Sarah Palin kallar dem "fake patriots" nu på Fox.

De är ganska hårda där nu på hur illa detta är.
Citat:
Ursprungligen postat av
hahahohoyrsovane
Hade det varit BLM-terrorister som stormade byggnaden hade det nog blivit blodbad lite tidigare, men självklart gäller termen alla. Det är inte din åsikt om hudfärg eller religion som är relevant utan den strukturella och institutionaliserade rasismen i USAs. Den är invävd i landets historia dess ekonomiska system och kultur byggt av ockupanter med slavar, det skaver för alltid. Jag vill tillägga att jag älskar landet, bott där, har släkt och vänner där men det är så det är och man kan inte se det härifrån riktigt.
Det där är en förmodan som är omöjlig att bevisa. Fine, du tror det. Jag tvivlar. Men vet inte. Vad man dock kan konstatera är att det satts ett precedensfall denna sommar där BLM fått göra nästan vad fan som helst, och allt Biden och andra gjort är att gå ner på knä och be om ursäkt. De har vägrat att ta avstånd från våldet och gjort allt de kunnat för att urskulda det. Mord, våld och brännande har varit vad vi sett hela jävla tiden. "Peaceful protesters", har det hetat. CNN och Biden har piskat igång detta som fan. Rätt klart då att det blir en motreaktion. Dessa Trump-tomtar har ju sett hur man kan bete sig hur fan som helst utan att något händer: inte så konstigt då att de inte fattar att skit kommer hända om de börjar klättra in i kongressen.
Termer som "den strukturella och institutionaliserade rasismen" rekommenderar jag att du undviker. De är buzz-words utan reell substans.
Citat:
Ursprungligen postat av
B. Mystic
Pence
Vi är i Sverige. Vi böjer inte orden likadant som i engelskan.
"S"et är redan där.
Mats bil. Inte Matses bil
OT, men du har fel. Mats bil, Marx bil, men även Theres
es bil. Språkrådet:
Man skriver alltså t.ex. kundservices nya växel, vår services pålitlighet.
Alla ord som inte redan slutar på s, z eller x får alltid -s i genitiv. Man skriver alltså Alices tröja, Karins nieces hund osv. trots att det bara hörs ett s-ljud, inte två.
Så Pences Twitter, inte Pence Twitter.