2021-01-06, 23:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Helt ärligt, jag har inte sett en enda på FB som gjort det, här finna väldigt få vänsternötter.

Ännu ett bevis på din frånvaro under vår/sommar 2020. Trådarna är fulla med tomtar som ursäktar vänsterterrorn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Skulle inte folk ha stormat scentralkommitténs byggnad i Rumänien 1989. Så skulle Nicolae Ceaușescu fortfarande vara president.

Orsaken till deras ilska var politisk korruption.

Ceausescu hade förmodligen rykt strax efter det att järnridån föll i vilket fall som helst, nu gick det bara snabbare.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Väldigt förenklat sätt o se på det... du kan inte säga att "militärer" skulle göra si eller så... det är vanliga människor precis som dig och mig med egna moral kompasser... men ja många militärer är systemlakejer.

Hur många amerikanska militärer har vägrat lyda när det handlar om att utföra ordrar där civila och barn kan dödas?

Hur många amerikanska militärer har lytt när det handlar om att utföra en order där civila och barn kan dödas? Väldigt, väldigt många.

- Atombomberna över Japan.
- Civila dödade i Korea.
- Civila dödade i Vietnam.
- Civila dödade i Irak.
- Civila dödade i Afghanistan.

Och låt oss inte glömma vår egen militär i Ådalen i Sverige.

Det är mer vanligt att lyda en order om att utföra något som kan döda civila än att inte lyda en sådan order. Det säger sig självt. Det går inte att ha en stor och fungerande militär om man får välja om man ska lyda en order eller ej.

Så nej, jag tror inte att det blir myteri bland militären. Eller polisen.
Citera
Medlem
hehe. Dow record high. Antagligen pga att man väntar ännu mer stimulanser då Biden svärs in. Inga riots matchar stimulanser.
Citera
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Är inte Trump den enda presidenten som inte tagit emot någon lön?

Alla presidenter är skyldiga att ta emot lön - detta för att minska lockelsen att låta sig mutas, så även Trump tar lön.
Dock finns det fyra presidenter som har valt att skänka sin lön till välgörenhet - Trump, JFK, Hoover och Washington.
Citera
2021-01-06, 23:31
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Nej.

Vilken har med avstàtt att ta lön?
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Nu går de fredliga demonstranterna från platsen och backar ganska rejält.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
De jobbar lika mycket som dig, d.v.s. aldrig arbetat i hela livet.

Nu samlas milisen i andra staters kapitolium, t.ex. Georgia Capitol.
Ha ha högern kan verkligen konsten att projicera. Om du visste vad jag jobbade med och vad jag tjänade skulle du pissa på dig.

Återigen, är du besviken på att inga vänsterdemonstranter dykt upp? Det verkar så.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Trump har sagt upp hans stöd till Pence.

Grejen är den att Pence kan åkalla Tillägg 25 och förklara Trump som oförmögen att styra landet
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Okej, till att börja med, tack för alla länkar till klippet. Tyvärr hade jag hoppats på en lite bättre vinkel men det kanske inte finns. Lite svårt att avgöra varifrån skottet kom, hur det träffade, etc. men jag förmodar att man sköt genom dörren med de krossade rutorna. Får väl se om det dyker upp fler klipp allt eftersom.
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Nix, hon blev skjuten för en polis hade psykos eller nåt.

Inte tillträde?
Snackar du om, inget dödstraff på det.
Empatilösa sate

Nej. Hon blev skjuten för att hon trängde sig in i en byggnad dit hon inte hade tillträde.

Hade hon stannat hemma hade hon varit i livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Nej, van fn babblar du om

Kan man verkligen inte utom i grisälskare våta fantasier möjligen.

Självklart kan man det, ta du dig in i riksdagen och gå runt där och skrik och ha dig och när polisen ropar åt dig att lägga dig ner men du vägrar och istället gör utfall/höger armarna osv så har de all rätt att skjuta.

Vi vet ju inte vad som föranlett skotten från polisen heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in