2021-01-07, 02:19
Medlem
Dickassos avatar
Hittills har alla som talat i the capitol efter återupptagandet kallat demonstranterna som stormade byggnaden för "thugs". Biden och Mcconell också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
OK, jag förstår. När vänstern försätter ett helt land i kaos i månader så är det OK. De kan göra vad de vill. Alltid detta ohederliga hyckleri. När vänstern sedan i princip även genomför en statskupp genom massivt valfusk känns det ganska befogat att revoltera ärligt talat, demokratin är ju död ändå. Det kan man aldrig acceptera.
Statskuppen kommer från Trump. Det är han och hans gelikar som i månader spridit massiva lögner om valfusk för att uppvigla sektmedlemmarna.
Citera
Medlem
PulladSorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vad tyckte ni om Tucker Carlsons tal han nyss höll på Fox news?

Vad sades?
Citera
2021-01-07, 02:20
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jag tror ingenting om bomben ännu, jag har genomlevt 2 statskupper enligt min erfarenhet så flyger det en massa rykten. Bilder blandas från olika tider, saker överdrivs. Ge det några dagar så får vi se vad de säger om bomberna eller om det blir helt tyst.

Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det är mycket möjligt med tanke på att även republikaner har blivit anklagade för att vara en del av allt valfusk

Naturligtvis var det Antifa/BLT som placerade bomben där. Att Trumpanhängare skulle lägga en potentiellt dödlig bomb i sin egen ledares högkvarter betraktar jag som helt uteslutet. Nej, som trådstartaren sade i sin OP:

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Proud Boys kommer givetvis närvara. Antifa likaså.
Citera
2021-01-07, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Nej, jag håller inte med dig. Trump har en enormt stor chans att vinna valet 2024, dem här kommande veckorna kommer att öka hans popularitet. Demokratiska företag kommer att stänga ner hans sociala medier konton, Demokratiska Partiet kommer försöka att sätta ditt honom. Jag lovar dig, det kommer att öka hans popularitet, inte minska hans popularitet.

Han arbetar som bäst när han är i underläge, de allra flesta Republikaner tror att det har skett valfusk (70% ungefär enligt en mätning). Däremot kan det bli så att han skapar ett utbrytarparti, för anledningen till att han förlorade var att Republikanerna som parti är alldeles för svagt. Om det inte hade varit för poströsterna är jag övertygad om att Republikanerna hade vunnit både president posten och senaten, man skulle aldrig ha godkänt poströster. Det är som att Republikanerna ville förlora valet, om det är en konspirationsteori eller inte vet inte jag, men det känns som att Republikanerna ville förlora valet av någon anledning.

Man gjorde allting fel, helt enkelt. Både i Presidentvalet och Senatvalet.

Det fanns inget skäl till att förbjuda poströster i just det här valet. De personerna skulle ha röstat iaf. Det där med poströsterna är helt irrelevant. Finns inget bevis för att något gått fel. Demokrater dominerar alltid i poströsterna. Det är också diskussion för en annan tråd.

Vad som är relevant är att Trump inte kommer få stöd av en massa republikaner. Redan ikväll har flera framstående republikaner tagit avstånd. Människorna som bröt sig in i Capitolium kommer att få långa fängelsestraff och dessa kallar Trump för patrioter. Det kan man inte förknippas med. Att 30% blir ännu mer fanatiska hjälper inte. Det krävs 50% och hans marginalväljare kommer inte att gå igång på det här. Han kan starta ett nytt parti, men då kommer varken det eller Republikanerna att vinna något val.
Citera
2021-01-07, 02:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Javisst men jag har extremt svårt att tro att ens en journalist utan tillstånd får gå in på Nancy Pelosis privata rum, filma hennes email och lägga ut det på nätet.
Man kan ju göra jämförelsen hur lagligt det skulle vara för en journalist att smita in på Löfvens tjänsterum och fotografera av hans e-post. Jag har svårt att se att man skulle klara sig utan åtal då och blir stämplad som en potentiell säkerhetsrisk under resten av sitt liv.
Citera
2021-01-07, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Det är förenat med fara men det var fortfarande en brutal och onödig avrättning. Hon bara stod där som alla andra. Hon var knappast något hot.

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Vet inte riktigt vad du försöker få sagt men jag har varit med om några mindre upplopp när jag hängde på Reclaim the Streets när jag var liten 15-årig graffitimålare som passade på att klottra när AFA-töntarna stod och skrek på polisen.

Ja då vet du hur roligt det är ju. Vänstern kan ju om dem vill, med rätt taktik och en genomarbetad plan kan man göra mycket. Höger är ju bara en massa löst folk utan en gemensam åsikt, utan slåss för en skillnad som de inte ens vad skillnaden skulle vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Vart är bevisen? Jag ser bara några rykten

finns inga bevis. finns aldrig några bevis för det trump och hans följare påstår.
Citera
Medlem
Omröstningen återupptagen och går live nu på SVT2
Citera
2021-01-07, 02:23
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericham
Hur bedömer ni utgången av valet om inget fusk eller felaktigheter hade begåtts alls? Hur stor är risken att Trump verkligen förlorade pga röstfusk?

Under natten svensk tid var Trumps valseger så säker att t.o.m. SVT ansåg att det var klart, sedan hände något väldigt dramatiskt i flera delstater.
Citera
2021-01-07, 02:23
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Men knappas anständiga. Och det är inte du heller.
Anständigt , det var vd vi såg ikväll menar du?
Alltså det finns inte större losers än du , du har bettat på detta århundradets största loser Trump,
nu får du betala.
Citera
2021-01-07, 02:24
Medlem
frank-costellos avatar
Hollywoodskådespelaren och republikanen James Woods senaste inlägg på Twitter har precis som Trumps försvunnit.

Det står dock inget liknande som det gör på Trumps Twitter att inläggen ska ha brutit mot Twitters regler.

Det spekuleras i att Trump kommer att bli erbjuden att ta bort sina inlägg för att åter få tillgång till sitt konto, som är avstängt under 12 timmar. Gör han inte det så kommer det vara fortsatt avstängt efter de 12 timmarna fram till att han tar bort dem.

Här är i vilket fall ett nytt inlägg från Hollywood skådespelaren och republikanen Randy Quaid. Det hela postades för runt fyra timmar sedan.

Han skriver att detta val stals genom en storskalig attack gentemot konstitutionen. Vi kan dessutom tack Obama för att medan han var president inte skyddade oss från viruset från Kina.

Han skriver vidare att Obama var i det förbannade laberatoriumet där viruset kom ifrån. Detta hände samtidigt som Biden vice president.

Han avslutar med att säga att dessa människor är inkompetenta skurkar som stal valet.

THIS ELECTION WAS RIGGED BY A FULL-ON ASSAULT ON THE CONSTITUTION AND WE HAVE OBAMA TO THANK FOR NOT PROTECTING US DURING HIS TIME FROM THE THE CHINA VIRUS. OBAMA WAS IN THE DAMN LAB IT CAME FROM. BIDEN WAS HIS VP. THESE PEOPLE ARE INCOMPETENT CROOKS WHO STOLE THE ELECTION!
https://mobile.twitter.com/RandyRRQuaid/status/1346929030419853320
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in