2021-01-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Att vara bög och gå bögklubb är väl ändå inte anledning till avsked. Eller?
Nej men att göra en utlandsresa och gå på klubb under en pågående pandemi, är åt helvete när man har den positionen. I vad och vem han stoppar kuken har ingen betydelse.
Citera
2021-01-06, 13:00
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Det tyngsta argumentet här på Flashback för att Dan ska avgå är att han är bög, info som kommer från den säkra källan stoppapressarna.

Hög nivå.
Verkligen? Jag har läst om avgångskrav på honom i 10 år från Fb och alternativmedia men bara i 2 dar om bögerier så antingen ljuger du för att skydda Dan eller så har du absolut noll koll.
Citera
2021-01-06, 13:01
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Egentligen inte. Men om en största röstgrupp är vana att kasta bögar från tak då är det naturligtvis inte så bra..

Han kommer inte få gå ändå. Han har tydligen mer teflon i sig än Bildt.

Tror inte heller han få gå. Många andra politiker och tjänstemän som rest och shoppat.

Sen som jag sagt tusen gånger här, problemet ligger hos politikerna som anställt honom. Det är dom som måste ställas till svars.

Många är verkar tro att Dan är Sveriges J Edgar Hoover som har hållhalar på alla. De vill inte erkänna för sig själv att statsapparaten inte fungerar bättre än såhär, därför han och många andra får sina jobb. Det är liksom inte bättre än såhär.
Citera
2021-01-06, 13:02
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Troligen något om tsunamin

Där är alla partier eniga om att ALLA tsunamibanden kan bli hemliga i 70 år.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/tsunamibanden-blir-inte-offentliga
Jojo. Koll på vad som hände under tsunamin är inte otänkbart. Inte bara Hans Dahlgren utan hela sossemaffian fick svidande kritik av utredaren Johan Hirschfeldt - som nog också får betraktas som involverad (inte minst genom fortsatta räddningar av Socialdemokraterna under Estoniautredningen).

Men inte ens Hirschfeldt fick svar på frågorna var Dahlgren och Göran Persson befunnit sig och spekulationerna handlade mycket om vem som var i vems säng.

Det är väl här Danielsson sitter på inside info. Kanske ingenting som drabbar nu aktiva politiker men bilden av det stora trygga ARBETAR-partiet (haha) och riskerar att ge dem en garanterad valförlust.
Citera
2021-01-06, 13:03
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Verkligen? Jag har läst om avgångskrav på honom i 10 år från Fb och alternativmedia men bara i 2 dar om bögerier så antingen ljuger du för att skydda Dan eller så har du absolut noll koll.

Va?
Min poäng är att det inte har med saken att göra huruvida han är bög eller inte. Det är inget argument för att han ska avgå.
Citera
2021-01-06, 13:09
Medlem
Erik Östs avatar
Problemet är väl att om han sagt att han "bara" ville fira jul med släkten och håller sig isolerad just med bara släkten är ok för mig men om han går på bögklubb där folk minst av allt håller avstånd sjunker förtroendet till noll för mig!

Vi får se om generaldirektör på MSB får sparken på riktigt den här gången eller om han bara sparkas i en annan riktning som seden bjuder i socialdemokratiska arbetarpartiet.

Får han inte sparken på riktigt nu har han en rejäl hållhake på förmodligen inte bara en utan flera i regeringen.
Citera
2021-01-06, 13:09
Medlem
magpests avatar
Citat:
Va?
Min poäng är att det inte har med saken att göra huruvida han är bög eller inte. Det är inget argument för att han ska avgå.

Kan du läsa? Är du svagbegåvad? Ingen har påstått att han ska avgå på grund av att han är bög. Däremot att han kommer att få sitta kvar därför att han vet snuskiga hemligheter om andra smygbögar inom sosseriet och regeringen.
Citera
2021-01-06, 13:11
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Kan du läsa? Är du svagbegåvad? Ingen har påstått att han ska avgå på grund av att han är bög. Däremot att han kommer att få sitta kvar därför att han vet snuskiga hemligheter om andra smygbögar inom sosseriet och regeringen.

För annars kommer Dan skriva en bok och släppa alla hemligheter eller?

Släpp dina pojkrumsfantasier. Detta är ingen Hollywood film.
Citera
2021-01-06, 13:24
Medlem
UPPGIFTER: Dan Eliassons hållhakar på Socialdemokraterna gör honom omöjlig att sparka

https://samnytt.se/dan-eliassons-hallhakar-pa-socialdemokraterna-gor-honom-omojlig-att-sparka

Svenska folket får snart facit från Damberg om ovanstående stämmer.
Citera
2021-01-06, 13:28
Medlem
Citat:
Tror inte heller han få gå. Många andra politiker och tjänstemän som rest och shoppat.

Sen som jag sagt tusen gånger här, problemet ligger hos politikerna som anställt honom. Det är dom som måste ställas till svars.

Många är verkar tro att Dan är Sveriges J Edgar Hoover som har hållhalar på alla. De vill inte erkänna för sig själv att statsapparaten inte fungerar bättre än såhär, därför han och många andra får sina jobb. Det är liksom inte bättre än såhär.
Eftersom chefer i statsapparaten rekryteras främst på politiska grunder och inte nödvändigtvis efter kompetens finns inga förutsättningar att det någonsin kommer att bli bättre. Det man är ute efter är folk som är lojala med politikerna och inte folket, som de borde tjäna. Generaldirektörer, ambassadörer, FN-poster mm verkar vara ett slags avstjälpningsplatser för människor som är odugliga som politiker men lojala med politiken, en typ av nyttiga idioter i det politiska systemet.
Citera
2021-01-06, 13:32
Medlem
Kusin till Göran Person?
Citera
2021-01-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagkansaker
Vad vet Dan Eliasson som gör att han inte får sparken? Han har konsekvent misskött sig som chef på fyra olika myndigheter nu, och trots det får han sitta kvar. Att som chef för vad som borde vara en av de viktigaste myndigheterna under pandemin, åka till Kanarieöarna är en jävla skandal. Vad har han för skit på sossarna som gör att han får sitta kvar?

De är rädda om de egna för de vet att nästa gång kan det vara deras tur att hamna i drevet.

Sossar är mer lojala mot varandra än de på högerkanten faktiskt. Kanske för att de är så vana att ha makt. Kanske för att det oftast är tjänster och gentjänster som givit dem sin position, och inte formell kompetens.

Jag menar hur högt hade en man som Löfven kommit om han ursprungligen istället valt en bana i ett konkurrenskraftigt företag. Sannolikt ingenstans utöver en vaktmästarroll eller dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Nepotism, gentjänster, pengar.
Exakt. Det är inte svårare än så. Allt annat är osannolikt.
Senast redigerad av Mafia 2021-01-06 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in