2021-01-07, 02:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Stört att ta bort ett tweet som uppmanar till "Go home with love & in peace. Remember this day forever!"

Det var nödvändigt för att kunna svartmåla Trump maximalt.
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Det verkar ju ändå som att bootlickersen får en del stryk https://twitter.com/MrElefantes/status/1346974855321817088

Det är så mycket ironi att det knappt går att ta in, undrar om de fortfarande tycker om big state militärpolis och law and order hahhaha
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En person med ryggsäck som under våldsamheter försöker ta sig in till kärnan av landets allra heligaste styrelsesal i en byggnad där i princip hela landets styrande sitter samlade..

Alltså, ser du inte det uppenbara hotscenariet i det förfarandet så går jag och lägger mig, då jag uppenbarligen redan har börjat drömma crazy.

Japp gå du och lägg dig. Försvarar du mord på detta sättet är det nog dags för ett tupplur. Du ser inte ens att poliserna med tar skyddsläge och försöker rädda hennes liv. Nej enligt dig är det bara att panga på. Godnatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du förklarar det ganska bra

Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du skriver det själv här? Exakt detta. Varje del av definitionen. Hur kan du inte förstå det? Jaja, du kommer få det serverat imorgon. Officiellt.
Jo, men vad gjorde hon som uppfyllde definitionen? Att störa en demokratisk process är ej terrorism per definition.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
Precis, då kollar vi på samma sändning. Innan det stycken sa hon att det enda som de kan åtalas för är olaga intrång i myndighetsbyggnad och att det inte låg högt i straffskalan.

I Sverige har vi ju våldsamt upplopp som gör att alla som är solidarisk med folkmassan hänger löst om man har oturen att bli identifierad.

Kollar på MSNBC. Där räknade dom precis upp 5-6 brott som begåtts. 10 år i finkan kan det leda till om protesten och inbrottet orsakar någons död. Det är ett federalt brott.
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Som censureras och stängs av. Väpnat motstånd är vad som behövs nu när det fortfarande kan samordnas.

Han har två konton. Det är bara det privata som är avstängt.
Citera
2021-01-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är rätt tröttsamt att läsa sånt här. Om du har varit på internet ett tag så vet du mycket väl att många företag har monopol på internet. Om du vill nå ut till breda massan kan du inte direkt sitta på Vimeo och ladda upp videos istället för YouTube, eller skriva på Parler istället för Twitter, och så vidare.

Det är sant det du säger att privata företag får göra vad dem vill, men lagstiftningen måste givetvis ändras så att inte privata företag i monopol ställning på nätet godtyckligt kan stänga av människor, eller blockera, eller sätta varningstexter, osv.

Ja, det är sant som du skriver. Det finns ett ohälsosamt monopol som hindrar den offentliga diskursen. Och det är väl det vi ser idag, med antitrustregler som håller på tas fram i USA och EU.
Men att bli deplattformerad måste är ju ett resultat av att dessa bolag fått större krav på sig att göra "fact check", och som alla privata bolag tar man till den enklaste vägen. Jag tycker att om vi ska ha någon form av social medier som fungerar i längden måste vi ha någon form av ansvariga utgivare som sen får agera moderatorer. Annars kommer vi se fler drakoniska insatser från dessa sociala medier.
Citera
Medlem
Även om jag inte har samma åsikt som demonstranterna idag så känns det bra att politiker inte glömmer bort att dem ska vara rädda för folket.
Citera
Medlem
Det är nu bekräftat att Antifa-busar infiltrerat folkmassan och låtsats varit "pro-Trump" demoinstranter, men gjort det i syfte att starta bråk:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/breaking-report-former-fbi-agent-ground-us-capitol-says-least-one-bus-load-antifa-thugs-infiltrated- trump-demonstration
Citera
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
Jag har mycket svårt att se att några spioner smög in med folkmassan.
ja det är ju därför de smyger.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hur vet du vilken religion hon (inte) hade?

Jag kanske borde skrivit "stereotypmuslim" (med slöja, allahu akbar och hela kittet) istället?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Det är @realDonaldTrump-kontot som har stängts av, inte @POTUS.

Precis, Trump censureras och detta är inget nytt. MSM och big tech har agerat smutsigt under hela mandatperioden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in