2020-12-26, 13:02
Medlem
F.Hansens avatar
Det hade klarat sig mycket dåligt. 1 månad utan elektricitet hade gett följande scenario.

Vecka 1
Folk lever på förnödenheter och väntar på att strömmen ska komma tillbaka medans rapporter om strider haglar ner via radio och rykten.

Vecka 2
Folk har få förnödenheter och jakten på vatten, mat och säkrare platser får många att ge sig ut. Butiker börjar plundras och gäng/grupperingar bildas för att råna och plundra, eller beskydda den egna gruppen.

Vecka 3-4
Allmän anarki uppstår, de flesta vattenkällor är förorenad av reningsverk som inte fungerar och döda kroppar i vattnet.
Folk börjar äta upp döda kroppar för att ha någon slags mat.

De enda som egentligen har förutsättning att klara sig är militärer, jägare, preppers, myndighetspersoner som tas till säkra bergrum. Folk som poliser och brandmän som har sina team och är resursstarka.
Senast redigerad av F.Hansen 2020-12-26 kl. 13:04.
Citera
2020-12-26, 14:21
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
De kommer inte att mätta alla, de kommer skaffa mat till sig själva.
Jag säger ju det, Sverige har ungefär 500 000 jägare. Maten i skogen räcker inte till dem alla.

Jag har dock, som prepper, mött naiva jägare som säger "Höhö, blir det brist på mat så går jag ut i skogen och fixar min mat". Lycka till, när ett antal hundratusen tänker samma sak och många skogsägare kommer skydda sin skog med våld.

För övrigt är ditt inlägg off topic då det inte besvarar frågeställningen utifrån ett mångkulturellt perspektiv.
Senast redigerad av LarsPeterForsman 2020-12-26 kl. 14:25.
Citera
2020-12-26, 14:59
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Jag säger ju det, Sverige har ungefär 500 000 jägare. Maten i skogen räcker inte till dem alla.

Jag har dock, som prepper, mött naiva jägare som säger "Höhö, blir det brist på mat så går jag ut i skogen och fixar min mat". Lycka till, när ett antal hundratusen tänker samma sak och många skogsägare kommer skydda sin skog med våld.

För övrigt är ditt inlägg off topic då det inte besvarar frågeställningen utifrån ett mångkulturellt perspektiv.

De får väll jaga varandra om viltet skulle ta slut.

För övrigt är det inte offtopic då jag tror att multikultis inverkan är minimal. Det kommer vara en större mängd idioter som inte vet vad de ska göra bara.
Citera
2020-12-28, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
https://www.youtube.com/watch?v=Sgr9Lp9D0JU&ab_channel=AngryForeigner

För några månader sedan fick alla svenska hushåll broschyren "Om krisen eller kriget kommer", en broschyr som beskriver det vi måste tänka på vid ett eventuellt krig i Sverige.

Hur tror ni att de mångkulturella invandrarlandet Sverige hade klarat ett krig? Hade etniska svenskar och människor med utländsk bakgrund tillsammans gett sina liv för detta mångkulturella land?
Hade Du som etnisk svensk krigat för de ensamkommande flyktingbarnen och alla nysvenskar?
Hur hade exempelvis sjukvård och äldreomsorg fungerat vid ett krig?

Har etniska svenskar en stark sammanhållning och försvarsvilja för och överleva ett krig?

Aldrig i helvete att jag skulle kämpa för detta Skitland i krig, troligen skulle jag ansluta mig till dem som attackerar landet så man kunde skjuta ihjäl svenska politiker och svartskallar och negrer.
Vad skulle man kämpa för?
För möjligheten att få försörja andra länders medborgare?
Citera
2020-12-28, 01:50
Medlem
Citat:

För några månader sedan fick alla svenska hushåll broschyren "Om krisen eller kriget kommer", en broschyr som beskriver det vi måste tänka på vid ett eventuellt krig i Sverige.

Hur tror ni att de mångkulturella invandrarlandet Sverige hade klarat ett krig? Hade etniska svenskar och människor med utländsk bakgrund tillsammans gett sina liv för detta mångkulturella land?
Hade Du som etnisk svensk krigat för de ensamkommande flyktingbarnen och alla nysvenskar?
Hur hade exempelvis sjukvård och äldreomsorg fungerat vid ett krig?

Har etniska svenskar en stark sammanhållning och försvarsvilja för och överleva ett krig?
Jag tror inte att många soldater bryr sig om hur mångkulturellt Sverige är dem skulle ändå försvara landet.
Citera
2020-12-28, 09:16
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Sverige hade klarat sig.
Sverige hade fått ta en del stryk MEN utlänningarna skulle dra som en avlöning hem till Babbistan, PK råttorna som är de enda som skulle försöka försvara Löfven & CO. hade dödats tillsammans med Löfven & CO.

Mycket hade förstörts men Sverige hade överlevt, Svenskarna ÄR Sverige,
den här clownregeringen och globalisterna ÄR INTE Sverige.

Vissa av de må vara etniska svenskar men de har deklarerat i handling att de INTE ÄR Sverige.

Infrastruktur går att återuppbygga.

Ett krig hade varit bra för Sverige. Det mångkulturella Sverige skulle dödas av i ett krig, det är bara bra. Ju fortare det mångkulturella Sverige går under ju bättre för alla inblandade (utom PK-råttorna, för de dör ju och andra som dör i ett krig).
Citera
2020-12-28, 09:24
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman

Och du tror att jägarna skulle stanna bara i skogen och inte komma och ta din mat?
Tror du på tomten också Lars?
De 500000 jägarna skulle utgöra basen i de gerillor som kommer förinta både det Mångkulturella Sverige och vad det nu än är för fiende som attackerar.

De kommer inte sitta och trycka i busken hela tiden. Din mat blir deras.
Du verkar även missa att många av dessa jägare är de skogsägare som är det som skyddar sin skog med våld.

Du får tänka några var till på det här. Finns även många gamla soldater i det här landet som kommer agera gerillor i stadsmiljö. PK-Sverige är kokt i skit om det går till krig. Lite som hur demokraterna i USA tror att de skulle lyckas vinna ett andra inbördeskrig i USA, den är riktigt rolig.

Fragging kommer bli populärt igen när PK befälen får smaka på rygghugg deluxe.

De mångkulturella styrkorna kommer kollapsa på någon vecka, blir även många interna strider när gammal ost ska betalas, folk har missat att den mångkulturella sida är sjukt splittrad och består av grupperingar som är fiender med varandra.
Citera
2020-12-28, 09:40
Medlem
Citat:

Hur tror ni att de mångkulturella invandrarlandet Sverige hade klarat ett krig?

USA är själva definitionen av smältdegel av många folk. Och dominerar samtidigt stort som krigsmakt och världens ekonomiska motor. Israel och Ryssland är i samma läge, och dominerar också som krigsmakter. Romarriket på sin tid var också en mångkulturell supermakt, liksom det medeltida Kina.
Senast redigerad av guru1966 2020-12-28 kl. 09:43.
Citera
2020-12-28, 14:57
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Och du tror att jägarna skulle stanna bara i skogen och inte komma och ta din mat?
Det var ju inte det jag svarade på, ditt pucko. Jag svarade på påståendet om att jägare bara kan gå ut i skogen och enkelt fixa mat. Det är inte så enkelt. Visst kan de komma och försöka ta min mat. Men jag är hemlig med vad jag har - och jag har inga fåniga repeterbössor utan militärspec-grejer.
Citat:
De 500000 jägarna skulle utgöra basen i de gerillor som kommer förinta både det Mångkulturella Sverige och vad det nu än är för fiende som attackerar.
Har du träffat några jägare? Jägare är som svensken är mest. Dvs ganska mycket för mångkultur. Skulle detta ändras pga en invasion?
Citat:
De kommer inte sitta och trycka i busken hela tiden. Din mat blir deras.
Som sagt, då ska de känna till den och sedan ta sig förbi mig, min familj och mina allierade i området. Och vi är välbeväpnade, bättre än den generelle jägare. Men visst, kommer alltid finnas gäng som man inte rår på. Tror dock inte de gängen kommer bestå av några trötta jägare utan den främsta faran kommer vara poliser eller militär personal som bestämt sig för att bli banditer. Även organiserade babbeklaner kommer vara ett problem då de har blodslojalitet, vapen och är låg våldströskel. Största problemet är dock invasionsarmén och deras allierade i Sverige. Allt annat är eg oväsentligt eftersom anarki i spåren av krig sällan vara särskilt länge.
Citat:
Du verkar även missa att många av dessa jägare är de skogsägare som är det som skyddar sin skog med våld.
De flesta jägare äger inte skog. vad det nu har för betydelse.
Citat:
Du får tänka några var till på det här. Finns även många gamla soldater i det här landet som kommer agera gerillor i stadsmiljö. PK-Sverige är kokt i skit om det går till krig. Lite som hur demokraterna i USA tror att de skulle lyckas vinna ett andra inbördeskrig i USA, den är riktigt rolig.
Jo, feminism och antirasism får säkert ta ett steg tillbaka. Men att svenskar skulle bli bli rasnationalister vid en invasion har jag svårt att tro. Och de kommer inte bara ha en invasionsarmé att slåss mot utan även femtekolonnare i form av babbeklaner som beväpnas och utrustas av fienden.
Citat:
Fragging kommer bli populärt igen när PK befälen får smaka på rygghugg deluxe.
Kanske. Man kan ju hoppas.
Citat:
De mångkulturella styrkorna kommer kollapsa på någon vecka, blir även många interna strider när gammal ost ska betalas, folk har missat att den mångkulturella sida är sjukt splittrad och består av grupperingar som är fiender med varandra.
Mångulturella styrkorna? Vad är det du fantiserat ihop på pojkrummet? En invasionsarmé kommer med all sannolikhet vara rysk....långt därefter kanske EU/USA. De "mångkulturella styrkorna" kommer inte vara reguljära styrkor eller mångkulturella utan etniskt ganska homogena som utrustas och försörjs av fienden för att hålla ordning på svenskar. Då står sig dina jägare ganska slätt mot mätta och välbeväpnade babbesoldater (som eg inte förtjänar att kallas soldater utan femtekolonnare och gäng). De kommer våldta, plundra och mörda. Men de kommer göra det relativt välorganiserat.

Hela min poäng är att det är en illusion att tro att ryssarna skulle sparka ut några blattar. Snarare skulle de använda dem mot svenska folket. I alla fall visar oss historien att det är alltid så det fungerat när mångkulturella samhällen blivit militärt invaderade. Men vem vet, kanske är undrens tid inte förbi och Ahmed och Sven ställer sig rygg mot rygg och vrålar "För demokrati, mångkultur och Stefan Löfvén!".
Senast redigerad av LarsPeterForsman 2020-12-28 kl. 15:00.
Citera
2020-12-31, 03:21
Medlem
ragnarokkrs avatar
Oavsett mångkultur så har inte det här landet något att sätta emot i ett krig. Vi har avvecklat det militära så hela den kulturen är borta. Vi har inget civilförsvar, inga lager av något. Ingen som helst beredskap. Vi heller inte längre ett sammanhållet samhälle. Det finns inte längre en svensk gemenskap vilket gör det svårare att bygga upp en beredskap igen om man ens ville.

På plussidan har vi ovanstående som skäl till att ingen skulle vilja invadera landet. Får man hoppas.

Vi kan tyvärr inte ändra på landets strategiska läge vilket gör att vi garanterat får besök av ryssen vid en konflikt med våra grannländer. Nato är väl medveten om situationen och har sedan flera år tränat upp en beredskap att bekämpa ryssen på vår mark. Inte nödvändigtvis åt oss utan för att skydda resten av Europa. Vi riskerar alltså att bli ett slagfält och militärt ingemansland när våra egna minimala resurser är uttömda.

I ett sådant lägen finns väldigt lite hjälp att få. Vi har inga allianser och utan beredskap blir det kalla och kalorifattiga år för svenskarna. Fråga gärna din politiker om hur ”planerna” ser ut.
Citera
2021-01-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av initieramig
Nej, etniska svenskar har inte en chans. Ni får hoppas att de som kommer ifrån annan bakgrund och är lite mer hårdföra försvarar er och tar hand om er - vilket jag tror också. Svenskar kommer till sin rätt när allt är lugnt, fredligt och sansat. Nysvenskar skiner när det blir kaos.

I tävlingen Best Sniper Team Competition vann Sverige 2018 och franska främlingslegionen 2019.
Tävlingen anordnas av amerikanska armen och bet brukar gå bra för Sverige i den tävlingen.
Du har fel.

https://sempermiles.se/traning-tavling-friluftsliv/sverige-lamnar-over-titeln-till-frankrike-i-european-best-sniper-team-competition/

https://www.youtube.com/watch?v=AE90eFEjhZ0&t=140s
Citera
2021-01-01, 21:06
Medlem
En stor del av befolkningen hade bara bytt land som förra gången det blev krig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in