2021-01-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Vad beträffa Frida håller jag med, om det är skadan som hindrat henne idag också. Däremot förstår jag inte varför Ebba skulle bryta när hon nu äntligen visar form. Det finna andra placeringar än första.
Framförallt finns chansen att vinna för första gången i världscupen.

Masstarten kan nog bli knepig mtp. hur det såg ut idag, men i backen känns det som att hon borde ha chansen.
Citera
2021-01-06, 14:09
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Inte en svenska är med och kämpa om totalen, trots inga norskor 👎👎👎👎👎

För dåligt faktiskt av Ebba och Frida. Båda har gjort flera bra lopp men otroligt ojämna. Det känns som båda i vanliga fall har en hög jämn nivå men verkar formtoppat tokigt för touren även fast det borde vara lättare för de då de inte haft några andra tävlingar att tänka på innan.
Citera
2021-01-06, 14:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Ebba slår Doggins i spurten. Det trodde jag aldrig. Bra lopp av henne

Diggins måste varit rejält #%!!&* trött. Efter att ha slagit Frida i spurten tre gånger om så lyckas Ebba ta lite svensk revansch.
Citera
2021-01-06, 14:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Stupak pratar ju rätt ok engelska, ovanligt bland ryssarna. Då är hon kanske inte dopad ändå.
Citera
2021-01-06, 14:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
nä hon är inte skadad - bara en av hennes dåliga ursäkter. Hon är för mager - det är hennes största problem. Hem och ät och bygg muskler!
Johaug är ju bland dom fetaste skidåkarna i toppen.....
Citera
2021-01-06, 14:12
Medlem
Scalpings avatar
Jag hejar på Diggins i fortsättningen då hon visat på klart bästa skidåkningen. Hon kämpar och krigar trots tröttheten. Stark tjej som förtjänar att vinna hela skiten.
Citera
2021-01-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Håller med dig helt och hållet, hoppas att det ger sig med hennes skada. Självklart så är det ett handikapp att inte vara helt kurrant

Med denna status kommer hon inte ens vara bäst uppför backen och då finns det ingen idé att fortsätta jaga som jag ser det. Bättre att ta det piano en vecka nu och komma väl förberedd redan till Lahtis.
Citera
2021-01-06, 14:14
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Johaug är ju bland dom fetaste skidåkarna i toppen.....
men hon har muskler iaf även om hon är smal plus en rejäl duracellkanin inombords
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Diggins måste varit rejält #%!!&* trött. Efter att ha slagit Frida i spurten tre gånger om så lyckas Ebba ta lite svensk revansch.

Diggins spurtade alldeles för tidigt som jag ser det. Började trycka med flera hundra meter kvar i eget spår, så krämen var nog slut på upploppet. Bara för Ebba att tacka och ta emot, som själv gör en helt okej spurt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Tycker det är lite konstig jaktstart. Vore det inte enklare om jaktstarten utgick från totalplaceringen?

Snöfall kan sabba en hel tour då.
Citera
2021-01-06, 14:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
men hon har muskler iaf även om hon är smal plus en rejäl duracellkanin inombords

Frida saknar muskler? Dra något gammalt över dig din mupp.
Citera
2021-01-06, 14:17
Medlem
"Jag vet inte"

Kucukaslan får svar på tal...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in