Citat:
Ursprungligen postat av
starshipp
Jag har för mig att jag hade läst att Oxford vaccinet är redan tillverkat i miljontals doser...
Du hade helt rätt. Nu har jag hittat en
artikel som bekräftar att Indien redan har tiotals miljoner doser av vaccinet på lager.
Citat från Deutsche Welle, 2:a januari 2021:
On Friday, the country's Drugs Control Authority approved emergency authorization for the Oxford University-AstraZeneca vaccine, a government minister told Reuters on Saturday.
It is expected that the first doses will be administered in the coming week.
...
The Serum Institute, the world's largest vaccine manufacturing company, has already stockpiled tens of millions of doses of the AstraZeneca Covishield vaccine.
Sedan tidigare har Storbritannien och Argentina utfärdat godkännande av Oxford-vaccinet:
India is the third country to approve the Oxford University-AstraZeneca vaccine after the UK and Argentina granted emergency approval earlier in the week.
Kommande veckan inleds ett massivt vaccinations-program i Indien. 96 000 sjukvårds-anställda ska delta. I första fasen ska 300 miljoner indier vaccineras.
The government plans to vaccinate 300 million people in its first phase of the inoculation drive, including healthcare and front-line workers, police, military and people with comorbidities over 50.
Indien mycket färre
dödsfall i Covid-19 än Europa, i förhållande till befolkningsmängd.