2021-01-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
100% of the 10 Randomized Controlled Trials (RCTs) report positive effects, with an estimated reduction of 74%, RR 0.26 [0.12-0.56]. https://ivmmeta.com/

Har redan genomgått 10 Fas 3.

Används redan i flera länder.

Sajten du länkar till öppnades 4/12-2020 och verkar synnerligen anonym.
Kolla https://www.webb.se/whois/
Har du lite bättre källor?
Citera
2021-01-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Israel har vaccinerat 13% av sin befolkning redan. Räknar med att ha vaccinerat 20% totalt innan nästa vecka är slut.

Visst fan borde deras siffror på antal smittade/döda börja rasa nu när som helst?

Måste de inte upp i vart fall 50% innan det börjar hända riktigt mycket?
Plus några veckors eftersläpning.
Citera
2021-01-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Danmark ligger på ca 28 döda per dygn nu och kurvan går upp ganska brant. Sverige har riktigt dålig uppdatering men sista någorlunda säkra data så ligger vi på ca 70döda per dygn, men kurvan är ganska flack. Ska bli intressant att se om Danmark snart inte går om oss om nån vecka. Känns inte som det är det nya viruset som ligger bakom den danska ökningen. Anar det är för få fall än för att det ska synas i statistiken än.

Har danskarna helt tappat greppet nu?

Varför har dom i så fall tappat det när dom infört karantän och stängt ner nästan allt? Är karantän jävligt överskattat?
Citera
2021-01-03, 17:16
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fast vaccinet kommer ju att erbjudas allterftersom det produceras och distribueras ut. Det hade väl inte varit annorlunda med ivertmectin om det provat ut med framgång mot covid19. Jag delar åsikten att man skall vara observant på läkemedelsbolagens vilja att styra undan billiga konkurrerande alternativ men för att göra tvärsäkra uttalanden behövs lite mer kött på benen än det som hittills länkats, både vad gäller hur bra det är, hur biverkningarna är och huruvida alla läkemedelsbolag på hela jorden deltar i samma konspiration mot det.

Det är skitsnack, det har gjorts mängder med studier på Ivermectin och Covid och alla (100%) har visat positiva effekter. Samtidigt så började Remdesivir användas mot Covid i Sverige som en "desperat åtgärd" trots att det FORTFARANDE har sämre påvisad effekt mot Covid än placebo.
Citera
2021-01-03, 17:17
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Överdödligheten är positiv för alla länder som drabbats hårt. Det har väl antagligen länkats 1000 ggr i den här tråden och nu gör jag det igen:
https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores?tab=chart&stackMode=absolute&time=earliest. .latest&country=ESP~SWE~USA~CHE~GBR~POL~ITA~FRA~BE L~HUN~CZE&region=World

Tycker du att överdödligheten är positiv? Bor i och för sig många gamla i sydeuropa så kan vara positivt för deras pensionskassor...

Läs mitt inlägg igen. Överdödligheten är alldeles för låg för att rättfärdiga restriktionerna som är på god väg att krascha världsekonomin och förstöra många människors liv.
Citera
2021-01-03, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, jag tror tyvärr att vi har en mycket jobbig vårtermin framför oss... Och om det sedan visar sig att vaccinet bara fungerar delvis eller inte alls på de nya mutationerna, så blir det ännu värre. Då är vi tillbaka på ruta 1.

Vi är på ruta -15

Nya virus kommer , 41000 fall i veckan.

Helt sinnessjukt
Citera
2021-01-03, 17:18
Medlem
Citat:
Måste de inte upp i vart fall 50% innan det börjar hända riktigt mycket?
Plus några veckors eftersläpning.

Om vi säger att alla över 70+ vaccineras, då borde ju både dödstal och antalet på iva sjunka något oerhört. En 20% vaccinerad befolkning som riktats in på rätt grupp borde förbättra läget markant. Andelen i Sverige som är över 70 år kan inte vara fler än 20-30%.
Citera
2021-01-03, 17:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo, men om du pratar om allvarliga biverkningar utan att ha några siffror så är det ju rena fantasier. Att tänka sig skräckscenarier är ju alltid möjligt oavsett vad. Jag kan ju t.ex. tänka mig skräckscenariet att folk inte vaccinerar sig och viruset muterar och det dör 1 miljon i Sverige men den siffran är inget värd så länge det bara är mina fantasier. Precis som du berättar om din siffror.

Sedan känner jag efter att ha postat seriösa svar på det ändlösa tramset om "död med covid", "några åttioåringar", "ett par halvdöda gamlingar", "skulle dött ändå" att jag hänvisar bakåt i tråden för argument mot denna omogna munudiarré för nu orkar jag inte mer. Om man nu är så djävla inkompetent att man inte kan läsa statistik och begripa siffror på egen hand.

Jag håller mig till det fetade i din text.

Nej, det är inte fantasier, kallas försiktighetsprincipen.

Varför testar man Covid-19 vacciner öht innan de distribueras till människor, kan det vara för att man vill ta reda på om det finns några negativa och kanske allvarliga biverkningar?

Vad jag känner till kan man i princip aldrig veta hur ett vaccin eventuellt påverkar en individ långt in i framtiden. Vetskapen om detta gör ju att man bör titta på risk vs nytta, anser jag.

Jag påstår inte att de Covid-19 vacciner som nu tas fram är farliga.
Citera
Bannlyst
Finns det många som gått Corona konstaterat 2 gånger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är skitsnack, det har gjorts mängder med studier på Ivermectin och Covid och alla (100%) har visat positiva effekter. Samtidigt så började Remdesivir användas mot Covid i Sverige som en "desperat åtgärd" trots att det FORTFARANDE har sämre påvisad effekt mot Covid än placebo.

Ja, det var ju just hur dessa studier redovisades som jag efterfrågade en bättre källa till.
Remdesivir är väl mer eller mindre utfasat som verkningslöst eller till och med skadligt mot covid19 trots att det var hallelujah och fantastiskt i våras? Kan ju vara samma med Ivertmecin. Vi får se. Övertygande bevis om världskonspiration mot Ivermecin fattas dock fortfarande.
Citera
2021-01-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Tycker du att överdödligheten är positiv? Bor i och för sig många gamla i sydeuropa så kan vara positivt för deras pensionskassor...

Läs mitt inlägg igen. Överdödligheten är alldeles för låg för att rättfärdiga restriktionerna som är på god väg att krascha världsekonomin och förstöra många människors liv.

Världsekonomin har inte kraschat och lyckligtvis bedöms överdödligheten av mer kompetenta personer än dig och dina akvariefiskar.

Positiv betyder större än noll. När det gäller dödsfall bedöms det som icke önskvärt av normalbegåvade.
Citera
2021-01-03, 17:23
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Jo, eftersom spanjorerna enligt många rapporter är vuxenbäbisar som måste bryta mot reglerna eftersom de (med rätta) inte gillade Franco för 50 år sedan.

Varje resa och träff utgör nya möjligheter för viruset att hoppa vidare och starta nya kluster.

Ha, ha, ha! Tror du på det om spanjorerna själv eller? De är nog Europas mest kuvade folk, gör precis som statsmakten säger, är livrädda för spanska Skatteverket och Guardia Civil.

"Enligt många rapporter"... Du är ju helskön Skriv istället: "enligt spanska politiker och media" så ligger du närmare sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in