2021-01-02, 14:14
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
All ære til Linn Svahn, men dette viser hvor vanskelig det er å vinne fellesstarter uten en god spurt.
Fossesholm er neppe vettskremt over nivået.

Fossesholm i klassiskt? Vi är inte vettskrämda heller.
Citera
2021-01-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Svårt att sia hur Linn hängt med om Ljughaug gått 15 sekunder hårdare per varv men Linn har definitivt någonting extra. Till skillnad mot Snorthugs yviga stil så ser Linns skidåkning helt kontrollerad ut även i stenhårt tempo. Större talang än kalla anser jag hon redan nu är.

Ja det är verkligen nåt extra. Svts Johanna O verkar också ha fattat det nu:

” – Hon åker skidor som om hon var 35 och heter Marit Björgen, fyller Johanna Ojala på i sändningen”
Citera
2021-01-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Idag är det väl bara Linn som presterar som förväntat och alla andra är sämre (Fridas insats dock OK även om nog alla räknat med minst pallen)?
Är det avsaknaden av höghöjdsaklimatisering eller skidorna eller både och? Dessutom rejält stressad (= tekniskt dålig) åkning av Ebba. Jag misstänker att morgondagen också kommer ge bara två bra svenska prestationer. Sen svänger det när man kommer ner på mer rimlig höjd får vi hoppas.

Skulle svida att säga det, men idag tror jag att Ebba fick betala för att vara den enda att försöka gå med Frida in i det längsta. Hon klarade inte att hänga på uppför heller på sista varvet.

Imorgon tror jag dock hårt på att Ebba gör en bra jaktstart, jag är egentligen inte orolig för hennes motor. Hur bra Frida och amerikanskorna åker kan hon däremot inte rå på.
Citera
2021-01-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
På det ämnet. Såg det inte ut som att både Frida och Ebba bara passerade förbi Linn i målfållan idag utan att säga grattis? (Frida gjorde någon liten gest men Ebba gick väl bara rakt förbi?). Är det en spricka mellan tjejerna i landslaget som är så tydlig att vi TV-tittare kan se den?

Detta kanske har avhandlats förut men jag brukar inte läsa längd-trådarna i vanliga fall. Ber om ursäkt i så fall. Det såg dock så uppenbart ut idag att jag blev nyfiken.
Har diskuterats innan i tävlingstrådar, men vissa är blinda för kvinnligt kroppsspråk och tycker alla är bästisar.
Citera
2021-01-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Kasst. Alltid trevligt att kunna titta på NRKs sändningar i efterhand. Med TV2 verkar det som att man behöver köpa paket

Gör inte det. TV2s huvudkommentator är hopplös.
Citera
2021-01-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Svahn är ju rätt feministisk, så det är väl lite protest mot allt flickaktigt generellt

Jag ser det inte ens som att du behöver vara uttalad feminist för att se det som tillgjort trams. För det är vad det är. Bra gjort av Svahn.
Citera
2021-01-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Kasst. Alltid trevligt att kunna titta på NRKs sändningar i efterhand. Med TV2 verkar det som att man behöver köpa paket

Post och Björn kommenterar loppen på NRK-radio när för tvrättigheterna är på vift om du vill lyssna i efterhand.
Citera
2021-01-02, 14:29
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Har diskuterats innan i tävlingstrådar, men vissa är blinda för kvinnligt kroppsspråk och tycker alla är bästisar.

De är väl bara bästisar när det är stafett och råkar hamna på pallen hehe..
Citera
2021-01-02, 14:30
Medlem
Snarkarns avatar
Citat:
Detta tycktes jag se redan efter första loppen när Svahn slog igenom.

Svahn är väl tävlingsmänniska delux och dålig förlorare. Se bara blicken efter att hon föll förra året:

https://www.google.com/search?q=linn+svahn+arg&tbm=isch&ved=2ahUKEwjb8Neg rf3tAhVEuyoKHR3-BzcQ2-cCegQIABAB&oq=linn+svahn+arg&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3 dzLXdpei1pbWcQAzoICAAQsQMQgwE6AggAOgQIABBDUJCNAlj8 kgJgjpQCaABwAHgAgAHUAYgB5AWSA QUwLjMuMZgBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=63TwX5vPPMT2qgGd_J-4Aw&bih=678&biw=412&client=ms-android-samsung&prmd=inv#imgrc=gw3plbAU9akuJM
Citera
2021-01-02, 14:33
Medlem
FNLSs avatar
Tur att Frida blev fyra. Annars hade hon nog fått gult kort för skejt. Nu blev det bara en multlig tillsägelse
Citera
2021-01-02, 14:34
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Allt detta presterat i en äldre ålder än Linn Svahn...

Du skrev ju att Linn redan är bättre än Stina, så på vilket sätt spelar Stinas ålder in?
Citera
2021-01-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkarn
Detta tycktes jag se redan efter första loppen när Svahn slog igenom.

Svahn är väl tävlingsmänniska delux och dålig förlorare. Se bara blicken efter att hon föll förra året:

https://www.google.com/search?q=linn+svahn+arg&tbm=isch&ved=2ahUKEwjb8Neg rf3tAhVEuyoKHR3-BzcQ2-cCegQIABAB&oq=linn+svahn+arg&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3 dzLXdpei1pbWcQAzoICAAQsQMQgwE6AggAOgQIABBDUJCNAlj8 kgJgjpQCaABwAHgAgAHUAYgB5AWSA QUwLjMuMZgBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=63TwX5vPPMT2qgGd_J-4Aw&bih=678&biw=412&client=ms-android-samsung&prmd=inv#imgrc=gw3plbAU9akuJM

Jag tycker det varit uppenbart sen lång tid att det mellan individer i damlandslaget finns en närmast fientlig inställning som skadar lagets resultat och leder till dessa fall vi har sett. Men prata inte för mycket om det för de gamla statistikgubbarna här vill att det ska vara kumbaya-stämning. Det blir för komplicerat när mänskliga relationer stället till det i tabellerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in