Citat:
Ursprungligen postat av
severustheemperor
Börja med att läsa länkarna du fått........
En gång till:
https://ivmmeta.com/
Jag har redan kommenterat dem. Börja med att svara på mina kommentarer istället för att repetera dig som en apa. Du har noll aning om vad du propagerar för eftersom du saknar den akademiska skolning som krävs för att värdera dessa studier.
De är som sagt gjorda på mycket skralt underlag och främst apor/råttor/möss. Det finns inte en enda klinisk studie som ens nått fas 2 vilket i sig är extremt tidigt (fas två kravet är 50 människor och att betrakta som en liten pilotstudie). Du kan inte heller uppvisa någonting efter 2 uppmaningar mer än denna futtiga sammanställning du inte förstår. Det är som sagt svagare indicier än var det var för chloroquine eller remidesivir. Jag börjar tröttna rejält på dig nu.
Tills du hänvisar till seriösa studier utförda på en större grupp människor med klara resultat och utredda biverkningar är du en bästa fall en naiv idiot, sämsta fall en samhällsfarlig lögnare och du bör sluta sprida desinformation omedelbart.
Tills sist - att ens börja propagera för detta nu när det finns godkända vaccin som genomgått storskaliga studier under lång tid med nästan noll biverkningar, som levereras för 3 usd/dos och kan tillverkas i 6-7 miljarder doser inom ett år är bara så dumt.
Tre frågor:
1 vilken dos ivermectin krävs?
2 Vad är biverkningarna sett över en studie på en större population med denna dos?
3 Fungerar det mot alla mutationer?
Om du inte kan svara kan du lägga ner direkt. Är hyfsat säker på att du inte ens kan svara på fråga 1 men lycka till och du: källor krävs.