2021-01-07, 01:28
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är uppenbart att man vill ifrån massmedia, tech-bolagen skapa intriger mellan människor. Varför väljer Twitter att 1) ta bort en video från Trump tar han ber sina anhängare att bege sig hem fredligt, och han nämner att han anser att han vann valet, han motsätter sig alltså att valet har gått rätt till, vilket han har rätt till, det är upp till var och en vad man tror. 2) man hotar att ta bort Trump twitter användarkonto vid fler upprepande övertramp av reglerna, dessa regler är godtyckliga och bestäms utav Twitter.

Massmedia väljer även att gå hårt på och endast prata om att det här är Trumps fel, trots att det här beror på flera partner inklusive det Demokratiska partiet som har hjälpt till att skapa den här konflikten. Det här är inte direkt något som har krupit upp och blivit en stor grej på en dag, det här har blivit en enorm skiljelinje mellan Republikanska väljare och Demokratiska väljare, alltså nästan hälften av befolkningen "hatar" varandra, mer eller mindre.

Det är det som är problemet, självklart ser följeslagare till Trump dessa som fiender när man gång på gång blir attackerad av massmedia och tech-bolagen.

Man borde ha gjort något åt censuren och partiskheten i media när Trump hade makten, kanske skulle man ha förbjudit opartisk media och fått ett sundare medieklimat. Det är inte omöjligt att vi ser en revolution i USA, tror dock inte att den kommer i år men om några år så kan det säkert hända att vi ser en revolution.

Jag misstänker att man kommer hitta Twitters CEO död och begraven någonstans förr eller senare. Som man håller på att censurera kommer det reta gallfeber på många. (om det inte redan gjort det)
Citera
2021-01-07, 01:29
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Tydligen inte..

https://www.tigerdroppings.com/rant/election-2020/proof-that-antifa-infiltrated/94370808/

Du har fel.
Det är phillyantifa som hängt ut lilla skäggmannen på sin sida.

Han poserar med två andra medlemmar från någon slaga skinheadorganisation. Och nej, det är inga vegan feminist hbtq skinheads
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Sant
Samma sak gäller BLM och Antifa.

Eller?
Naturligtvis?
Citera
Avslutad
Väldigt demokratiskt tveksamt av Twitter nu. Börjar likna en statskupp de försöker sig på där. De gör vad de kan för att förvärra situationen och piska upp stämningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sist jag var inne på Pence twitterkonto och tittade på vilka han följer så såg jag inte Trump överhuvudtaget

Pences, inte Pence.

Vi får väl se vad som sägs. Jag ser inga konfirmerade nyheter om det (tvärtom), så vi bör kanske avvakta på den punkten.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det är ren avrättning. Hon var inte ens inne. Märks på den andras reaktion också. Fan de sköt henne.

Kom igen, du kan inte bete dig som hon gjorde. Det var synd att hon dog, men det hon gjorde var med allra högsta sannolikhet kriminellt. Hennes eget fel. Sen att hennes fall kommer behandlas annorlunda än Fentanyl-Floyd är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Sorry.

Men terrorism är exakt vad det är. Bara för de har amerikanska flaggor och är mestadels vita gör inte handlingen till något annat.

För mig spelar hudfärgen ingen roll alls. Jag är ok med att kalla dem "terrorister", men då får vi använda samma termer också om BLM. Tveksamt om det är vist att fortsätta eskalera situationen med sådan retorik. Romneys ord om "insurrection" är rätt väl valda. Bra term. Det var ingen statskupp, och jag hade heller inte personligen använt termen "terrorister".
Citera
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Jag läste någonstans att anledningen till stormningen var att man ville komma åt hårddisken i pelosis dator. Har någon läst samma eller sitter på mer information?

Det finns en bild på en sluskig karl som sitter i hennes tjänsterumsstol. Datorn får vi hoppas var bärbar och icke där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Den federala domstolsbyggnaden i Portland attackerades dagligen under 2020 och alla gripna blev omgående släppta utan åtal.
Den var tom

Här står MAGAhattarna 10 cm från poliserna och spottar de i fejan utan konsekvenser

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52496514
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Dags att åberopa The Twenty-fifth Amendment.

Går ej.
För många trump vänliga republikaner som kommer rösta ner det.

Detta sa även Biden vänliga CNN precis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Kan vara den sämsta photoshoppen jag har sett. Pelosi befann sig inne på golvet mitt i en session när evakueringen skedde och hade såklart låst sin dator innan hon gick dit flera timmar tidigare. Säkerligen blir den dessutom automatiskt låst efter 15 minuter eller nåt sånt.
Eller så är hon så långt gången i sin demens att hon inte minns sitt lösenord och har ställt in den på att jämt vara på (mer sannolik förklaring än någon djälva photoshop).
Citera
Avslutad
En sak jag undrar över, vart är Antifa? Varför är inte extremvänstern där och stökar som vanligt? Den här manifestationen har ju varit känd i veckor. Vågar man inte nu när det inte längre handlar om gamlingar med en MAGA-flagga på rollatorn? Eller har Den Djupa Staten givit sitt verktyg ledigt ikväll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Försöker media tysta ner detta?
Tycker det är på alla nyhetskanaler i världen som jag kolla in på...

de tystar ner trump och bannar honom från sociala medier.
Det man får endast se är massmedian.
Citera
2021-01-07, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Men vadå våld? Jag har sett krossade rutor och några i en faceoff med poliser. Var är våldet? Och vad för våld brukade hon?
Du har just beskrivit det ditt fån
Citera
2021-01-07, 01:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är uppenbart att man vill ifrån massmedia, tech-bolagen skapa intriger mellan människor. Varför väljer Twitter att 1) ta bort en video från Trump tar han ber sina anhängare att bege sig hem fredligt, och han nämner att han anser att han vann valet, han motsätter sig alltså att valet har gått rätt till, vilket han har rätt till, det är upp till var och en vad man tror. 2) man hotar att ta bort Trump twitter användarkonto vid fler upprepande övertramp av reglerna, dessa regler är godtyckliga och bestäms utav Twitter.

Massmedia väljer även att gå hårt på och endast prata om att det här är Trumps fel, trots att det här beror på flera partner inklusive det Demokratiska partiet som har hjälpt till att skapa den här konflikten. Det här är inte direkt något som har krupit upp och blivit en stor grej på en dag, det här har blivit en enorm skiljelinje mellan Republikanska väljare och Demokratiska väljare, alltså nästan hälften av befolkningen "hatar" varandra, mer eller mindre.

Det är det som är problemet, självklart ser följeslagare till Trump dessa som fiender när man gång på gång blir attackerad av massmedia och tech-bolagen.

Man borde ha gjort något åt censuren och partiskheten i media när Trump hade makten, kanske skulle man ha förbjudit opartisk media och fått ett sundare medieklimat. Det är inte omöjligt att vi ser en revolution i USA, tror dock inte att den kommer i år men om några år så kan det säkert hända att vi ser en revolution.

Det är givetvis demokraterna som har skapat den här situationen, genom sitt massiva valfusk med hjälp av felaktiga poströster och Dominions felräkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in