Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Just det, de stänger vilket jag skrivit hela tiden. Finns 10 fritids stänger 9 av dem och föräldrarna som har den dåliga smaken att efterfråga omsorg under sommarlovet blir hänvisade till ghettofritids i en avlägsen del av kommunen eller stadsdelen där de inte har några kompisar och absolut inte vill vara. Därmed försvinner efterfrågan och barnen får annan omsorg. Systemet reglerar sig självt.
”Dåliga smaken” ? Du syftar på de patetiska drägg som inte har samma möjligheter och sociala skyddsnät som vi andra?
Fy fan för dig!
Personligen är jag jävligt tacksam att det finns folk som arbetar när jag själv är ledig och vill äta en riktigt god middag, eller att det finns brandmän, sjuksystrar, läkare osv när resten av oss njuter av ledigheten..
Men de har väl så ”dålig smak” att de förväntar sig att samhället skall ta hand om deras barn när de tar hand om oss andra..
Dags att du skärper till dig lite tycker jag. Jag vet att du menar att skolan ligger bakom all smittspridning i samhället.
vi lever i ett fritt samhälle, så du har all rätt att tycka och tro vad du vill..
Jag låter dig dock inte ösa ur dig detta oemotsagd..