2020-12-30, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>Ja allt har blivit mycket polariserat. Men Tramsigt var det inte då Donald tillslut gick med på förlikning angående Trump University på 25 miljoner dollar. Han kommer driva valet så långt det går vad som än händer runt omkring spelar ingen roll. Visst han har all rätt att driva de så långt som det går men då borde han vid de här lagt ha något som domstolarna nappar på. Men jag har inte sett än.
Alltså Trump-university var förmodligen någon sorts scam, men det klipp du visade handlade om en ung advokat som antagligen precis hade utexaminerats och som kom med en massa tramsiga frågor utan relevans för saken som syftade till att få Trump att snärja in sig i motsägelser, men DU såg inte det utan du såg en briljant förhörsledare som lyckades få Trump att avslöja sig som den lögnare han är.

I en svensk domstol tror jag faktiskt inte att domaren hade tillåtit endera sidan att hålla på och tramsa på det här sättet, eller åtminstone så hoppas jag inte det.
2020-12-30, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Bedragarna har klantat sig vid beställning av poströster. Massvis med människor delar på samma telefon.

Det bästa exemplet är ett telefonnummer i Illinois som delas av 23 262 personer. I en stat hade 11 000 telefonnummer använts av ca. 300 000 personer i flera stater. En superdator används nu för att dubbelkolla telefonnumren över staterna för att se hur omfattande detta är. Jag gissar på ett gigantiskt valfusk.
Du behöver ingen superdator för att kolla om lite siffror mappar varandra i en tabell. Var kommer siffrorna ifrån?
2020-12-30, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Tänk att Rudy Giuliani, den gamle stollen som har meriter som att rensat ut maffian i New York och även vart dess borgmästare numera famlar runt med osanningar? Sug på den karamellen samtidigt du nämner Jason A Forge i samma mening, tillåt mig att småle.

>>Ja absolut har Rudy en väldigt bra CV men vad har han uppnått gällande hans nuvarande klient Donald och valfusk? Inte mycket än och klockan tickar.
2020-12-30, 02:44
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>Ja absolut har Rudy en väldigt bra CV men vad har han uppnått gällande hans nuvarande klient Donald och valfusk? Inte mycket än och klockan tickar.

Ja vi får ser hur det slutar, som du förstår så tror jag att det har varit utstuderade valfusk, men å andra sidan så skriver vinnaren alltid historien, men det är bara en vecka kvar så håll alla tummar för det kommer jag göra. Jag kan väl nämna att dollarn är viktig, dess värde och täckning bakom, för det är vad hela US krigsmakt är om man tänker efter.

Tidigare var det guld och gärna i Fort Knox men numera är guld samma sak som vapenmakt och ju mer du har desto mer makt och det oroar mig med Kinas utveckling, men det tar vi en annan tråd.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-12-30 kl. 02:56.
2020-12-30, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du behöver ingen superdator för att kolla om lite siffror mappar varandra i en tabell. Var kommer siffrorna ifrån?

Det var en matematiker som påstod att han har en superdator som bearbetade en massa uppgifter mellan staterna.

Det var någon annan i tråden som postade om Bobby Piton. Jag var själv tvungen att googla för att hitta hans konto.

https://twitter.com/bobbypiton3
2020-12-30, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Alltså Trump-university var förmodligen någon sorts scam, men det klipp du visade handlade om en ung advokat som antagligen precis hade utexaminerats och som kom med en massa tramsiga frågor utan relevans för saken som syftade till att få Trump att snärja in sig i motsägelser, men DU såg inte det utan du såg en briljant förhörsledare som lyckades få Trump att avslöja sig som den lögnare han är.

I en svensk domstol tror jag faktiskt inte att domaren hade tillåtit endera sidan att hålla på och tramsa på det här sättet, eller åtminstone så hoppas jag inte det.

Detta är en deposition.
Inte cross examination.
Det rör sig om civilrättsligt mål där man tillåts fråga om vad som helst.
Sen möts parterna i domarens konferensrum och förlikar.

Se exempel här
https://youtu.be/_4fWYw7uuvU

Donald Trump har med åren genomfört över 300 sådana. Oftast för att han inte betalat sina räkningar.

Hoppas mitt inlägg klargör litegrann.
God fortsättning
2020-12-30, 05:43
Medlem
Det förbereds nu en attack på Iran efter nyår.

Stackars Biden får inte vara med😊

https://www.svd.se/biden-halls-utanfor--reagerar-nu-kraftigt
2020-12-30, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
I händelse av att HD kastar ut målet. Kommer du vara villig att medge att det saknar substans eller är även HD en del av the Deep State som försöker stjäla Trumps valseger?
"Elect a Clown. Expect a Circus"

SCOTUS är korrupt. Roberts valdes in av Bush jr 2005..,men röstar liberalt.
2020-12-30, 08:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparna
https://sos.ga.gov/index.php/elections/3rd_strike_against_voter_fraud_claims_means_theyre _out_after_signature_audit_finds_no_fraud

De har gjort en signatur verifiering de hittade inget fusk. 0,01% av signeringarna förklarades ogiltiga efter verifieringen.
Vad är bortförklaringen nu?
Kan man fixa in röster under valdagen under ett bord och fortsätta rösträkningen när man skickat hem alla observatörer så har nog kunnat ordna till de här "slumpvis utvalda" signaturerna på 1½ månad.
2020-12-30, 08:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan man fixa in röster under valdagen under ett bord och fortsätta rösträkningen när man skickat hem alla observatörer så har nog kunnat ordna till de här "slumpvis utvalda" signaturerna på 1½ månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du är medveten om att den som utfört det massiva fusket i Georgia, SOS Raffensperger genomfört denna "audit". Ett skämt.
Precis som flera av oss har sagt.
Oavsett vilka undersökningar som görs så kommer det inte accepteras om inte "rätt" resultat nås. Allt annat kommer avfärdas som "korrupt".

Kravet på fler undersökningar, för att kunna acceptera valresultatet, är bara ytterligare en rökridå.
2020-12-30, 09:11
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Precis som flera av oss har sagt.
Oavsett vilka undersökningar som görs så kommer det inte accepteras om inte "rätt" resultat nås. Allt annat kommer avfärdas som "korrupt".

Kravet på fler undersökningar, för att kunna acceptera valresultatet, är bara ytterligare en rökridå.

En undersökning vilken som helst måste vara utförd av någon neutral. Att låta den som begått brott undersöka sig själv är topp tunnor galet. Ingen i den friska världen accepterar detta.

Enkelt, låta båda sidor med sina team vara närvarande ha en oberoende tredje part som båda sidor accepterar som presenterar ett slutligt resultat.

För övrigt är detta ett talande exempel på fusket i Georgia: https://mobile.twitter.com/catturd2/status/1344017472010276864

PS Valfusket i swingstaterna är som att ösa vatten ur en eka som läcker, det finns hur mycket som helst.
2020-12-30, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du är medveten om att den som utfört det massiva fusket i Georgia, SOS Raffensperger genomfört denna "audit". Ett skämt.

Man har från Kemp & Raffensperger helt vägrat en Signature Audit från en fristående Forensic Audit team utan man har själv velat utföra denna, med sitt universitets hjälp. Att brottslingen undersöker sig själv är ju sällan bra.

Enkla svaret: om det nu är 99.99% säkert, låt en fristående Forensic firma konstatera detsamma.
Lägg till Fulton i genomgången.
...Varför vill man inte detta, full transparens, något alla med rent mjöl i påsen inte har något emot.
The Secretary of State’s Office partnered with the Georgia Bureau of Investigation (GBI) to conduct the audit.

Nu gjorde statens myndighet, som sysslar med detta på daglig basis, undersöknigen så det stämmer ju inte. Vet unte hur en privat firma skulle vara mer opartisk eller transparant. Raffensperg är ju republikan och Trump supporter oavsett vad för bortförklaringar och no true scottsman argumentsfel man kommer med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in