behöver inte kommentera allting om du inte ens har något att komma med.

Jepp det var en brainfart. Menar Pence så klart. Inte Biden. Men du förstod kanske det.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
nu har trump inga vänner kvar. ingen backar honom, inte ruby, inte pence, inte någon.
sent ska syndaren vakna men dom sista poletterna verkar ha fallit.
Rudy Giuliani är nog den sista som överger Trump. När han lämnar skutan vet vi att Trump inte har några vänner eller allierade kvar. Jag gissar att Giuliani ihärdigt fortsätter samla in bevis om att presidentvalet var riggat.
Citera
2021-01-07, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Var hon en patriot eller valde hon att gå med i militären för att få bekräftelse? Det är säkert många som får en kick av att folk säger "thank you for your service", men sen blir det inte så mycket mer. Besvikelsen går över till ilska.
Hon gjorde 4 turer, så man får nog anta att det inte var för skojs skull.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Under natten svensk tid var Trumps valseger så säker att t.o.m. SVT ansåg att det var klart, sedan hände något väldigt dramatiskt i flera delstater.
Så du vill anföra SVT som sanningsvittne?
Det var lite oväntat!

Bara kuriosa - men har du någon länk till detta?
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Enligt flera inlägg i tråden verkar det vara antifa och i varje fall inte Trumpsupportrar. Läs inläggen. Finns uppmaning om att antifa ska klä sig i militärkläder med Trumpsymboler för att smälta in.
https://twitter.com/MrAndyNgo/status/1346908211350294542

Floyd utsattes inte för övervåld. Sprid inte extremvänsterns budskap.

Är ett offentligt inlägg från november bevis för något som hände i går?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vad är det som är så jävla skrattretande med det? Hur mycket jag än hatar Trump är det enbart tragiskt.

Så går det när man stöttar polisen och tror att polisen bara vill en väl, dumt att vara naiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
NBC menade att det enda brottet som de kan åtalas för är olaga intrång i myndighetsbyggnad. Det är så låga straff att det inte var värt att lägga resurser ikväll på att arrestera folk.

Hon menade givetsvis inte dom som förstörde fönsterrutor eller slogs med vakterna.

Det finns många åtalspunkter man kan ta upp när det kommer till den här typen av intrång i.o.m att det är under pågående förhandlingar i valprocessen etc. Man kommer att se till att det blir kännbara straff. Jag har sett uttalanden att samtliga kommer att lagföras.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Dom har skinn på näsan på Capitol Hill , dom är igång igen.
Nästan planlagt så?

I händelser likt denna är det viktigt att visa resolution, handlingskraft. Att ej vika och inte visa sig svaga som ledare.
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du väljer själv om du vill köpa aktier i det. Facebook som företag har faciliteter här. De för in amerikanska pengar in i svenska systemet. Jag hatar fucking Facebook, men de är inte skattefinansierade av svenska staten!

Jag menar att svenskar finansierar genom bland annat höjd elräkning.

Verkar vara uppe för diskussion om Sverige tjänar på dealen som gjorts med nätjättarna.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/facebook-tjanade-miljarder-pa-sverige-ser-till-att-pengar-inte-nar-svenska-skattkassan

Citat:
Ursprungligen postat av omni
Processen för att bekräfta Joe Bidens valseger har återupptagits efter kaoset
Processen för att bekräfta Joe Bidens valseger har återupptagits, rapporterar NBC News.

– Ett kriminellt beteende kommer aldrig att påverka kongressens arbete, sa den republikanske majoritetsledaren i senaten, Mitch McConnell, när processen återupptogs.

Senatorerna började med att läsa upp valresultatet vid 19-tiden svensk tid, men förfarandet avbröts efter att anhängare till Donald Trump stormade Kapitolium. Det ledde till att samtliga senatorer evakuerades.

– Vi ska avsluta det arbete vi har påbörjat. Det som hände idag, hände inte av sig självt. Det bygger på president Trumps lögner, sa senatens minoritetsledare Chuck Schumer.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Motdätter du dej bilden och anser den fel, förväntar jag mej att du kommer med källfakta istället för "hittepå"...
Varför skulle en Antifa hålla om Matthew Heimbach?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in