2021-01-04, 22:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu har verkligen Georgias republikanska ledare smulat sönder Trump.

De har en webbsida securevotega.com där varenda relevant film ligger uppe. Var och en kan se för dem själva att inget valfusk föreligger. De har också gått igenom filmerna med diverse oberoende granskare.

Nu ser alltså alla vilken lögnare Trump är, och man ser också vad larviga en del här i tråden är när de påstår att "filmer undanhålles"....

#mostsecureelectioninhistory
2021-01-04, 22:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Då antar jag att svaret på den frågan är "Nej, det finns inte där" men vi får se om jag motbevisas

Ja jag kunde hitta nånting det förklarade jag ju alldeles nyss eller har du glömt när jag fick trycka ned i halsen på dig att FBI fabricerat bevis för att du vägrade öppna ögonen?

Jösses, 30-35 minuter in i klipp 2 från vänster av de fyra filmklippen längst ned så kan du se det.

https://securevotega.com/factcheck/

Jag trodde Trumpanhängare, Qanons och andra av den sorten brukade påstå att de är så bra på att ”forska själva” men så är det ju uppenbarligen inte, ingen av er här inne verkar kunna prestera nåt annat än gnäll.
2021-01-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Betyder, öppet för allmänheten.
Med ditt resonemang kan man smyga ner till vallokalen kl tre på morgonen när hela stan ligger och sover. Bara man lämnar dörren olåst kan man hävda att det var öppet för allmänheten.

Ja, men var hittar du lagstödet dels för att man måste ha valobservatörer närvarande, och dels att rösterna inte får räknas mitt i natten, så länge allmänheten har tillträde?
2021-01-04, 22:47
Medlem
Ska bli så sjukt kul att se Trumps rally ikväll. The Empire State of the South (ja, det är Georgias smeknamn) har nu slagit tillbaka mot Trump med full kraft och kvaddat honom, mosat honom.

Alla fakta ligger uppe. Inget som helst fel har begåtts (givetvis, behöver inte ens sägas). Alla kan se själva. Rent som nyfallen snö, 100%. Trump står där som ett totalt miserabelt fån.

Och vad gör Trump i sådana lägen? Slår tillbaka ännu galnare. Går full Kim-Jong-Un. Därför rekommenderar jag alla att bänka sig inatt för Trumps rally. Kanske får vi se honom bäras bort av män i vita rockar....
2021-01-04, 22:49
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Polisen i Washington förbereder sig inför MAGA-dårarna.

https://www.rawstory.com/trump-protest-dc/
Du har samma analysförmåga som Fredrik Reinfeldt, som fruktade Trump-anhängares våld efter valet. :-D
https://www.dn.se/sverige/reinfeldt-orolig-for-vald-fran-besvikna-trump-anhangare/

Inte många rätt på den gubben senaste 30 åren...
2021-01-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Nu skall jag sitta här en liten stund, och snart kan jag läsa lite om Nixter, Smultron och några till förklara att dessa filmer är redigerade av Big Tech. Troligen är hela valet fake news och har egentligen inte hänt!

Framförallt kan det bli spännande och läsa runt den 6-7 och 20-21.
Har du ett annat exempel på när jag säger att big tech redigerat filmer eller svartmålar du mig för att jag ber folk som påstår saker de inte kan backa upp att göra just det, backa upp det..
2021-01-04, 22:50
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ja, men var hittar du lagstödet dels för att man måste ha valobservatörer närvarande, och dels att rösterna inte får räknas mitt i natten, så länge allmänheten har tillträde?
Mitt svar blir detsamma men nu ska jag fråga dig en sak:
Tycker du att om man smyger ner när alla sover och räknar röster och lämnar dörren olåst så har man följt lagen? Det räcker med Ja eller Nej.
2021-01-04, 22:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ska bli så sjukt kul att se Trumps rally ikväll. The Empire State of the South (ja, det är Georgias smeknamn) har nu slagit tillbaka mot Trump med full kraft och kvaddat honom, mosat honom.

Alla fakta ligger uppe. Inget som helst fel har begåtts (givetvis, behöver inte ens sägas). Alla kan se själva. Rent som nyfallen snö, 100%. Trump står där som ett totalt miserabelt fån.

Och vad gör Trump i sådana lägen? Slår tillbaka ännu galnare. Går full Kim-Jong-Un. Därför rekommenderar jag alla att bänka sig inatt för Trumps rally. Kanske får vi se honom bäras bort av män i vita rockar....

Ska bli spännande att se om han fortsätter med sina anklagelser om att Brad Raffenspergers bror, Ron Raffensperger, har kinesiska kopplingar. Brad har ju dock ingen bror som heter Ron - eller nån bror med kinesiska kopplingar 😂 Det är en helt annan person...

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1344142386935570434?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1344142388063821825%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.dailyko s.com%2Fstory%2F2020%2F12%2F30%2F2004856%2F-Donald-Trump-angrily-tw eets-about-non-existent-brother-of-Georgia-s-SoS-Brad-Raffensperger
2021-01-04, 23:03
Medlem
Det här tweetet från Trump för några timmar sedan är.. ja , vad ska man säga. Totalt skrattretande. Skrämmande dumt. Sjukt faktiskt:

How can you certify an election when the numbers being certified are verifiably WRONG. You will see the real numbers tonight during my speech

"You will see the real numbers tonight during my speech" Ämnar alltså Trump presentera ett "alternativt valresultat", som han dragit ur röven, och som visar honom som den Store Vinnaren med lagerkrans på huvudet?
2021-01-04, 23:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Mitt svar blir detsamma men nu ska jag fråga dig en sak:
Tycker du att om man smyger ner när alla sover och räknar röster och lämnar dörren olåst så har man följt lagen? Det räcker med Ja eller Nej.

Jag vet inte vad lagen i Georgia säger om det, men om man livestreamar det hela på nätet så alla som vill kan följa det online skulle jag inte kalla det för att smyga..
2021-01-04, 23:06
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har verkligen Georgias republikanska ledare smulat sönder Trump.

De har en webbsida securevotega.com där varenda relevant film ligger uppe. Var och en kan se för dem själva att inget valfusk föreligger. De har också gått igenom filmerna med diverse oberoende granskare.

Nu ser alltså alla vilken lögnare Trump är, och man ser också vad larviga en del här i tråden är när de påstår att "filmer undanhålles"....

#mostsecureelectioninhistory

De påstådda situationer gällande valfusk som trump ältar i samtalet har slagits ner gång på gång. De försöker sakligt förklara för Trump att videoklippen han hänvisar till är sönderklippta i försök att påvisa valfusk och ser man videofilmerna i sin helhet finns inget att anmärka på. Det är pinsamt att höra samtalet där Trump lämnar obefintligt utrymme för andra, gör grova påhopp och uttalanden. Man måste verkligen tillhöra en sekt för att sympatisera med den här narcissisten.
2021-01-04, 23:13
Medlem
Saltkatts avatar
Men jag får erkänna att Raffensperger håller hyfsad klass här. Han är typ den man gärna vill ha som sin svärfar, men inte riktigt som sin farsa Han är fortfarande rätt feg, men det är ändå bra mycket bättre än hans partikamrater. Och framåt 6:05 i det här klippet börjar det hetta till:
https://www.youtube.com/watch?v=SCoYHELE5Bk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in