2021-01-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vi skall väl akta oss för att göra SD:s påstådda hundkartläggning av alla Hjärstavofsingarna till en sanning?

Låt oss tänka oss slumpen med att lilla Fido råkat få i sig nånting olämpligt, blivit orolig i magen, fått trängande behov av att få tömma tarmen, gnytt vid dörren ända tills husse/matte bestämmer sig för att gå en extratur med Fido.

Ovanstående scenario har alltså SD kunnat "minutiöst planera"?
För det innebär att SD inte bara stannat vid att kartlägga hundägarnas rastningsvanor, till det skall då fogas att han, på distans, kartlagt Hjärstahundars känsliga magar.
Allt för att kunna få kontroll över Slumpen.
Enligt Pablo.

I detta fall var det hussen som ovanligt nog slocknade och sov djupt och missade normala hundpromenaden. Tror han sa att så sent hade han aldrig gått ut med hunden. Att pricka in den avvikelsen är nog omöjligt. Varav SDs udda beteende vid händelsen.

Jag har haft fem hundar fram till något år sedan och vi har regelbundna vanor. Vi är både flock- och klockdjur.
Jag och ca 10-14 hundägare sammanstrålar kl 19.00 varje kväll och så gjort i ca 30 år (hundar/ägare bortfaller/tillkommer).
Bekvämt fantasilöst hundägande.
Citera
2021-01-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Då förstår du mycket väl ( via FUP?) att 10 min närvaro på semesterdagen inte behöver vara något ovanligt eller är inget ovanligt

ATT han var på arbetet en semesterdag Förvånade hans chef.
Kan alltså inte tillhöra vanligheten.
Citera
2021-01-01, 23:51
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
ATT han var på arbetet en semesterdag Förvånade hans chef.
Kan alltså inte tillhöra vanligheten.
Så han hade absolut ingen anledning att vara där?
Citera
2021-01-01, 23:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Först och främst vill jag ha framfört, att det saknades ett ekonomiskt motiv till brottet, [mordet på LW] detta sagt med anledning av att varken LW:s mobila enhet eller bankkortet som försvann [stals] i samband med mordet bakom bullerplanket har använts efter gärningen.

Min tidigare fråga gällande någons teori om varför LW:s bankkort stals vid det aktuella tillfället utöver hennes mobila enhet, har att göra med de bokstäver och siffror som fanns på LW:s bankkort.

Var det verkligen LW:s bankkort ?
Kan hon ha tagit det speciella bankkortet ifrån SD ,det som innehöll pengarna från kommun angående Geotouren ?
I så fall kan man förstå hans ilska ...hmm !?

(spekulation)
Citera
2021-01-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I detta fall var det hussen som ovanligt nog slocknade och sov djupt och missade normala hundpromenaden. Tror han sa att så sent hade han aldrig gått ut med hunden. Att pricka in den avvikelsen är nog omöjligt. Varav SDs udda beteende vid händelsen.

Jag har haft fem hundar fram till något år sedan och vi har regelbundna vanor. Vi är både flock- och klockdjur.
Jag och ca 10-14 hundägare sammanstrålar kl 19.00 varje kväll och så gjort i ca 30 år (hundar/ägare bortfaller/tillkommer).
Bekvämt fantasilöst hundägande.
Det du citerade av min text, det fetade, det är en fråga.
VET vi att SD kartlade varenda Hjärstajyckes rastningsschema?
Eller är det i själva verket bara ett antagande?

Jag tycker inte att du med ditt inlägg svarade på min fråga.
Citera
2021-01-02, 00:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Man undrar om LW försökte pressa SD på pengar.
Varför köpte han krimskrams till LW för att sedan mörda henne ?
Någonstans har det gått fel i det yrkeskriminella livet eller vad vet jag.
Vad skulle polisyrket ge honom..

Jag tror SD går fri i HR..

Kan LW tagit SD:s bankkort ?
Tänkte på det där bankkortet där kommunens gåvopengar till GeoTouren sattes in ? Kan LW ansett att även hon typ ägde kortet ?
Bara en tanke ?!?!?!
Det där Du skrev om att "Ögonblicket gör Tjuven " ??

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-01-02 kl. 00:06.
Citera
2021-01-02, 00:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja alltså platsen är anmärkningsvärd av många skäl.
Närheten till hennes och grannars bostad. Gammal cache-plats. Bekant för SD och HD trots sin undanskymdhet. Det var ett riskfyllt uppdrag att mörda där. Han har haft en del flax i detta. Stolpe ut i tingsrätten hela tiden för åklagarna.

"Home Soft Home" måste ligga lika bra i hans mun som
"sov gott".

Besöka mordplatsen på morddagen är grädden på moset.
Citera
2021-01-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Var det verkligen LW:s bankkort ?
Kan hon ha tagit det speciella bankkortet ifrån SD ,det som innehöll pengarna från kommun angående Geotouren ?
I så fall kan man förstå hans ilska ...hmm !?

(spekulation)
( Upptäckte S att kortet med Geopengarna som L hade i sin ägo var tömt?..Kanske skulle de använt sig av dessa pengar i USA?) Spekulation!!Därefter arg mörk röst...
Senast redigerad av Aqua-Rell 2021-01-02 kl. 00:12.
Citera
2021-01-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det du citerade av min text, det fetade, det är en fråga.
VET vi att SD kartlade varenda Hjärstajyckes rastningsschema?
Eller är det i själva verket bara ett antagande?

Jag tycker inte att du med ditt inlägg svarade på min fråga.

Hundägare ÄR INTE svåra att kartlägga alls eller att notera dess vanor. Människor är också vanedjur.

Har SD skrivit ned exakta tider i ett excelark? Knappast. Är det troligt att han skulle tagit hänsyn till dessa vanor med avseende på tidpunkt för sitt agerande? Sannolikt, utan tvekan.
Citera
2021-01-02, 00:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det som är viktigt att inse är att det inte var LW som gav sig ut efter SD den där natten utan det var "någon" som lirkade ut LW ,vem ??
Så den som såg till att få ut LW är ju den som har ansvaret att se till att inte döda henne ...(enligt lagen vill säga)

Hade hon kommit springandes till någon och bråkat då hade det varit en annan femma ...(kanske nödvärn ?)

Jag tror inte att någon behövde lirka ut LW.
Hon hade ju tjatat på SD hela kvällen att han skulle komma och äta kladdkaka hos henne. När hon till sist förstod att han inte tänkte komma så skickade hon iväg bilden på loggremsan. Om den fick avsedd effekt och SD kom till henne så kom hon väl springande ut till honom och bråkade med honom?
Citera
2021-01-02, 00:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Hen tycks förstå och kunna en hel del, jag misstänker att du vet vad "Tillfälle gör tjuven" är för något och då undrar jag som vanligt om det är något som har stulits ifrån Stefan Davidsson ? Utöver ... snaskig sex och allt vad det innebär.
Kanske har han trots allt förlorat något ?

Bankkort med pengar ? Kommunpengarna som de fått till Geocachingtouren ?
Citera
2021-01-02, 00:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
( Upptäckte S att kortet med Geopengarna som L hade i sin ägo var tömt?..Kanske skulle de använt sig av dessa pengar i USA?) Spekulation!!Därefter arg mörk röst...

Men om det var så (spekulation) ,vad hade LW i så fall spenderat pengarna på ?
Eller hade hon fört över dem till ett annat konto bara för att jäklas ?

Frågorna är många !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in