Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Om "alarmism" innebär att man gör åtgärder mot t.ex. jordskred och influensor så tror jag inte det hotar folkhälsan. Men det tror uppenbarligen du.
Och du har siffror?
Jag har själv inte hittat självmordsfrekvensen för 2020, om den ökat så har du en poäng.
Den ökningen bör sättas i proportion till död i covid19.
Men inget annat? Är det det enda du vill sätta i proportion till coviddöd? Hopplöst diskutera med dig då du bara drar iväg åt nåt annat håll. Vill du jämföra så dör det 4 miljoner i lunginflammation världen över varje år, och långt fler svenska levnadsår går om intet på grund av rökning än av covid. Så mitt argument kvarstår, ingen vits alarmera i onödan. Särskilt inte i ett vetenskapsforum där du bör hålla dig nyktert saklig. Vad förlorar du på det? Det är inte direkt digerdöden som dödade en tredjedel av Europa.
Det var som sagt du som sa att
Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Gäsp...
Och din slutsats blir av denna ointressanta och sedan i våras totalt omoderna rant?
(Intressant att du försöker med fjanteriet "dö med covid" som om det skulle vara minder alarmerande att människor som redan är svaga dessutom får en potentiellt dödlig sjukdom ovanpå allt annat...)
Menar du verkligen att det
inte är mindre alarmerande med ett virus som nästan bara dödar redan sjuka , tex de med välfärdsjukdomar som högt blodtryck och diabetes, än om det skulle få friska barn och vuxna att dö som flugor. Du tänker väldigt konstigt. De redan svaga är naturligtvis extra känsliga för infektioner, big surprise. Sluta alarmera så! Det är inte bra för nån.