2021-01-05, 14:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Som uppvärmning? Hon behöver ju knappast hålla i gång styrkan under pågående Tour.

Såna där stänger är ju dessutom smått livsfarliga, det händer ju titt som tätt att de lossnar och jag skulle själv aldrig använda en sån.

Titt som sätt skulle jag nog inte säga. Dessutom borde ju hålla för hennes vikt.
Citera
2021-01-05, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Hon HAR väl skadat sig?
Det är väl ingen ursäkt som när greken på 200 m i OS 2004 skyllde på en motorcykelolycka för missat dopingprov

Konstigt att ”skadan” gjorde att det såg ut som vanligt med att hon öppnade för hårt. Hon är ju helt klart sliten av de tidigare loppen men vill inte erkänna det.
Citera
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Låter väl ändå som en ganska benign skada för Karlsson, möjligt att det kommer vara avsevärt bättre imorgon redan. Men förstås tråkigt och onödigt.

Min egen erfarenhet av den där typen av skador när man bara får en rejäl smäll är att det brukar bli som värst runt 24-48 timmar efter, och känns knappt alls till en början innan man låter det stelna. Tror tyvärr det kan bli tuffare imorgon om hon väljer att fortsätta. Hade en sån på höften för ett tag sedan, när jag låtit det stelna efter att ha suttit i bilen ett tag kunde jag knappt ta mig framåt på några dagar
Senast redigerad av ycwm 2021-01-05 kl. 14:15.
Citera
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philipss
Får onekligen känslan att den där skadan egentligen inte är så farlig...

Behöver ju inte var något som är sönder i musklerna eller skelettet, utan bara en smäll som gör ont.
Citera
2021-01-05, 14:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja sådant hör man aldrig från amerikanskorna för då blir "blip" "blip" när det sänds i USA så de är vara att hålla inne med svordomarna. Linn är inte det så det blir brutalt ärligt.

Oavsett idrott. Även uppretade NHL-spelare som intervjuas i periodpausen håller sig borta från sånt. Det är inpräntat hos de amerikanska idrottarna att man inte svär i intervjuer, och behövs det får de en kortare mediaträning. Tänk tanken att Diggins eller nån annan av de amerikanska tjejerna hade stått och sagt "fucking" gång på gång i intervjun efter ett mindre lyckat lopp I det här fallet föredrar jag faktiskt den amerikanska modellen framför den svenska "ärligheten". Man kan få fram precis vad man tycker och känner även utan alla svordomar. Det lyckas iaf jag (oftast) med
Citera
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag var lite tveksam till Lundgren innan touren och tycker nog det bekräftas nu. 23:a förra året, 1:21 efter Johaug och nu 48:a, 2:32 efter.
Citera
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Fan vad härligt att höra Svahn i intervjun jämfört med Frauda.
Svahn pallar inte älta om höghöjd och berättar att hon åkte på en mjölksyresmäll och var tokusel.
Inga tårar, inget grineri och inga bortförklaringar om luftchins och rymdödlor..

Fan vad skön hon är. Finns en tendens hon svenska skidåkare att vara lite väl gnälliga. Dock gnälligast av allt är för fan blomman. Han tjatar håll i huvudet på en med sina 2 åsikter den här touren.

(1) Den höga höjden är högst för de svenska åkarna.
(2) "En av alla ryskor som blivit bättre efter barnafödandet" insuerar att alla mammalediga ryskor som gifter sig kombinerar sina förehavande med att tugga piller. Formuleringen brukar vara klart annorlunda när andra nationers åkare varit mammalediga och kommer tillbaka bättre.
Citera
2021-01-05, 14:15
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Jag avskyr henne. Alltid syrlig mot Sverige och slickar Norge i arslet. Gnäller på hur Stina åker samtidigt som hon själv åker flängigt som ett fyllo.
Fyllot och lögnhalsen Diggins.

(Och vi svenskar är korkade.)
Citera
2021-01-05, 14:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Titt som sätt skulle jag nog inte säga. Dessutom borde ju hålla för hennes vikt.

Spelar ingen roll vad man väger om man inte monterar den korrekt eller om redskapet är defekt. Det känns alldeles för riskabelt för att jag skulle använda en sån, och absolut inte i nån dörrpost på ett hotell.
Citera
Medlem
Ramla på hotellrummet och skada sig. Förutom Linn är de är uppskrivna allihop av taboider och public service. Det är sanningen.
Citera
Medlem
cyberkalles avatar
Många jävligt erfarna skidåkare här inne i tråden. Syntes ju rätt klart att skidorna inte var dom bästa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Baseras startordningen i morgondagens jaktstart på ställningen i touren eller på dagens lopp?

På Dagens lopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in