2021-01-07, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Har du lika mycket empati för alla terrorister?
Ahh okej. Hon var en terrorist?

Lägg ned.
Citera
Medlem
Jag läste någonstans att anledningen till stormningen var att man ville komma åt hårddisken i pelosis dator. Har någon läst samma eller sitter på mer information?
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Ja som sagt, det var väl inte jag som hade fel utan Tigerdroppingspostarna Men då säger jag detsamma till dig som jag sade till Troian nyss: Jag tror dock fortfarande inte att den potentiellt dödliga bomben i republikanernas högkvarter var placerad där av Trumpanhängare. Vad tror du?
Jag tror ingenting om bomben ännu, jag har genomlevt 2 statskupper enligt min erfarenhet så flyger det en massa rykten. Bilder blandas från olika tider, saker överdrivs. Ge det några dagar så får vi se vad de säger om bomberna eller om det blir helt tyst.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Twitter har nu låst Trumps konto.

Facebook och Twitter censurerar för högtryck just nu.
Även Youtube plockar ner videos.

Vet inte om censuren sker automatiskt eller om det sitter anställda som raderar.
Citera
2021-01-07, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Håller med om att rapporteringen verkar överdriven (av det jag har sett).
Sedan är det ju ändå jävligt allvarligt att storma och "ta över" en regeringsbyggnad.

Det gjorde de väl i Hong Kong också, men de hade fortfarande media på sin sida. Oavsett hur våldsamma de blev, så hade de alltid media på sin sida, och varje litet "övertrapp" av polisen så fick det stora rubriker. Hyckleri som alltid när det gäller människan.
Citera
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Men vad är det här? "Ja det var väl inte jag som hade fel" Självklart var det du som hade fel

Haha, nänä, det var Tigerpostarna, de lurade mig. Usch så elakt. Tror jag får bli Bidé-supporter nu när Trumpanhängarna är så elaka mot mej

Men du får för all del svara på min fråga: Var det Trumpfolk som placerade den potentiellt dödliga bomben i republikanernas högkvarter, tror du?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Kommer ta USA en längre tid att komma över valfusket.
Nu är det bara att vänta och se om det smäller?!
Tänk om han i sitt avskedstal säger att nu är republiken död, pga. av statskupp....
Kommer få, The Weather Underground Organization (WUO) att likna trevlig i jämförelse.
Tänk vad några tusen krigskadade veteraner skulle kunna ställa till med.

Vilket valfusk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det gjorde inte de medborgare som "stormade" Capitol Hill nu heller. De ville förmedla sina synpunkter på ett fredligt sätt och samtala med politikerna på plats eftersom de inte lyssar på annat sätt. Det fann inga facklor, inga stora stenbumlingar som kastades mot människorna där inne, inga machetes, inte ens basebollträn, allt detta till skillnad från Antifa och BLM, så dessa sistnämnda är definitivt ett större hot. Det politruckerna gjorde var en våldsam överreaktion för de vågar inte ställas mot väggen nu tär de fångats med fingrarna i syltburken. Självklart skulle de ha stannat kvar på plats och fört ett civilt samtal med gruppens talesperson så hade allt detta varit över på bara någon timme efter att en överenskommelse som alla parter kunnat leva med träffats.
Mmm, ja jag tror dig. Du är säker allvetande med 100% källkoll och expert på amerikanska inrikespolitiska extremistgrupper. Klart du har rätt.

Wow...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
BLM och Antifa som attackerar domstolsbyggnader släpps omgående utan åtal.
när hände detta?

Beväåpnade MAGAhattar har stått inne i delstatskaptolium och spottat Covid på poliserna utan att ett skit har hänt. Så mycket vet jag.

När attackarade BLM och Antifa en domstol?
Citera
Medlem
winningfeasts avatar
Det är uppenbart att man vill ifrån massmedia, tech-bolagen skapa intriger mellan människor. Varför väljer Twitter att 1) ta bort en video från Trump tar han ber sina anhängare att bege sig hem fredligt, och han nämner att han anser att han vann valet, han motsätter sig alltså att valet har gått rätt till, vilket han har rätt till, det är upp till var och en vad man tror. 2) man hotar att ta bort Trump twitter användarkonto vid fler upprepande övertramp av reglerna, dessa regler är godtyckliga och bestäms utav Twitter.

Massmedia väljer även att gå hårt på och endast prata om att det här är Trumps fel, trots att det här beror på flera partner inklusive det Demokratiska partiet som har hjälpt till att skapa den här konflikten. Det här är inte direkt något som har krupit upp och blivit en stor grej på en dag, det här har blivit en enorm skiljelinje mellan Republikanska väljare och Demokratiska väljare, alltså nästan hälften av befolkningen "hatar" varandra, mer eller mindre.

Det är det som är problemet, självklart ser följeslagare till Trump dessa som fiender när man gång på gång blir attackerad av massmedia och tech-bolagen.

Man borde ha gjort något åt censuren och partiskheten i media när Trump hade makten, kanske skulle man ha förbjudit opartisk media och fått ett sundare medieklimat. Det är inte omöjligt att vi ser en revolution i USA, tror dock inte att den kommer i år men om några år så kan det säkert hända att vi ser en revolution.
Citera
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybridvarantant
Hur löd den sista tweeten? Jag såg filmen, men missade det sista inlägget som blev borttaget. Någon som hann spara?

Den sista tweeten som ledde till att kontot stängdes av lydde såhär:

Citat:
These are the things and events that happen when a sacred landslide election victory is so unceremoniously & viciously stripped away from great patriots who have been badly & unfairly treated for so long. Go home with love & in peace. Remember this day forever!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Ahh okej. Hon var en terrorist?

Lägg ned.
Vad skulle du kalla henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto