Citat:
Ursprungligen postat av
Keso-2020
Jag känner också familjer (3st) där den första i familjen som varit sjuk varit ett av barnen (mellanstadiebarn). Sedan har syskon och föräldrar blivit sjuka några dagar efter. I de familjer jag känner är det dock bara de vuxna som fått testats, men de är övertygade om att den som var först sjuk var också den som smittade övriga....
Men fler är sjuka samtidigt som vuxna julhandlat eller träffats under jul/nyår - och barnen har varit hemma och inte ute i samhället/skolan? De vuxna träffar ju sina barn året om i hemmet...
Vi kommer inte få veta om barnen smittat oss eftersom vi inte testar barnen, men om barn inte drabbas av Covid som vuxna eller får lukt/smakbortfall och dylikt så kan man kanske tänka sig att viruset helt enkelt inte fastnar på barn på samma sätt som på vuxna?
Det där med spike-protein och sånt.... Kan iofs ha med åldern på barnen att göra då, äldre barn är kanske mer mottagliga men får ändå inte lika mycket symtom som vuxna.
Hursomhelst ska man ju smitta som mest om man är nysig, snorig och hostig och då ska man vara hemma. Om folk följer detta så ska det inte spela någon roll vem som blir sjuk och hur gammal den personen är. Barn mår dåligt av att sitta hemma så jag tycker att man ska vaccinera gamlingarna fort som sjutton och låta barnen få ha sina aktiviteter....