2021-01-03, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Om den aktiva substansen funkar så borde det väl kunna komma för människor? Men naturligtvis inte utan att testas ordentligt precis som med vaccinerna.

Jag tror att det kan finnas potential för behandling av tropiska virus som dengue, zika och West Nile virus. Och mot parasiter. Men dosen för att behandla covid-19 verkar behöva många försök för att bestämma och det passar inte gravida och små barn men det sistnämnda behövs nog inte pga hur covid slår.
Citera
2021-01-03, 01:59
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
IVA är ju fullt. Hur kan det då öka dit...
Citat:
Just nu skickas skånska patienter både till Danmark och till andra län
Citat:
På lördagen utökades antalet internmedicinska platser i Ängelholm. I veckan som kommer ska lasarettet i Helsingborg ställa om för att kunna ta ännu fler covidpatienter. Ambulansverksamheten är mycket hårt ansatt i hela länet, med att flytta patienter från sjukhus till boenden.
https://www.sydsvenskan.se/2021-01-02/sjukhuschef-orolig-varje-dag-hur-hogt-ska-vi-komma-innan
Citera
2021-01-03, 02:03
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Om den aktiva substansen funkar så borde det väl kunna komma för människor? Men naturligtvis inte utan att testas ordentligt precis som med vaccinerna.

Har använts på människor sedan 80-talet, Uppfinnarna fick nobelpriset 2015.
Citera
2021-01-03, 02:05
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Eller så handlar det i första hand om att avlasta vården, och då blir det väl riskgrupperna man vaccinerar först? Det sjukvårdspersonalen behöver är färre patienter.

Som jag förstått det är det fortfarande bland de äldre som de flesta dödsfallen och allvarliga sjukdomsfall (per 100 000 el dyl) finns.
Varför inte köra bägge grupperna samtidigt. Då får man ju effekten från båda hållen samtidigt. Börja i ålder uppifrån och beta ner. Samtidigt tar man sjukvårdspersonal.
Citera
2021-01-03, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Vore nog på sin plats att förklara vad ordet betyder..Triage är sortera.. Dvs sortera ut de patienter som är i störst behov av hjälp.. typ puls, chans att överleva, sjukdomshistoria, rökare, och annat som kan spela in om man skall vårdas i respirator eller lämnas att dö utan någon andningshjälp alls.

Förmodligen kommer samtliga IVA platser och dess brukare att sorteras in efter dessa premisser. Störst chans till överlebnad får platsen. Övriga lämnas att dö på egen hand utan någon vård alls.

Vi närmar oss raskt detta stadium ute på landets intensivvårdsplatser.. när detta händer kommer folkets panik att bryta ut på allvar..Föräldrar med sjuka barn som inte kan andas..Ensamma barn med döda eller svårt sjuka hemma. Köer och desperation utanför sjukhusen.. You Name it.. och det kommer enbart bli värre för var dag som går..

Vanlig influensa.. My ass.

Men vi har ju hjälpt en massa invandrare till ett bättre liv i Sverige så var glada och tacksamma att ni röstade rätt i de senaste valen..

Det här är ju vad alla de som skiter i restriktionerna inte fattar. När vården är maxad så är den maxad, det går inte ta in fler patienter, det finns vare sig utrustning eller personal, och då blir det som du säger, behöver två personer covidvård men den ene är rökare så får den rökande stå åt sidan. Personer i 60 års åldern kopplas loss från intensiven för att en 50 åring behöver den mer etc.

Helt plötsligt har vi dödstal som är av en helt annan värld, och alla de "unga"(vi pratar 30-55 här) som trots allt hamnar i i behov av vård för covid och är lättbehandlade är inte säkert att de erbjuds en plats alls för de anses för friska, tills förloppet försämrats, och det kan gå fort. det vet IVA personalen.

Varenda krona satsad på en flykting/immigrant till Sverige som inte kom med/sökte arbetstillstånd direkt vid anländandet var viktig att hjälpa! Under tiden monterade vi ned vården och äldreomsorgen för var skulle vi annars få pengarna ifrån?
Senast redigerad av onerider 2021-01-03 kl. 02:23.
Citera
2021-01-03, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Det här är ju vad alla de som skiter i restriktionerna inte fattar.

Att dra ut på det har också problem, kanske problem som är mycket värre. Att dra ut på hela processen ökar sannolikheten till mutationer och vad jag vet är det redan två livskraftiga som fått ordentlig spridning. Ett som verkar ha sitt ursprung i England och ett annat som verkar komma från Sydafrika.

Räkna med fler, många fler. Vi borde ha agerat mot detta virus precis som man gjort med vanliga influensavirus.
Citera
2021-01-03, 02:39
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Är det korrekt genomförda statistiska undersökningar kan de generaliseras till hela svenska folket med beaktande av felkällor och felmarginal dock. Vet inget om denna.

Misstänker att det sociala trycket snart kommer bli stenhårt att vaccinera sig när dödssiffran har tredubblats om några veckor. Vuxenbäbisarna tystnar nog.
Citera
2021-01-03, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Han yttrar sig på det sättet för han vet att svennejävel inte kommer säga emot.
Ser redan kommentarer på aftonbladet där folk skriver "men han är ju bara en människa, hur många svenskar har inte åkt utomlands i år".

Där råder en kognitiv dissonans då Dan inte är vem som helst utan generaldirektör på MSB...

Det var massvis med familjer som gav fan i att resa någonstans här hemma i Svedala, folk som avstod från att träffa sina barn, barnbarn, syskon och föräldrar. Nej fy fan

Det äcklet "man kan undra vad han kan gått igenom" Eliasson är helt värdelös som människa.
Citera
2021-01-03, 02:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Börja med att läsa länkarna du fått........
En gång till: https://ivmmeta.com/

Jag har redan kommenterat dem. Börja med att svara på mina kommentarer istället för att repetera dig som en apa. Du har noll aning om vad du propagerar för eftersom du saknar den akademiska skolning som krävs för att värdera dessa studier.

De är som sagt gjorda på mycket skralt underlag och främst apor/råttor/möss. Det finns inte en enda klinisk studie som ens nått fas 2 vilket i sig är extremt tidigt (fas två kravet är 50 människor och att betrakta som en liten pilotstudie). Du kan inte heller uppvisa någonting efter 2 uppmaningar mer än denna futtiga sammanställning du inte förstår. Det är som sagt svagare indicier än var det var för chloroquine eller remidesivir. Jag börjar tröttna rejält på dig nu.

Tills du hänvisar till seriösa studier utförda på en större grupp människor med klara resultat och utredda biverkningar är du en bästa fall en naiv idiot, sämsta fall en samhällsfarlig lögnare och du bör sluta sprida desinformation omedelbart.

Tills sist - att ens börja propagera för detta nu när det finns godkända vaccin som genomgått storskaliga studier under lång tid med nästan noll biverkningar, som levereras för 3 usd/dos och kan tillverkas i 6-7 miljarder doser inom ett år är bara så dumt.

Tre frågor:

1 vilken dos ivermectin krävs?
2 Vad är biverkningarna sett över en studie på en större population med denna dos?
3 Fungerar det mot alla mutationer?

Om du inte kan svara kan du lägga ner direkt. Är hyfsat säker på att du inte ens kan svara på fråga 1 men lycka till och du: källor krävs.
Senast redigerad av text-tv-202 2021-01-03 kl. 03:09.
Citera
2021-01-03, 03:05
Medlem
Citat:
Ja, vad var frågan?
Känner du inte till att alla läkemedel kan ge biverkningar?
Har du aldrig ätit eller fått läkemedel själv?

Skulle vara ! inte ?
svar ja!
Och svar så lite som möjligt , jag konsumerar inte huvudvärkstabletter ens. Men visst någon kur med atinbiotika har man väl käkat =)

Men jag ställer mig skarpt skeptisk till detta vaccin , köp aldrig första utgåvan av något alla defekter är inte utredd än (något i den stilen)
Citera
2021-01-03, 03:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Någon som minns alla lockdowns, restriktioner och munskyddskrav mellan 2012-2019?

https://mobile.twitter.com/SohrabAhmari/status/1345387539805446146/photo/1
Citera
2021-01-03, 03:31
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Jag har redan kommenterat dem. Börja med att svara på mina kommentarer istället för att repetera dig som en apa. Du har noll aning om vad du propagerar för eftersom du saknar den akademiska skolning som krävs för att värdera dessa studier.

De är som sagt gjorda på mycket skralt underlag och främst apor/råttor/möss. Det finns inte en enda klinisk studie som ens nått fas 2 vilket i sig är extremt tidigt (fas två kravet är 50 människor och att betrakta som en liten pilotstudie). Du kan inte heller uppvisa någonting efter 2 uppmaningar mer än denna futtiga sammanställning du inte förstår. Det är som sagt svagare indicier än var det var för chloroquine eller remidesivir. Jag börjar tröttna rejält på dig nu.

Tills du hänvisar till seriösa studier utförda på en större grupp människor med klara resultat och utredda biverkningar är du en bästa fall en naiv idiot, sämsta fall en samhällsfarlig lögnare och du bör sluta sprida desinformation omedelbart.

Tills sist - att ens börja propagera för detta nu när det finns godkända vaccin som genomgått storskaliga studier under lång tid med nästan noll biverkningar, som levereras för 3 usd/dos och kan tillverkas i 6-7 miljarder doser inom ett år är bara så dumt.

Tre frågor:

1 vilken dos ivermectin krävs?
2 Vad är biverkningarna sett över en studie på en större population med denna dos?
3 Fungerar det mot alla mutationer?

Om du inte kan svara kan du lägga ner direkt. Är hyfsat säker på att du inte ens kan svara på fråga 1 men lycka till och du: källor krävs.

Ser du ej att sammanställningen är baserad på tusentals indevider?
Vilken dos som använts står i varje undersökning.

Ivermectin har använts sedan 80-talet. Gå in och läs bipacksedlarna för varje tillverkare om du vill veta alla kända biverkningar. Ingen ny medicin.

I och med att ditt vokabulär sträcker sig till apa så gissar jag på att
du i själva verket inte klarar av att läsa eller förstå det jag länkat till.

Apropå vaccinerna så är inget av dem godkända. Alla har fått "nödgodkännande".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in