2021-01-06, 23:29
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag är egentligen emot denna protest, och att den lär vara över innan dagen är slut, men jag är ändå för det som kan snabba på att USA kollapsar/splittras. Jag har kanske sagt i 15 års tid att USA inte kommer att bestå utan kommer att splittras före år 2100. Eftersom jag inte lär leva då, så vill jag gärna att detta sker inom en snar framtid, så att jag kan få se det med egna ögon.

Det är ändå fel att de visar sig vara nästan lika dåliga förlorare som Demokraterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
De ligger hemma o ser på TV som alla andra. Arbetsdag i morgon vet du. Varför blanda sig i denna shitshow när Trumpisterna gör bort sig i direktsändning inför hela världen

De jobbar lika mycket som dig, d.v.s. aldrig arbetat i hela livet.

Nu samlas milisen i andra staters kapitolium, t.ex. Georgia Capitol.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Länk tack, och inte till nån obskyr lokalpolitiker i Florida, typ.

Alla i toppen tog avstånd från våldet där och då. de dems som inte gjorde det blev hudflängda , inte minst av Obama.

Läs trådarna. Om du ens behöver länkar så vet du inte vad som hände i somras. Du var helt enkelt inte med och är därmed bortkollrad.
Citera
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ursäkta om jag stör i sandlådan, men finns klippet när kvinnan blev skjuten publicerat någonstans? Alex Jones & co påstår sig ha det och ska visa det, men det tycks ta tid.
Två kvitter i denna tråd från en av terroristerna i statskupp försöket idag:
https://twitter.com/TaylerUSA/status/1346913549898149888?s=20
Citera
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Länk 1: https://www.nytimes.com/2021/01/06/us/politics/an-explosive-device-is-found-at-the-rnc-and-the-dnc-is-evacuated.html

"An explosive device was found at the headquarters of the Republican National Committee in Washington and the nearby headquarters of the Democratic National Committee was evacuated after the discovery of a suspicious package on Wednesday, according to three people briefed on the discoveries. The device that was found at the R.N.C. was a pipe bomb that was successfully destroyed by a bomb squad, according to an official for the R.N.C."

Får man anta att denna i det republikanska högkvarteret placerade bomb inte var ditplacerad av Trumpanhängare?

Länk 2: https://www.tigerdroppings.com/rant/election-2020/proof-that-antifa-infiltrated/94370808/

Vad jag kan se är detta blider på Antifa/BLM-anhängare som har klätt ut sig till Trumpanhängare och alltså har infiltrerat Trumpgruppen för att man i högre grad ska koppla de senare till agressivitet/våld. Eller?
Obama-fans helt klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
nej du har fel. En oskyldig kvinna blev avrättad av polisen. Hon gjorde inget fel. Man får storma kongressen (obeväpnad) och visa sitt demokratiska missnöje.

Är du god i huvudet människa? Är du verkligen så naiv att tro att man kämpar mot korrupta politiker utan att storma deras jävla byggnad?

Förresten varför gäller detta inte BLM/Antifa eller demokrater? När dom protesterar så ifrågasätter man om polisen ens ska existera.

Det är just det man inte får, man kan kanske öppna dörren och gå dit som åhörare men man får inte storma kongressen.

Jag tycker att polisen ska öppna eld även mot BLM/Antifa/demokrater, Proud Boys och fan och hans mormor om de beter sig på liknande sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Länk tack, och inte till nån obskyr lokalpolitiker i Florida, typ.

Alla i toppen tog avstånd från våldet där och då. de dems som inte gjorde det blev hudflängda , inte minst av Obama.
Trump tar avstånd från dagens våld, här och nu.

Citat:
I am asking for everyone at the U.S. Capitol to remain peaceful. No violence! Remember, WE are the Party of Law & Order – respect the Law and our great men and women in Blue. Thank you!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1346912780700577792

Och nu kommer du att klaga på att han inte skrev det där 5 minuter tidigare, eller 5 minuter senare, eller att han använde för många STORA BOKSTÄVER, eller skrev med fel fontstorlek.
Citera
2021-01-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Kvinnan blev skjuten därför att hon trängde sig in i en byggnad dit hon inte hade tillträde.
Nix, hon blev skjuten för en polis hade psykos eller nåt.

Inte tillträde?
Snackar du om, inget dödstraff på det.
Empatilösa sate
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hur brukar det låta på FB- 'Hade hon bara lytt polisens order hade hon levt idag'

Mycket enklare än så. Hon borde inte trängt sig in i en byggnad dig hon inte hade tillträde och för det fanns beväpnade vakter.
Citera
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är också det våldsammaste upploppet i USA på 2000-talet.
Äh, lägg av. I somras såg vi hela kvarter bli nedbrända, folk sköts till döds av både polis och demonstranter, och allmänheten i en massa städer var hotade. DET är våldsamt.
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Yttrandet "valet är stulet" är alltså lagvidrigt? Enligt vilken paragraf?

Är du så autistisk att du tror att explicita meningsbyggnader är förbjudna? Och har jag påstått att just det uttrycket är olaglig?
Du har fel i sak. Allt beteende är inte skyddat bakom det fria ordet.
Uppvigling t ex.
Rump. Nisse.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
De tog Captain America girl nu. Historiska vingslag. Vilket scoop.

Sup in detta. Även om det är tragiskt så är det historiskt.

"Let her go! Let her go!" ropar det euforiska demokratiska Amerikanska folket.
Vilken "Captain America Girl"? Är det någon sorts ny kändis, eller? Friheten på barrikaderna 2.0?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in