Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Jo, men om du pratar om allvarliga biverkningar utan att ha några siffror så är det ju rena fantasier. Att tänka sig skräckscenarier är ju alltid möjligt oavsett vad. Jag kan ju t.ex. tänka mig skräckscenariet att folk inte vaccinerar sig och viruset muterar och det dör 1 miljon i Sverige men den siffran är inget värd så länge det bara är mina fantasier. Precis som du berättar om din siffror.
Sedan känner jag efter att ha postat seriösa svar på det ändlösa tramset om "död med covid", "några åttioåringar", "ett par halvdöda gamlingar", "skulle dött ändå" att jag hänvisar bakåt i tråden för argument mot denna omogna munudiarré för nu orkar jag inte mer. Om man nu är så djävla inkompetent att man inte kan läsa statistik och begripa siffror på egen hand.
Jag håller mig till det fetade i din text.
Nej, det är inte fantasier, kallas
försiktighetsprincipen.
Varför testar man Covid-19 vacciner öht innan de distribueras till människor, kan det vara för att man vill ta reda på om det finns några negativa och kanske allvarliga biverkningar?
Vad jag känner till kan man i princip aldrig veta hur ett vaccin eventuellt påverkar en individ
långt in i framtiden. Vetskapen om detta gör ju att man bör titta på risk vs nytta, anser jag.
Jag påstår inte att de Covid-19 vacciner som nu tas fram är farliga.