2021-01-06, 22:49
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
"This is a tattoo from the videogame Dishonored. https://t.co/RybvnKwKsT"

Hur jävla naiv får man bli??
https://twitter.com/ZarathushtraBC/status/1346925654630043649?s=20
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du har verkligen ingen koll. Det finns bilder innifrån kammaren där Säkerhetspolisen skjuter utåt genom fönstren till trapphuset utanför. Kvinnan skjuts i nacken. Det är ingen Trumpsupporter som har ett vapen på sig.

Ok det är bekräftat alltså? Då behöver jag ju inte spekulera.

Trumpanhängare brukar faktiskt ha vapen på sig, vilket är deras fulla rätt, så det är inte speciellt konstigt om så vore fallet.
Citera
Medlem
Nordfront lägger upp en film till på vad ser ut att vara den skadade kvinnliga supportern.

https://www.nordfront.se/upplopp-vid-amerikanska-kongressen-kravallare-inne-i-byggnaden-och-skott-avlossade.smr
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
Haha, det är ju han och hans fru
Ok, jag vet inte vad bilden föreställer. Följde bara en länk på Twitter. Ber om utsäkt om jag har fel, vilket jag förmodligen har.
Citera
2021-01-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Vad menar du exakt?

USA fängslar fler medborgare än Sverige gör. Polisen dödar fler medborgare än svenska polisen gör. USA bedriver Guantanamo där de håller människor utan rättegång och torterar dem. USA:s stat bedriver också självklart betydligt mer våld utomlands än Sverige gör.

USA avrättar fler än Sverige gör(Just nu bara staterna men historiskt sett även federalt).

Så, jag tror inte du har en aning om vad du snackar om.

Jag frågar dig igen då. Du vill ha högre skatt. Högre skatt innebär mer statligt våld. Hur motiverar du moraliskt att en stat ska utföra mer våld på fredliga individer. Varför ska man t.ex begå mer våld på en barnläkare som jobbar över för att rädda barn?

Du behöver inte relativisera och jämför mellan länder. Du sa att högre skatt är bra. Motivera varför mer våld mot fredliga individer är något bra.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Stefan Löfven är snabb på att uttala sig, tänk om han visade sig lika engagerad i inrikespolitiken.
Han vet att om detta händer i Sverige är han och hans kabinett toast. Vem vet detta kanske blir som arabiska våren fast omvänt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hade hon tillstånd att demonstrera inne i hjärtat av regeringsbyggnaden? Hon kunde ju varit en terrorist då hon och många andra plötsligt stormade in. Det är utan tvivel mycket hårda straff på att olovligen ta sig in i regeringsbyggnader där regeringsmedlemmar sitter i ett för landet viktig möte om ett kommande maktöverlämnande.
Ingen idé att pensionsspara för dessa kräk om dom åtalas misstänker jag. för här finns ju till skillnad mot det påstådda valfusket verkligen bevis så det räcker och blir över för en fällande dom om åtal nu väcks.

Bay bay Trump.

Terrorister. Nej att gå in i Capitolium helt obeväpnade kan knappast klassas som terrorism. Den mer korrekta benämningen är civil olydnad.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar den korruption som han anklagas av sådana som Epoch Times som även påstod att de hade grejer på Hunter Biden som var värre än en film när han får en footjobb?

Snarare att han tvingade ukraina att sparka en statlig åklagare som utredde ett ukrainskt bolag för ogentligheter. Ett bolag där Hunter Biden satt i styrelsen.

Eller de förehavanden som de har haft med kineserna.
Där ersättning utgått för möten o access till presidenten o administrationen,

Fox har rapporterat om detta under längre tid.

Svt tycks dock ha missat det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Humorn i gammelmedias rapportering.

I somras står en CNN-reporter framför ett brinnande BLM-inferno och säger att ”protesterna” är ”mostly peaceful”.
https://www.friatider.se/sites/default/files/styles/wide/public/cnn-headline-fiery-2.jpg

Idag är det annat tonläge. ” - OH, THE VOILENCE!!!!11

Dom nöjer sig inte med det. I Sky news säger dom nu att det är "terrorism" - den du.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Pence har slutat följa honom åtminstone, om han har blockat honom kan bara Pence svara på.
Trump har sagt upp hans stöd till Pence.
Citera
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Vågat av Pence att bryta med Trump nu. Det är ju trots allt mindre än 7 dagar kvar på Trumps presidentskap.

Men aja, bättre sent än aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Tyvärr har jag obekräftade uppgifter om att kvinnan som sköts i nacken av capitol polis har avlidit.

Ännu en gång en obeväpnad och fredlig Trump supporter blir mördad.

Nu får vi se om det blir lika stort drev mot polisen. (Men vi vet ju att det ej kommer hända då endast svarta räknas...)

Vita har som du antyder på inget värde i denna värld, därför blir det inga rasism vinklingar då vita blir skjutna av polisen som det blir då svarta blir skjutna. Att inte vita tröttnar på att behandlas som andra klassens medborgare i sina egna länder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in