2021-01-07, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Självklart kommer Trump och hans supporters få betala ett högt pris för det här. Förvänta er massarresteringar kommande veckor.

WT utan hjärna (trumpsupportrar och alt-rights hönshjärnor) behöver ta sig en allvarlig funderare kring hur bra det är för en själv att hålla på med dumheter. Det kommer att bli betydligt hårdare klimat för de grupperna med rätta. Även i Sverige.
Du vet väl att Alt-högern med Richard Spencer i spetsen officellt stödjer Joe Biden i detta val? Han är liksom lite av en drömkandidat med alla sina rasistiska uttalanden och det faktum att hans största politiska förebild varit en gammal KKK-ledare.
Citera
Medlem
hybridvarantants avatar
Det finns en spekulation i tråden om att den skjutna kvinnan skulle ha detta twitter-konto:

https://twitter.com/christina_bobb

Det kan man nu avfärda, kontot retweetade något för 50 min sedan.
Citera
Medlem
415brushans avatar
CNNs reportrar ryggdunkar varandra i vem som mest kan låta förargad mot Trump och hans anhängare.

Bara det att de kallar demonstranterna för "THUGS" och "PUNKS" visar att de har en agenda mörkare än vad de försöker förblinda oss med.

Så kallade de fan inte BLM/antifa när DE brände ner alla städer!

Äckliga svin
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Poliserna på plats tom verkar ju frågande. Va fan. Senatorerna kan man ta till en säker plats så det är ingen fara för dom. Men du tycker detta var ok eller?

En person med ryggsäck som under våldsamheter försöker ta sig in till kärnan av landets allra heligaste styrelsesal i en byggnad där i princip hela landets styrande sitter samlade..

Alltså, ser du inte det uppenbara hotscenariet i det förfarandet så går jag och lägger mig, då jag uppenbarligen redan har börjat drömma crazy.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
https://twitter.com/hapinto2/status/1346966864786821121
Titta på videon.... Vem hotade hon?
Utredningen får väl visa om skottet var befogad. Det är svårt att dra någon slutsats om det just nu, särskilt som vi inte vet så mycket om hur det var på insidan. Men dörren var barrikaderad och det fanns förmodligen anledning till det. Terroristerna skulle förhindras att komma längre in i byggnaden. Förmodligen fanns där i närheten kongressledamöter som skulle skyddas från terroristerna, så det är fullt förståeligt att hon blev oskadliggjord. Sedan var det tråkigt att hon dog. Men det är ett eget val att försöka inta en kongressbyggnad och inte helt riskfritt som synes.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Det officiella twitterkontot för USAs president, ca 33 miljoner följare. Om du kallar det för att yttra dig i en garderob så får det stå för dig.

Som censureras och stängs av. Väpnat motstånd är vad som behövs nu när det fortfarande kan samordnas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hon ville stoppa den demokratiska processen
Och hur är det terrorism?
Återigen;
Citat:
the unlawful use of violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims.
Citera
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
Precis, då kollar vi på samma sändning. Innan det stycken sa hon att det enda som de kan åtalas för är olaga intrång i myndighetsbyggnad och att det inte låg högt i straffskalan.

I Sverige har vi ju våldsamt upplopp som gör att alla som är solidarisk med folkmassan hänger löst om man har oturen att bli identifierad.
Nja. Hon sa att det brott de just nu misstänks för enligt polisen är olaga intrång i myndighetsbyggnad. Det återstår att se vad åklagarna i slutändan väljer att åtala för, om något. Som jag tidigare skrev så skulle det för vissa i teorin kunna röra sig om "felony murder" med livstids fängelse i straffskalan.

Mer rimligt är då den amerikanska motsvarigheten till våldsamt upplopp som man kan läsa mer om här: https://code.dccouncil.us/dc/council/code/sections/22-1322.html

Citat:
(d) If in the course and as a result of a riot a person suffers serious bodily harm or there is property damage in excess of $5,000, every person who willfully incited or urged others to engage in the riot shall be punished by imprisonment for not more than 10 years or a fine of not more than the amount set forth in § 22-3571.01, or both.

Eftersom att det både dog en person och skadornas värde säkert är massa miljoner så kan det röra sig om upp till 10 års fängelse för upploppet.
Citera
2021-01-07, 02:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Vad skrev Trump i de inläggen som blev borttagna?

Här är ett.

Citat:
These are the things and events that happen when a sacred landslide election victory is so unceremoniously & viciously stripped away from great patriots who have been badly & unfairly treated for so long. Go home with love & in peace. Remember this day forever!
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Alla som stödjer trump stödjer upproret, direkt eller indirekt. Skulle ett inbördeskrig bryta ut i usa skulle majoriteten dessa definitivt aktivera sig

Tror du begränsar dig till endast doers. Även isis har ett helt maskineri bakom sig som inte strider eller attackerar.

Men lite dumt att jämföra isis med trumpsupportrar tycker jag, ville bara ge dig lite perspektiv

Självklart ska landets invånare ha rätten att ta tillbaka makten om den missbrukas. Som den har missbrukats av biden och hans lakejer under valet när de fuskade
Det du skriver är uppenbarligen fel.
Flera tunga Reps stödjer inte detta. T.ex. hans VP som han slängde under bussen idag när han upprepade gånger påstod att det var upp till Pence att hindra att Biden blev president idag (annars är han en förrädare).
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Du verkar tycka att du är så smart. Ändå lyckas du inte svara på min fråga...

Jag är smart. Vet dock fan inte vart jag ska placera dig.

Du verkar inte riktigt komma med nåt vettigt iaf
Citera
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
man kan ju alltid hoppas. Vore kul med lite action.

förr krigade man ju hela tiden nu vill man ju ut och panga lite folk kom igen nu förfan. kan det inte bli ett inbördeskrig i sverige oxå så man får panga lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in