Citat:
Tack för svar!Tveksamt, det området har ju varken parkeringsplatser eller garage, bara soyalattemänniskor med lådcyklar.
Jag tycker Gärdet är lugnt och fint, så länge man tar sig bort från Fältan och övriga t-stationer.
Brottslighet? Paolos bordell låg väl där ... men annars är det nog hyfsat lugnt.
Gillar funkisområdet i övre delen av Tessinparken, men för bra restauranger och butiker måste du nog ta dig ned mot Karlaplan, så lugnt är det.
Jag tycker Gärdet är lugnt och fint, så länge man tar sig bort från Fältan och övriga t-stationer.
Brottslighet? Paolos bordell låg väl där ... men annars är det nog hyfsat lugnt.
Gillar funkisområdet i övre delen av Tessinparken, men för bra restauranger och butiker måste du nog ta dig ned mot Karlaplan, så lugnt är det.
Just funkisarkitekturen, särskilt inne i lägenheterna, är ett stort skäl till att jag kan tänka mig att bosätta mig där. Det känns mer som riktiga gamla Stockholm, även om renoveringshetsen av kök och annat börjar förstöra även där.
Citat:
Tack för svar!Har det blivit mer genomfartstrafik efter att Djurgårdsstan byggdes?
Nej. Möjligen på Värtavägen. Inte andra gator.
Brottslighet?
Nej. Inte vad jag hört.
Bra mataffärer och restauranger?
Ja. Men handla via Mathem eller Fätöversten populärast. Finns lokala ICA Nära
och en lågprisbutik.
Tycker Furusundsgatan är bra och T-bana mycket nära.
Många nyinflyttade sista åren runt 20-35+. Finns flera
lokala krogar och pizza/sushi etc.
Är gärdet prisvärt? Ja. Men kolla att stambyten är gjorda i huset.
Ps. Östermalmspensionärer finns kanske men snarare kälkborgare.
Riktiga Östermalmare finns inte på Gärdet eftersom det aldrig räknats
som Östermalm.
Nej. Möjligen på Värtavägen. Inte andra gator.
Brottslighet?
Nej. Inte vad jag hört.
Bra mataffärer och restauranger?
Ja. Men handla via Mathem eller Fätöversten populärast. Finns lokala ICA Nära
och en lågprisbutik.
Tycker Furusundsgatan är bra och T-bana mycket nära.
Många nyinflyttade sista åren runt 20-35+. Finns flera
lokala krogar och pizza/sushi etc.
Är gärdet prisvärt? Ja. Men kolla att stambyten är gjorda i huset.
Ps. Östermalmspensionärer finns kanske men snarare kälkborgare.
Riktiga Östermalmare finns inte på Gärdet eftersom det aldrig räknats
som Östermalm.
Håller med om att området känns prisvärt.
När det kommer till min kommentar om östermalmstanter på Gärdet så är en fördom jag har att lite rikare hemmafruar på Östermalm gärna downscalar till Gärdet efter att deras arbetande män har dött. Man köper en liten hund och flyttar till mindre på Gärdet, helt enkelt, men den klyschan kanske var mer aktuellt för en tjugo år sedan? Kan tänka mig att statsbilden har förändrats nu.
Citat:
Inte ens en eller två hyggliga lunchrestauranger? Sushi har man ju sett att det finns, men dom kan man ju hitta var som helst nu för tiden. Cassi som tidigare nämnts ligger ju inte riktigt på Gärdet, även om den är en riktigt fin klassiker.